Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julen 2016

NYTT TEMA
Andropov
AndropovInnlegg: 33422
26.12.15 12:42

Shalom,

Velkommen til Andropovs nedtellingstråd til julaften 2016. Jeg har registrert at enkelte av dere har vært bekymret for om jeg i det hele tatt ville vise meg ansvaret verdig og opprette nedtellingstråd i løpet av romjulen. Men jeg er altså årets julegeneral efter at jeg vant valget til dette ærerike verv med enorm suksess. Man kan nærmest si at mitt kandidatur tok VGD med "storm". Og nå er det min tur til å overvelde juleforumet med denne tråd.

Dette handler imidlertid ikke bare om meg; her er det julebudskapet som står i sentrum. Jeg tenker naturligvis først og fremst på Jesu fødsel, eller Muhammed, som han heter i islam. Denne tråden er viet denne mytiske skikkelsen som vi tilber nå i julehøytiden.

Det har kommet meg for øret at 2016 blir et skuddår. Det er derfor uvisst hvor mange dager det faktisk er til vi skal feire jul igjen, med ribbe, akevitt og rødkål (eller med pinnekjøtt for de som utrolig nok liker denslags) og gang rundt juletreet til tonene av den kjente jødiske hymnen Hevenu Shalom. Vi får vente til Frimurerordenen har fastsatt antall dager i 2016 år før vi starter nedtellingen, med mindre noen av dere selv er logebrødre og dermed bedre informert enn meg.

Dette skulle vel holde i lange baner. God jul og godt nyttår til alle mine nye og gamle venner og fiender her i forumet.

Mazel tov!

Med vemmelig hilsen
Andropov

(Innlegget ble redigert 26.12.15 12:50)

Andropov
26.12.15 12:56