Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Favoritt høytid?

NYTT TEMA
McLennonSon
McLennonSonInnlegg: 13
21.08.16 08:57

Kva er dykkar favoritt høytid?

Mi favoritt høytid er når hestar og kyr et høyet på garden. Heime hos foreldra mine hadde vi masse hestar og kyr, så det var fest når det var høytid.

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4855
09.09.16 21:28
McLennonSon: Kva er dykkar favoritt høytid?

Foruten jul, så liker jeg høykonjunktur. Ellers så er høyvann bra for de som vil ha noe å feire ofte.

lisa-f
lisa-fInnlegg: 371
26.09.16 12:14

Jul, uten tvil :-)

lsklars
lsklarsInnlegg: 90307
20.10.16 10:21

Olsok.

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31877
21.10.16 12:10

Jeg vil nok anta at de fleste av oss vil svare jul på dette spørsmålet, men seg selv innkludert så klart. Noget annet ville jo vært en skandale.

Deretter kommer påsken og så kan det vel være en sjel her og da som foretrekker den høytiden pinsen, som de fleste av oss nok har problemer med å forklare innholdet i. Bortsett fra at vi har en ekstra fridag så klart :)

puma1
puma1Innlegg: 21086
21.10.16 12:13

Jesu omskjæringsdag (1.januar). 

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7473
16.11.16 18:56

Sommerferien.

zephyrus
zephyrusInnlegg: 4230
04.12.16 12:44

Det må jo bli jula.

Ikke pga ribbe med sprø svor, presanger etc. men fordi det i romjula er mye engelsk fotball.

Boxing Day (2.juledag) er min favorittdag.

Script
ScriptInnlegg: 3968
12.04.17 15:12

Påsken er ikke min tid, Jesus er for meg livets Jesus med de enkle, dype lignelsene om  den barmhjertige samaritanen, sennepskornet, arbeiderne i vingården osv., ikke dødens og den gjenoppstandnes. Det finnes få fremstillinger av livet i paradiset, men  i enkelte renessansebilder (da var avstanden mellom dette liv og det neste hos de herskende klassers forestillinger ganske liten), vises de vanlige gleder, - ungdommer som danser i ring, lutter glede og fri utfoldelse.

Om St. Peter sto med nøkkelen klar, og ville åpne paradisets porter for meg, tror jeg nesten jeg ville takket nei,jeg har hatt et godt nok liv, og trenger ikke enda ett. Og jeg tviler på at gud har et bedre bibliotek enn jeg har.;-) Det smertefulle ved selve døden er at det er verden som dør fra meg på en måte, alt jeg hart kjært opphører å eksistere - for meg. At jeg evt. skal få det igjen i et neste liv, tror jeg ikke på,  og vil ikke ha.heller. Livet må få slutte ved livets slutt.

(Innlegget ble redigert 12.04.17 15:25)

Vigi
VigiInnlegg: 11978
04.08.17 20:20

Julen er så absolutt min nummer 1, men påsken er jeg veldig glad i. Jeg pleier alltid å få fri de to første dagene i påskeuken og onsdagen holder vi vanligvis stengt. Dermed har jeg fri fra fredag før påske til tirsdag halvannen uke senere. Er også veldig glad i påsken pga årstiden. Sol, lysere kvelder, vårblomster, fuglesang. Det er også kjekt med skiturer, kvikklunsj, påskenøtter og alt sånt.

Sommeren i år har vært en skandale på mine kanter så jeg kommer nok til å glede meg ekstra mye til vår og påske denne vinteren som kommer. Har blitt så snytt denne sommeren kan man si. ;)

Julens herlighet slår dog absolutt alt. Bare en drøy måned frem nå så dukker vel de første juletegn opp. 

(Innlegget ble redigert 04.08.17 20:22)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 16913
04.08.17 20:23

Jula , helt klart . Mest fordi at en da vet det går mot lysere tider igrunn.

Fiffig
FiffigInnlegg: 429
16.10.17 00:30

Jeg driter i julen, det er pinsen som er min store høytid. 

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53882
16.10.17 00:37
zephyrus: men fordi det i romjula er mye engelsk fotball.

Så din favoritt-høytid er julen, fordi det er mye fotball da? 

Som det stort sett er fra september til mai, hvert eneste år....

KingKongHalvor
16.10.17 00:42
lsklars: Olsok.

Hehe, du kan spøke.

Alle vet at 4. juli er er Romerikingenes høytid, dagen da banjoen, vinterens himkok og hjemmetrimmede Dodge-69's skal vises frem i selve paradegaten. 

zephyrus
zephyrusInnlegg: 4230
17.10.17 19:29
KingKongHalvor: Så din favoritt-høytid er julen, fordi det er mye fotball da?  Som det stort sett er fra september til mai, hvert eneste år....

Fordi romjulsprogrammet (spesielt 2.juledag) for engelsk fotball er nasjonaldagen(e) for engelsk fotball, akkurat som 16.mai er nasjonaldagen for den drittkjedelige norske fotballen. Derfor er det litt ekstra spesielt for oss som liker engelsk fotball eller oss "anglofile" som enkelte idioter på vgd kaller oss som setter mer pris på engelsk enn norsk fotball.

Jeg anbefaler at du tar en titt på terminlista for engelsk fotball og ser hvordan det er med kamper i romjula kontra ellers i sesongen.

Og sesongen starter i august, ikke september, som du skriver... Men pottitbønder fra bondelandet Oslo er jo som oftest ganske uvitende.

(Innlegget ble redigert 17.10.17 19:35)

KingKongHalvor
18.10.17 08:08

Zephyrus

Jøje meg, pottitbønder. Beklager om jeg krenket deg. 

Jeg kjenner godt til den engelske ligaen, og koser meg medkamper selv i julen, stusset bare over at det alene var årsaken til at det var din favoritthøytid. Fotball har man jo resten av året også. 

God fotballhøytid!:-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg