Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tines melkekartongkrim påsken 2015

NYTT TEMA
trondergutt
tronderguttInnlegg: 31788
21.03.15 21:00

Tradisjonen tro skal vi igjen bryne oss på årets melkekartongkrim. 

Jeg var da i tvil om det ble noen slik tråd i år, men da jeg så en debattant etterlyste den fant jeg plutselig ut at det er vel ikke noe galt i å plassere den på Jul og Høytid. Var vanskelig å opprette noen krimtråd på BS i år. 

Årets mysterium er da om hvem som har stjålet Påskegullegget. Antall mulige gjerningspersoner er som vanlig lang og og det endelige svaret kan man aldri vite før Tine selv avslører dette på påskeaften. 

Som vanlig blir ikke vinneren av denne tråden rik på penger, men masse tomler og ære kan vi vel alle avse til den kløktige vinner :) 

Jaauda
JaaudaInnlegg: 21032
21.03.15 23:08
trondergutt: Jeg var da i tvil om det ble noen slik tråd i år, men da jeg så en debattant etterlyste den fant jeg plutselig ut at det er vel ikke noe galt i å plassere den på Jul og Høytid. Var vanskelig å opprette noen krimtråd på BS i år.

Det blir kanskje litt mindre besøk her en på BS, men en god tradisjon er det jo.

Randolv Rev er jo for øvrig skyldig som arvesynden. :-)

trondergutt
21.03.15 23:48
Jaauda: Randolv Rev er jo for øvrig skyldig som arvesynden. :-)

Da er det notert at du har kommet med en kandidat til denne ugjerningen :)

Men krimgåter kan noen ganger ta helt uventede vendinger og man kan aldri helt konkludere 100 prosent før fasiten er der :)

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 58064
22.03.15 10:17

Nice...

trondergutt
22.03.15 22:52

Har vi flere mistenkte enn denne Randolv Rev ? 

Jaauda
24.03.15 20:24
trondergutt: Har vi flere mistenkte enn denne Randolv Rev ?

Det virker ikke som om tråden kommer til å eksplodere. 

Lite trafikk på høytid. Jaja.

trondergutt
24.03.15 22:59
Jaauda: Det virker ikke som om tråden kommer til å eksplodere.

Det har ikke tatt helt av ennå nei og tråden hadde nok fått mere oppmerksomhet på BS.

Men skulle det nå vise seg at denne Randolv Rev er skurken, så har vi nå i det minste en vinner :)

jokke94
jokke94Innlegg: 1
30.03.15 07:13

Er han korte Henrik Hotellgjest, med den store barten.

trondergutt
02.04.15 13:08
jokke94: Er han korte Henrik Hotellgjest, med den store barten.

Da er din mistenkte i denne krimgåten notert. Forøvrig velkommen til VGD og fint at du skriver ditt første innlegg i denne tråden :) 

trondergutt
03.04.15 20:20

Jeg antar at alle som har bidratt med løsningsforslag er spent på Tines avsløring av skurken i morgen :)

flourhouse
flourhouseInnlegg: 37244
03.04.15 20:31

Ja, det er nok Hotellgjesten, eller så er det Reidar Resepsjonist.

Skvirre
SkvirreInnlegg: 2691
03.04.15 20:39

Reidar Resepsjonist gitt.

(Innlegget ble redigert 03.04.15 20:39)

trondergutt
03.04.15 21:10

Da har vi 3 forslag på hvem påskeskurken er :)

Sjah
SjahInnlegg: 3566
03.04.15 21:17

Denne var enkel, løste den på 1 minutt. JAAUDA har rett, det er Randolv Rev som er tyven.

trondergutt
04.04.15 10:14

Venter fremdeles i spenning på at TIne skal avsløre mysteriet :)

Sjah
SjahInnlegg: 3566
04.04.15 11:50
trondergutt: Venter fremdeles i spenning på at TIne skal avsløre mysteriet :)

Ønsker du løsningen avslørt?

flourhouse
flourhouseInnlegg: 37244
04.04.15 15:57
Sjah: Denne var enkel, løste den på 1 minutt. JAAUDA har rett, det er Randolv Rev som er tyven.

Du hadde feil.

Jeg hadde selvsagt rett :)

Jaauda
04.04.15 19:46

Halvgarderinger er selvsagt ikke lov, men jeg ser at jeg ikke hadde rett svar. Skuffende. 

trondergutt
04.04.15 22:30
Skvirre: Reidar Resepsjonist gitt.

Da debatanten før deg garderte er du vinneren av årets påskekrim.

Reidar Resepsjonist var altså tyven :)

Takker alle som har deltatt i år og oppfordrer alle til å tomle årets vinner Skvirre :)

trondergutt
04.04.15 22:39

Jeg må innrømme at årets krim og løsningen av den var både en overraskelse og en nøtt å knekke. Jeg var i likhet med mange andre her sikker på at det var Randolf Rev som var skurken.

Etter å ha studert krimmen på en melkekartong på nytt finner jeg faktisk ikke navnet til Reidar nevnt en gang, ser bare han smiler lurt i bakgrunnen. Så man var sånn sett avhengig av å lese nettutgaven med komplett oversikt over alle involverte.

jonas
jonasInnlegg: 33670
05.04.15 10:56
trondergutt: Etter å ha studert krimmen på en melkekartong på nytt finner jeg faktisk ikke navnet til Reidar nevnt en gang, ser bare han smiler lurt i bakgrunnen. Så man var sånn sett avhengig av å lese nettutgaven med komplett oversikt over alle involverte.

Rimelig tåpelig å lage oppgaven sånn at man er nødt til å innhente info fra internett for å løse den.

Menmen. Nå er det bare å vente på at noen på sosiale medier begynner å kommentere dette sånn at avisene kan skrive sak:

"Ivrige påskekrimmere RASER mot Tines uløselige melkekartongpåskekrim!"

Skvirre
SkvirreInnlegg: 2691
05.04.15 13:00
trondergutt: Jeg må innrømme at årets krim og løsningen av den var både en overraskelse og en nøtt å knekke. Jeg var i likhet med mange andre her sikker på at det var Randolf Rev som var skurken. Etter å ha studert krimmen på en melkekartong på nytt finner jeg faktisk ikke navnet til Reidar nevnt en gang, ser bare han smiler lurt i bakgrunnen. Så man var sånn sett avhengig av å lese nettutgaven med komplett oversikt over alle involverte.

Jeg så denne kun gjennom tråden din. Min første tanke når jeg startet å se på den var at "hvorfor har de ikke satt på de to øverste snøkulene. Hvor den påfølgende tanken var at det nok var løsningen på gåten. Da ble det nokså enkelt.

Sjekket melkekartongen istad, og han er faktisk ikke nevnt der. Det ødelegger jo endel, da det er naturlig å forutsette at man skal velge mellom de man faktisk vet navnet på.

trondergutt
05.04.15 18:23
Skvirre: Sjekket melkekartongen istad, og han er faktisk ikke nevnt der. Det ødelegger jo endel, da det er naturlig å forutsette at man skal velge mellom de man faktisk vet navnet på.

Flertallet av oss sitter nok å løser krimmen ved frokostbordet f.eks og at skurkens navn ikke er nevnt på kartongen må vel sies å være en tabbe fra Tine sin side. 

Dette er jo først og fremt en melkekartongkrim, altså en krim man leser på melkekartongen, ikke på nett. 

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 10629
09.04.15 10:10

Er det noe sted man kan se nettutgaven av denne påskekrimmen?

Må innrømme at jeg også stusset på navnet til denne resepsjonisten- og fant ut at han ikke var nevnt på "kartong-versjonen"

Står der forresten noe på melkekartongene om en utvidet nettversjon?

trondergutt
10.04.15 08:49
JODDEMM: Er det noe sted man kan se nettutgaven av denne påskekrimmen?

Kan se ut som det kun er løsningen som ligger ute nå.

Men som du skriver, det var umulig å løse krimgåten i år ved kun å lese på kartongen ved frokostbordet. Den skyldiges navn var ikke nevnt i det hele tatt.

På nettutgaven derimot var alle personene navngitt i en oversikt.

Var også veldig vanskelig å se noen kobling med den snølykten og Reidar Resepsjonist.

Konklusjonen var vel at årets krim nok ikke var helt gjennomtenkt og håper Tine kommer med en kartongvennlig versjon neste år :)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 39979
10.04.15 08:52
trondergutt: Jeg må innrømme at årets krim og løsningen av den var både en overraskelse og en nøtt å knekke. Jeg var i likhet med mange andre her sikker på at det var Randolf Rev som var skurken. Etter å ha studert krimmen på en melkekartong på nytt finner jeg faktisk ikke navnet til Reidar nevnt en gang, ser bare han smiler lurt i bakgrunnen. Så man var sånn sett avhengig av å lese nettutgaven med komplett oversikt over alle involverte.

Det var enkelt å skjønne hvor egget var. Men ikke nødvendigvis hvem som hadde stjålet det. Det skjønte jeg egentlig ikke før jeg så nettsiden der alle aktørene, inkl Reidar Resepsjonist, var listet opp. Da skjønte jeg at han måtte være den skyldige.

trondergutt
10.04.15 08:58
KongOlav2: Det var enkelt å skjønne hvor egget var. Men ikke nødvendigvis hvem som hadde stjålet det. Det skjønte jeg egentlig ikke før jeg så nettsiden der alle aktørene, inkl Reidar Resepsjonist, var listet opp. Da skjønte jeg at han måtte være den skyldige.

Jo, men samtidig hadde de lagt veldig opp til at folk skulle tro at Randolf Rev var den skyldige også. De fleste av oss trodde vel at gullegget lå inne i hatten på snømannen.

Det er bra at Tine virker å ha økt vanskelighetsgraden sin, men at riktig løsning ikke er mulig å lese seg til på kartongen må være en glipp. Dette er jo laget for at folk skal sitte å gruble rundt norske frokostbord, ikke at man skal sitte på nett å løse gåten :)

KongOlav2
10.04.15 09:03
trondergutt: Jo, men samtidig hadde de lagt veldig opp til at folk skulle tro at Randolf Rev var den skyldige også. De fleste av oss trodde vel at gullegget lå inne i hatten på snømannen.

Nja, du kunne tydelig se at det var en ekstra kule på toppen av den pyramiden med snøkuler. Men det var ikke enkelt å skjønne hvem som var den skyldige. Jeg trodde en stund det var forsikringsdama.

trondergutt
10.04.15 09:06
KongOlav2: Nja, du kunne tydelig se at det var en ekstra kule på toppen av den pyramiden med snøkuler

Jo, men å se koblingen mot en person som i tillegg ikke var navngitt var umulig med mindre man er Snåsakailln :)

KongOlav2
10.04.15 10:06
trondergutt: Jo, men å se koblingen mot en person som i tillegg ikke var navngitt var umulig med mindre man er Snåsakailln :)

Ja, det var helt klart. Jeg skjønte ikke koblingen mot han før jeg så ham navngitt på TINEs nettsider.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg