Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julen 2016

NYTT TEMA
Andropov
AndropovInnlegg: 33422
26.12.15 12:42

Shalom,

Velkommen til Andropovs nedtellingstråd til julaften 2016. Jeg har registrert at enkelte av dere har vært bekymret for om jeg i det hele tatt ville vise meg ansvaret verdig og opprette nedtellingstråd i løpet av romjulen. Men jeg er altså årets julegeneral efter at jeg vant valget til dette ærerike verv med enorm suksess. Man kan nærmest si at mitt kandidatur tok VGD med "storm". Og nå er det min tur til å overvelde juleforumet med denne tråd.

Dette handler imidlertid ikke bare om meg; her er det julebudskapet som står i sentrum. Jeg tenker naturligvis først og fremst på Jesu fødsel, eller Muhammed, som han heter i islam. Denne tråden er viet denne mytiske skikkelsen som vi tilber nå i julehøytiden.

Det har kommet meg for øret at 2016 blir et skuddår. Det er derfor uvisst hvor mange dager det faktisk er til vi skal feire jul igjen, med ribbe, akevitt og rødkål (eller med pinnekjøtt for de som utrolig nok liker denslags) og gang rundt juletreet til tonene av den kjente jødiske hymnen Hevenu Shalom. Vi får vente til Frimurerordenen har fastsatt antall dager i 2016 år før vi starter nedtellingen, med mindre noen av dere selv er logebrødre og dermed bedre informert enn meg.

Dette skulle vel holde i lange baner. God jul og godt nyttår til alle mine nye og gamle venner og fiender her i forumet.

Mazel tov!

Med vemmelig hilsen
Andropov

(Innlegget ble redigert 26.12.15 12:50)

Andropov
26.12.15 12:56

Jeg ønsker i et lite postskriptum ydmykt å rette en takk til alle som stemte på meg, men mest av alt til min gode venn Trondergutt, som ikke stemte på meg, men som likefullt bidro med støtte og oppmuntring, riktignok ikke så mye i forbindelse med mitt kandidatur per se, snarere helst etter at jeg hadde befestet vervet som neste års julegeneral.

(Innlegget ble redigert 26.12.15 13:06)

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31792
26.12.15 13:38

Takker for en flott start på årets nedtellingstråd. Jeg tror dette blir veldig bra :)

trondergutt
26.12.15 13:54

Ellers må vi få med at det kun er 364 små dager igjen til julaften :)

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2923
26.12.15 16:33
Andropov: 2016 blir et skuddår

Da blir det en ekstra lang tråd :)

God jul og godt nyttår.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 50403
26.12.15 22:50
Andropov: Mazel tov!

Shalom < 3

Hvor mange dager er det til Jul?

Vigi
VigiInnlegg: 11931
26.12.15 23:53

Ja, det er skuddår, men før dere blir veldig leie dere for det så er det en stor fordel med skuddår neste år; I stedet for at julaften hadde falt på en fredag faller den nå på en lørdag. Med andre ord mister vi bare 1.juledag som ekstra fridag i motsetning til både 1. og 2.dag. 

Flott med ny tråd på gang! Vi holder tråden gående og koser oss med litt jul hele året. Jeg har tatt opp samtlige episoder av The julekalender. Skal se en episode hver uke fremover, et fint lite høyepunkt det. ;) 

ha en flott romjul alle sammen!

(Innlegget ble redigert 26.12.15 23:54)

HYYYL
27.12.15 00:01
trondergutt: Ellers må vi få med at det kun er 364 små dager igjen til julaften :)

Bra du holder tellingen, det har gått litt i ball for meg i Julen.

Murtle
MurtleInnlegg: 546
27.12.15 00:39
Andropov: Jeg ønsker i et lite postskriptum ydmykt å rette en takk til alle som stemte på meg, men mest av alt til min gode venn Trondergutt, som ikke stemte på meg, men som likefullt bidro med støtte og oppmuntring, riktignok ikke så mye i forbindelse med mitt kandidatur per se, snarere helst etter at jeg hadde befestet vervet som neste års julegeneral.

:''((((

Vigi
27.12.15 02:33

363 dager igjen til jul!!! :) Og nå snør det ute! Endelig! :)

HYYYL
27.12.15 03:22
Vigi: Og nå snør det ute! Endelig! :)

Det er lovet snø her i Bergen også, den skulle komme i natt men ser ikke noe til den ennå.

Cityvenn
CityvennInnlegg: 11775
27.12.15 13:49
Vigi: 363 dager igjen til jul!!! :) Og nå snør det ute! Endelig! :)

Måtte alt som kommer ned ovenfra komme ned ferdigmåket.

Godt nyttår.

Andropov
27.12.15 17:43
HYYYL: skulle komme i natt

Vennligst, dette er en Jule-tråd.

William_S3
William_S3Innlegg: 5852
27.12.15 18:20

Da har det kommet snø i Oslo og julestemningen er kommet sent, men godt. 

trondergutt
27.12.15 21:27

Er kun på nett via mobil et par dager nu i romjulen. Av den grunn blir mine juleinnlegg noe kortere nå i starten. Men stor er gleden over ny julenedtellingstråd og at det går overraskende fort mot julaften 2016 :)

William_S3
William_S3Innlegg: 5852
27.12.15 22:18
trondergutt: Er kun på nett via mobil et par dager nu i romjulen. Av den grunn blir mine juleinnlegg noe kortere nå i starten. Men stor er gleden over ny julenedtellingstråd og at det går overraskende fort mot julaften 2016 :)

Dine daglige oppdateringer i juletråden er noe man ser frem til. Jeg blir jo nesten bekymret for når du ikke poster - så bra du sier i fra. :) 

Vigi
28.12.15 01:47

362 dager igjen til jul! Har fri kommende uke og det blir hyttetur (der ligger det snø også!) for å se på julefilmer! 

Mitt program:

Santaclaus The movie (1985)

Julenissen 1-3 (Tim Allen)

Christmas carol (Jim Carey)

Hjelp det er juleferie 

The Holiday

---------------

home alone, polarekspressen og christmas with The kranz har jeg alt sett. 

Det er godt vi har denne herlige tråden fremover. Må ha litt jul hver dag, også i januar når jobben og hverdagen venter. 

Må forresten hamstre inn julebrus også nå folkens! Dere har vel tenkt å ha hele året? 

(Innlegget ble redigert 28.12.15 01:48)

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 58099
28.12.15 02:24

Takker da er den i gang.

Lykke til med flott Juletråd-16

EL-FERNANDO
28.12.15 02:33

Publiners - Nordnorsk julesalme

Tror jeg har inne sjåing av Julefilm rekord denne Julen.

Hyrro
HyrroInnlegg: 20520
28.12.15 02:39
Andropov: Jeg tenker naturligvis først og fremst på Jesu fødsel, eller Muhammed, som han heter i islam. Denne tråden er viet denne mytiske skikkelsen som vi tilber nå i julehøytiden.

Han heter Jesus også i Islam. Men der er han en profet som har kommet til verden på vanlig måte. 

Det samme med Julenissen, eller Nikolaus som han het og fungerte som biskop i Myra (Dagens Demre, Tyrkia). 

Så merkelig at vi som kaller oss så opplyste, skal tro på at den ene er avlet av en jomfru og en ånd, mens den andre bedriver gaveproduksjon på et isflak og farter rundt med reinsdyr i løse lufta. 

Fortsatt god jul og godt nytt år til dere alle. 

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41513
28.12.15 02:47

Hjelp det er juleferie, er en artig film. Han familiefaren finner bare på så mye rart.

EL-FERNANDO
29.12.15 00:03

361

EL-FERNANDO
29.12.15 19:43
vadefugl: Hjelp det er juleferie, er en artig film. Han familiefaren finner bare på så mye rart

Hei, San

Og god jul,Vadefugl. Går det like fint i Stjørdal en ?

Tipper jeg har sett HDEJF minst 50 ganger, like spinnvill hver gang:)

vadefugl
29.12.15 19:57

Her går det fint ja. 

liber_baron
liber_baronInnlegg: 2027
29.12.15 22:33

Ja, da er vi kommet til romjula. Det er tid for star wars.

trondergutt
30.12.15 10:28

God dagen og en riktig god romjul til alle julevenner :)

Først av alt må man telle og vi er i dag kommet ned til kun 360 dager til julaften.

Jeg har også mot julen 2016 en app på telefonen som hjelper meg å å holde rett kurs. For andre som vurderer det samme er det slik at man oftest må legge inn 25 desember som julaften for å få riktig antall dager på måten vi teller ned på her inne. (Jens Petrus-metoden)

Kom meg ellers hjem til byen igjen i går etter min vanlige romjulsfred ute i distriktet på tildels farlige veier nå i julen. Enten er det glatt, eller så er veiene nedsnødd eller så holder man på å blåse av veien. Eller minst 2 ting på en gang.

Er det forøvrig noen som har noen gode tips angående juletre når man er borte et 2-3 dager i romjula ? Selv om jeg fyller koppen helt opp med vann når jeg drar så går det tørt etterhvert. Og blir det stående tørt lenge nok drikker ikke treet noe mere vann. Synes det blir mye styr å ta ut juletreet for å sage av noen ny cm også når det først er pyntet.

vadefugl
30.12.15 20:11

Folkens. Skal en få en best mulig jul skal man huske på hva som fungerte og ikke funka. Da blir man i godt humør.

HYYYL
30.12.15 21:01
trondergutt: Er det forøvrig noen som har noen gode tips angående juletre når man er borte et 2-3 dager i romjula ? Selv om jeg fyller koppen helt opp med vann når jeg drar så går det tørt etterhvert. Og blir det stående tørt lenge nok drikker ikke treet noe mere vann. Synes det blir mye styr å ta ut juletreet for å sage av noen ny cm også når det først er pyntet.

Sett det opp i en balje med vann?

trondergutt
31.12.15 08:21
HYYYL: Sett det opp i en balje med vann?

Det var faktisk en veldig god ide :) Dette skal jeg prøve ut når vi får telt oss ned til neste julaften. 

Ellers er det kun 359 dager igjen til jul og alle julevenner på tråden ønskes et riktig godt nytt nedtellingsår :) 

HYYYL
31.12.15 08:25
trondergutt: Det var faktisk en veldig god ide :) Dette skal jeg prøve ut når vi får telt oss ned til neste julaften. Ellers er det kun 359 dager igjen til jul og alle julevenner på tråden ønskes et riktig godt nytt nedtellingsår :)

Har du en stor balje så kan du sette hele treet med foten, oppi baljen.

Ønsker deg et riktig Godt Nyttår kjære Julevenn :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg