Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julen 2015 Nedtelling

NYTT TEMA
trondergutt
tronderguttInnlegg: 31788
23.12.14 23:27

Kjære julevenner !!! 

Først av alt vil jeg få takke for den store ære dere har vist meg med at dere igjen mener at jeg er en verdig trådstarter på julenedtellingstråden. Det er godt å vite at man blir satt pris på !!

Vil ellers få takke Vigi som på en særdeles elegant og flott måte har geleidet oss gjennom et langt år mot julaften 2014 som nå står for døren. Tusen takk skal du ha Vigi !! 

Det begynner å bli sent på kveld lille julaften og dagen vi har ventet så mye på er straks her. Det er nok mangt et barn som sliter med å få sove i kveld, jeg husker nå iallfall at jeg sov lite natten før julaften. Man var jo så utrolig spent og julaften var jo den desidert beste dagen i året. Og sånn føler vi det ennå vi som trofast teller ned til jul hvert eneste år :) Selv om gleden kanskje etterhvert har gått fra gavene til andre ting som har med jul å gjøre, har man den samme sitringen i kroppen som når man var barn. 

Jeg har nå 2 barn som venter på julaften, men han på snart 4 år har nok litt mere forventninger enn hun på 5 måneder foreløbig da :) 

Det er ellers en så god følelse av å nå få sitte å starte nok en tråd. Nå er julen her og det meste man har stresset med siste måneden er nå klart, til og med problemet med hvor jeg skulle gjøre av juletreet. Som nevnt før hadde det jo tatt seg ut en trådstarter på julenedtellingstråden ikke hadde juletre :) Vil få takke min sønn for hans velvillighet med å flytte lekematta si litt i forbindelse med julehøytiden. 

Man kunne forøvrig ellers ha skrevet mye om julen på en sådan kveld, men folk har vel annet å gjøre på den store dagen enn å lese veldig lange innlegg fra meg også :)

Vil få ønske dere alle en riktig god jul ! Nyt dagen i morgen vi har ventet så lenge på og så håper jeg at alle også er med på en ny ferd mot julaften 2015 :)  

Så med brask og bram vil jeg da på vegne av Den Kongelige Norske Julenedtellingskomite høytidelig erklære Julenedtellingstråden 2015 for åpnet :)  

Mange julehilsener i all ærbødighet fra Trondergutt 

(Innlegget ble redigert 23.12.14 23:28)

Vigi
VigiInnlegg: 11927
24.12.14 08:09

Takk for gode ord, trøndergutt.

Dette blir også en flott tråd. Det skal bli en fornøyelse å henge inne her når savnet etter julen blir for stort. For i nedtellingstråden er det jo alltid jul!! Det er godt å vite at vi kan rømme inn her også i året som kommer. 

Noen merkedager: 

1.1: vi trenger ikke å vente til neste år på julen. 

324 dager igjen: 300 blank til desember. 

299 dager: under 300 til jul 

199 dager, 124 dager, 99 dager, 24 dager. 

De første strikkeoppskriftene i ukebladene på sensommeren. 

Julemarsipan på Esso-stasjonen 

julebrus for salg

Nisser på hagesentrene i september. 

-------------------------

Bare noen av høydepunktene som venter i denne tråden. 

Gratulerer med en flott åpningstråd trøndergutt! Ønsker deg og alle andre en riktig god jul! 

Klem fra Vigi

trondergutt
24.12.14 08:12
Vigi: Bare noen av høydepunktene som venter i denne tråden.

Og så må vi vel så klart på denne julaften få med at det i dag er kun 365 dager igjen til julaften 2015 :) 

William_S3
William_S3Innlegg: 5819
24.12.14 09:04
trondergutt: Og så må vi vel så klart på denne julaften få med at det i dag er kun 365 dager igjen til julaften 2015 :)

Heldigvis er det ikke skuddår i 2015 heller. Først i 2016. :)

TH76
TH76Innlegg: 404
24.12.14 13:50
trondergutt: Mange julehilsener i all ærbødighet fra Trondergutt

Flott åpningsinnlegg, Trondergutt :)

Denne tråden er i dine trygge hender det er jeg sikker på :)

Julen 2015 er ikke så veldig langt borte...he,he

Vigi
25.12.14 11:42

Som TH sier er det ikke skuddår i 2015, med andre ord er det 364 dager igjen til jul!! 

Det første snøfallet denne vinteren begynte å falle i det pakkene ble åpnet i går kveld, på selveste julekvelden! Det kaller vi god timing. 

Ha en fin romjul dere! 

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41509
25.12.14 13:51

Gleder meg til neste jul når jeg er innom denne tråden. 

trondergutt
25.12.14 19:21
vadefugl: Gleder meg til neste jul når jeg er innom denne tråden.

Neste julaften tror jeg blir en like så flott jul som det var i går og håper så klart på gnistrende flott vintervær da også som vi ble velsignet med i år :) 

I dag er det 1. juledag og det er nå liksom først og fremst en kosedag. Litt sen frokost med mye godt pålegg hører nå med, gjerne noen rester fra julaftenmiddagen. 

Ellers var dagen i går en litt travel dag, det blir jo ofte slik med 2 småbarn og når man har besøk i tillegg. Dog var besøket kun en person, men likevel. Og det er utrolig hvor stort gaveberg 2 småttiser kan genere. Det var så mye pakker at han på snart 4 nærmest sovnet før han var ferdig, så resten av pakkene måtte tas i dag. Lillejenta på 5 måneder tok sin gavehaug med knusende ro og mamma og pappa åpnet hennes gaver sent i går kveld.

Ellers er det enda 6 dager til nyttårsaften og mye jul å kose seg med :)  

vadefugl
26.12.14 00:00

Et lite minus med julen er at alt er stengt. Ikke kan jeg gå på kafeen eller noe sånt. Bare på bensinstasjoner men enkelte ligger langt unna og det er glatt ute. 

Gueuze
GueuzeInnlegg: 4034
26.12.14 00:01
vadefugl: Ikke kan jeg gå på kafeen eller noe sånt. Bare på bensinstasjoner men enkelte ligger langt unna og det er glatt ute.

Kan du ikke heller ta kaffen og kaken med familien?

vadefugl
26.12.14 00:03

Kunne ha gjort det å. Skal møtes en gang i romjula. Gleder meg. 

trondergutt
26.12.14 00:23

Forøvrig er det nå kun 363 dager til julaften :)

God natt

vadefugl
26.12.14 01:40

God natt til deg og. Ungene hos familien vi feiret jul hos fikk ganske mye Lego. Populært der i gården. 

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 58064
27.12.14 10:41
TH76: Flott åpningsinnlegg, Trondergutt :) Denne tråden er i dine trygge hender det er jeg sikker på :) Julen 2015 er ikke så veldig langt borte...he,he

x2

King_Kenny92_2
King_Kenny92_2Innlegg: 3194
28.12.14 00:35

Håper dere alle har hatt en fin jul :). Er selv på hytten til foreldrene til kona til min far og nyter romjulen der :). Nyt det som er igjen av Julen 2014 :) og kos dere masse inn mot det nye året.

trondergutt
28.12.14 11:22

Nå må vi ikke glemme nedtellingen

Det er i dag kun 361 dager igjen til julaften :)

trondergutt
28.12.14 11:48

En av trådstarters viktige oppgaver er forøvrig å føre oppsyn med at nedtellingen går i rett kurs mot den store dagen.

Av den grunn har jeg lastet ned en nedtellingsapp på telefonen min hvor julaften 2015 er lagt inn. Forhåpentligvis vil det føre til at vi holder kursen i hele år :) 

Vigi
28.12.14 12:29

Godt jobbet, det er en god app det. Så kanskje unngår vi noen småfeil slik vi har hatt de siste årene. 

Skal bli godt å komme seg over på nyåret og ikke minst uti februar. Da er ikke julen 2015 såååå fjern lengre. ;)

William_S3
William_S3Innlegg: 5819
29.12.14 09:40

Kun 360 grader igjen til julaften. ;)

trondergutt
29.12.14 11:26
William_S3: Kun 360 grader igjen til julaften. ;)

Det er helt korrekt og vi kommer stadig nærmere en ny julefeiring :)

Har selv vært bortreist et par dager, men er hjemme igjen nå. 

Kom hjem sent i går kveld da jeg ble kraftig forsinket av store mengder julesnø som gjorde at kjøreforholdene var mildt sagt dårlige. 

Nå skal jeg bare nyte et par dager hjemme alene i et julepyntet hus med masse julegodteri og rødvin...og ute er det snøtunge trær, akkurat som jeg ønsker meg i julen :)

trondergutt
29.12.14 13:28

Fantastisk dialog mellom Skomaker Andersen og Bakermester Snipp etter at bystyret har bestemt og besluttet at alle i byen skal få gratis julesmultring :) 

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 18289
29.12.14 14:20
William_S3: Kun 360 grader igjen til julaften. ;)

Der jeg bor har de allerede hengt opp julelysene ;)

trondergutt
29.12.14 14:20
Nødutgang: Der jeg bor har de allerede hengt opp julelysene ;)

Det er godt å være ute i god tid :) 

Vigi
29.12.14 16:55

Har sagt det før, men sier det igjen. Til alle dere i verdens koseligste tråd: 

opprett en konto i en bank som dere kaller julekonto. Så oppretter dere et fast trekk hver måned. Jeg har gjort dette i flere år. Noen hundelapper i måneden blir til flere tusenlapper når desember kommer. 

Dessuten er det koselig å ha en konto som heter Julekonto i nettbanken også. ;)

(Innlegget ble redigert 29.12.14 16:55)

trondergutt
29.12.14 22:51

Skader vel ikke å dra frem denne igjen

Vigis legendariske tråd da vi telte ned til julaften 2008 :) 

Lilledolly som den gang ønsket tråden stengt fikk ikke ønsket sitt oppfylt og vedkommende skulle nå sett hvilken suksess tråden er i dag 7 år senere :) 

(Innlegget ble redigert 29.12.14 22:52)

trondergutt
29.12.14 23:09

Noen øvrige betraktninger om julenedtellingstråden 2008 :)

Iniesta87 var en stor bidragsyter og ser at debatanten fremdeles er på VGD. Kom gjerne tilbake til tråden :) 

Tråden var vel den gang litt tynnere både i antall innlegg og innholdsmessig. Det var mer som en ren nedtellingstråd hvor innleggene ofte kun inneholdt dagens tall. Nå om dagen prøver vi å få med litt mere enn det, selv når vårsola steiker og folk fleste ikke tenker på jul. 

Ser at jeg for første gang telte ned til jul 23. januar 2008. Legger også merke til at jeg nok ikke bidro like bra til tråden den gang og hadde vi hatt trådstartervalg da hadde jeg neppe blitt valgt :) 

Startelver kommer vi ikke utenom. 22. desember konstaterer han at dette var en idiotisk tråd. Men som et resultat av skjebnens lunefulle irononi presterer han på en måte å sette i gang en ny nedtelling 1. juledag 2008, selv om han bommer med en dag på antall dager igjen :) 

Konklusjonen er vel at alt har en sped begynnelse og det gjelder også julenedtellingstråden. Tråden var vel også litt i fare da Vigi på lille julaften antydet at han neppe orket å telle ned en gang til. Det var godt han skiftet mening om saken :)

Men 7 år senere lever julenedtellingstråden i beste velgående og det vil den nok også gjøre all den tid VGD er oppe å går. 

Lenge leve julaften og julenedtellingstråden :) 

trondergutt
30.12.14 10:14

God 6. juledag julevenner :)

Håper dere har hatt en kjempefin romjul og at dere også gleder dere til morgendagens festkveld, altså nyttårsaften. Og så får man la være å tenke på foreløbig at når nyttårsrakettene har stillnet natt til 1. nyttårsdag er det slik at julen ubenhørlig begynner å nærme seg slutten. 

Men det fine er jo at det alltid kommer en ny jul og julaften 2015 er nå kun 359 dager unna :) 

Vigi
30.12.14 11:59

Hehe, takk for gode minner om 2008-tråden, Trøndergutt. Kan tro jeg følte meg sær den gang. Var nok derfor jeg skrev at jeg ikke trodde jeg orket, men så gjorde jeg jo det likevel. Kan faktisk ikke huske at jeg skrev det innlegget 23.12. 

Men siden den gang har jo juletråden tatt helt av her i vgd og jeg føler et visst ansvar for det. Synes faktisk det er litt kult, men det er godt vi har fått så mange bidragsytere til tråden for det hadde ikke vært mulig alene. 

Det fine med juletråden er at vi kan drømme om jul når vi måtte ønske når vi kommer inn her. Regner med mange gode historier fra dere alle neste år. :)

359 dager høres mye ut, men vi er altså bare snaut to måneder å være på 200 og noe, og husk alltid å stryke 24 dager for å finne desember, ca100 for å finne nissene på hagesentrene! :)

ha en flott tirsdag venner!

trondergutt
30.12.14 12:27
Vigi: Hehe, takk for gode minner om 2008-tråden,

En slik legendarisk tråd må det mimres over til tider :) 

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2923
30.12.14 17:58

Årets nest siste dag. Føles alltid litt rart  når et år slutter og et nytt begynner. Snart er 2014 borte for alltid og kommer aldri igjen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg