Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jul igjen da gitt!

NYTT TEMA
Nyx24
Nyx24Innlegg: 7
22.12.14 00:24

Her begynte jeg på et innlegg stinn av eder og galle. Over all den dritten jula bringer med seg. To linjer ut i teksten oppdaget jeg at jeg var blitt ei sur gammel kjerring uten et tegn på livsglede igjen. Men heldigvis er det ikke sånn! Jeg er bare blitt så lei av å være oppmerksom på skyggesidene av samfunnet. Lei av å drukne i empati for de svakeste. Lei av å spise maten min med dårlig samvittighet. Lei av spørsmål om hva jeg ønsker i julegave. Jeg ønsker meg ingenting! Sannheten er at det eneste jeg ønsker er små blaff av bekymringsløshet! Men desverre er det sant at når en blir eldre så blir ønskelista full av ønsker som ikke kan kjøpes for penger! 

Og jeg kommer til å gi til alle en gave som ikke koster noe. Alle mine kjente skal få et smil, en vennlig tanke og min lojalitet. De skal få vite at så lenge jeg lever skal de aldri behøve å være sultne, kalde og ensomme. Jeg kommer aldri til å slå hånden av noen. Er ikke det gave nok da? Eller er jeg pålagt å gi gaver ingen har behov for i år også? 

Når det er sagt så har jeg kjøpt to gaver, til sønnen min og til samboeren. Resten av det som jeg kunne brukt til gaver og fyll ga jeg til Frelsesarmeen! Håper det gir meg en litt bedre søvn i jula..

God jul! 

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41509
22.12.14 05:49

Helt enig. Selv om julen kan være koselig så er den dessverre blitt til dansen rundt gullkalven for lengst. Selv har jeg alt jeg trenger og det har de fleste også. Men ofte er det sånn at det er psykologiske faktorer som spiller inn. Nemlig det å få samme typer gaver som venner og omgivelser har. Hvis ikke blir man gjerne utafor vennegjengen. 

Nyx24
23.12.14 00:26

Du får sagt det vade! 

HYYYL
HYYYLInnlegg: 50314
23.12.14 06:31
Nyx24: Her begynte jeg på et innlegg stinn av eder og galle. Over all den dritten jula bringer med seg. To linjer ut i teksten oppdaget jeg at jeg var blitt ei sur gammel kjerring uten et tegn på livsglede igjen. Men heldigvis er det ikke sånn! Jeg er bare blitt så lei av å være oppmerksom på skyggesidene av samfunnet. Lei av å drukne i empati for de svakeste. Lei av å spise maten min med dårlig samvittighet. Lei av spørsmål om hva jeg ønsker i julegave. Jeg ønsker meg ingenting! Sannheten er at det eneste jeg ønsker er små blaff av bekymringsløshet! Men desverre er det sant at når en blir eldre så blir ønskelista full av ønsker som ikke kan kjøpes for penger! Og jeg kommer til å gi til alle en gave som ikke koster noe. Alle mine kjente skal få et smil, en vennlig tanke og min lojalitet. De skal få vite at så lenge jeg lever skal de aldri behøve å være sultne, kalde og ensomme. Jeg kommer aldri til å slå hånden av noen. Er ikke det gave nok da? Eller er jeg pålagt å gi gaver ingen har behov for i år også? Når det er sagt så har jeg kjøpt to gaver, til sønnen min og til samboeren. Resten av det som jeg kunne brukt til gaver og fyll ga jeg til Frelsesarmeen! Håper det gir meg en litt bedre søvn i jula.. God jul!

Herregud for et deprimerende innlegg.

Nyx24
23.12.14 23:14

Er jo nesten det jula er til for! Ettertanke og depresjon. Eller? Stygt redd for at mange føler med meg der. 

Neida, jula er en gledens høytid! For mange. 

-P-

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg