Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nyttårsaften - hva gjør dere?

NYTT TEMA
vadefugl
vadefuglInnlegg: 41513
25.04.14 00:46

Nemlig. Det store spørsmålet. Mange her har faste ritualer på dagen før det nye året. Noen feirer med bakkeraketter, andre drikker mye øl eller tar seg et glass champagne. Eller håpe på å treffe den rette på festen. Hva gjør dere?

Jeg derimot sitter hjemme, tar et bilde av fyrverkeriet og ønsker alle på fjesboka et godt nytt år. Det nye er at jeg følger med på kongens tale. Er 40 og er i den alderen hvor jeg synes at kongen er en bra person med de rette meninger. 

nadajan
nadajanInnlegg: 11262
25.04.14 01:55

Etter at en bekjent mistet det ene øyet ved å være ute i fyrverkeriet for mange år siden sitter jeg hjemme og drikker, som oftest med litt hyggelig selskap. Kongetalen hører selvfølgelig med, om jeg er enig med han eller ikke. Følsom kveld, av en eller annen grunn.

Andropov
AndropovInnlegg: 33422
25.04.14 01:58
vadefugl: Noen feirer med bakkeraketter, andre drikker mye øl eller tar seg et glass champagne.

Dette beskriver min nyttårsfeiring i omvendt rekkefølge, bortsett fra at jeg feirer med alt fra luftvernmissiler til kjemiske stridshoder.

Dette er det enkelte av naboene som har fått med seg.

(Innlegget ble redigert 25.04.14 02:00)

vadefugl
25.04.14 02:03

Artig å høre at folk feirer med smell og bravur. 

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31792
25.04.14 11:31
vadefugl: Artig å høre at folk feirer med smell og bravur.

Nyttårsaften blir for det meste feiret i rolige former hjemme hos meg iallfall. Er oppe og ser på rakettene og går deretter og legger meg :)

Pustet
PustetInnlegg: 4
13.08.14 21:33

Hva med å leie seg et stilig selskapslokale og holde fest for de venner og kjente man ønsker å omgå?

olbasen
olbasenInnlegg: 731
25.11.14 17:11

Skal iallefall ikke være sosial 

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 18058
25.11.14 17:29

Det blir sikkert det samme som ifjor, året før der og mange år før der igjen.

Kalkun og waldorfsalat ute på kvelden sammen med familie/venner. God drikke hører naturlig nok med.

Dessert også hvis vi orker. Blir som regel så mette at vi ikke gidder noe dessert, haha

I god tid før nyttårsaften har ungene fått være med å kjøpe inn fyrverkeri som blir tent på i 12-tiden. Dvs, noe blir tent på tidligere på kvelden også. Får bare kjøpt bakkefyrverkeri i disse dager og for å prøve og bli kvitt det meste blir det et par ekstra turer ut sammen med ungene. De synes fyrverkeri er like morsomt hvert år :-) 

Når vi kommer inn igjen er som regel nyttårsaften ferdig her i huset. 

1.Nyttårsdag er morsommere synes jeg. Etter en rolig start på dagen blir det nyttårshopprenn i Garmish Partenkirchen samt nyttårskamper fra PL.

Basse77
Basse77Innlegg: 1624
01.12.14 01:41

Nyttårsaften er beste dagen i året synes jeg. Da feirer jeg med ei helflaske polsk vodka og en stor påsa ostepop som jeg spiser med gaffel for å unngå å ha pikklukt under neglene i flere dager inn i det nye året. Pleier å se Canibal Haulocost før jeg slepper ut katta i halvtolvtiden om kvelden. Går deretter å legger meg i en seng med rent sengetøy som klør noe aldeles helt for jævlig den første natta. Da er det greit å styrte resten av vodkaflaska slik at jeg sovner med en gang. Sovner alltid med snus, så har en snusbakk ved nattbordet.

LaCangura
LaCanguraInnlegg: 54714
01.12.14 01:47

Jeg jobber vel heldigvis. Hater nyttårsaften.

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31792
03.12.14 09:48
Basse77: slepper ut katta i halvtolvtiden om kvelden.

Vil anbefale at du venter til i halvtotiden :)

vadefugl
01.01.15 08:31

Ja nå er feiringen over det nye året ferdig. Smellene fra rakettene har stilnet og folk har mer enn nok med å tenke pr hvordan man skal kvitte seg med bakrus etter festen i går. Selv har jeg være inne og har sett på kongens nyttårstale. Og jeg ble litt rart da det nye året smalt inn. Alt i alt så har det vært en fin feiring. Hva med dere?

(Innlegget ble redigert 01.01.15 08:33)

Klikk for å gå tilbake til toppen