Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julesmusikk i TV

NYTT TEMA
jallis
jallisInnlegg: 13
05.12.16 16:03

Det er mulig jeg er litt overfølsom her, men jeg irriterer meg faktisk ikke så rent lite over hvor sjelden vi får høre våre flotte tradisjonsrike norskspråklig julesanger i de forskjellige forjuls-programmene som sendes på våre TV-stasjoner. Hvorfor i all verden skal vi, f. eks. i et program tilegnet Frelsesarmeens fantastiske arbeid, måtte sitte å høre på at oppjazzet amerikansk plast-julesanger sunget på engelsk av norske artister skal utgjøre brorparten av sanginnholdet ? Hvorfor ikke heller prioritere vår norske sangtradisjon slik at vi får tak i den kriblende julestemningen vi kjente fra den gang vi var barn ? 

La artistene gjøre sine juleturneer i by og bygd med det sangvalg de selv velger, så kan publikum velge hva de vil se og høre, - på nasjonalt TV derimot bør seerne prioriteres. Nå fungerer TV-programmene som utstillingsvindu, reklame og promotering av artistenes julekonserter. 

Langorm
LangormInnlegg: 9404
05.12.16 16:12

Vi er flere som lar oss irritere. Men hva skal en gjøre, i en tid som er i en stadig eskalerende endring? Vi får vel bare være glade, så lenge det varer, og lytte til eget musikkvalg hjemme. ;-)

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31792
06.12.16 12:50

Det samme gjelder vel radio. Radio Norge skulle jo stort sett spille julesanger i helgen som var og da jeg skulle kjøre litt bil gledet jeg meg til julestemning i bilen.

Jeg burde nok hatt med meg Sissel Kyrkjebø på CD for å si det slik......

guest19944
guest19944Innlegg: 29
18.10.19 15:05

Derfor velger du Happybytes

perchri
perchriInnlegg: 10083
25.10.19 20:12
Langorm: Vi er flere som lar oss irritere. Men hva skal en gjøre, i en tid som er i en stadig eskalerende endring? Vi får vel bare være glade, så lenge det varer, og lytte til eget musikkvalg hjemme. ;-)

Kjøp en platespiller/CD og gode norske julesanger...på norsk. Kutt TV, sitt og prat med hverandre....og for alldel.....legg mobilen i mobilhotellet/vekk  for resten av den kvelden. 

Langorm
LangormInnlegg: 9404
25.10.19 23:24
perchri: .og for alldel.....legg mobilen i mobilhotellet

Helt enig om dette. Det er bare å håpe, at nåtidens selvfokuserende tidsbruk på mobil, er noe midlertidig. Dette er ødeleggende, både for en selv, familie og felleskap.

A_Øivind
A_ØivindInnlegg: 12360
13.11.19 12:31
Langorm: Men hva skal en gjøre, i en tid som er i en stadig eskalerende endring?

Det er ikke endringene som eskalerer, men du som blir eldre :) 

Selv for 5000 år siden syntes helt sikkert mange at overgangen fra stein- til bronseredskaper gikk over alle støvleskaft. 

(Innlegget ble redigert 13.11.19 12:31)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg