Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julen 2017 - Nedtelling

NYTT TEMA
Vigi
VigiInnlegg: 11928
24.12.16 23:54

Kjære alle julevenner! Nå er julaften 2016 snart historie. Pakkene er pakket opp, julemiddagen er spist og forhåpentligvis har dere alle hatt en flott julekveld. Enten om dere har feiret dagen alene eller om dere har vært sammen med familien.

Det er fortsatt jul en stund til, men det er nå uansett en gang slik at vi er ferdige med nedtellingen til årets jul, og det er på tide å starte en ny nedtellingstråd. Slik jeg forstår det på folk her inne så er det ok om jeg får æren av å starte denne nedtellingstråden, dvs til julen 2017. Det er nemlig nå akkurat 10 år siden den første juletråden ble laget av meg her inne på VG-debatt. Det startet en god tradisjon jeg virkelig er stolt over!

Jeg har alltid vært en skikkelig julete person som liker å tenke jul også utenom selve julehøytiden. Derfor startet jeg nedtellingstråden i sin tid mest for å kunne lufte savnet litt med andre. Til og begynne med var det bare jeg som skrev i tråden, men etter hvert viste det seg at folk faktisk fulgte med uten at de nødvendigvis skrev noe. Da månedene gikk kom det heldigvis flere folk til i juletråden og aktiviteten rundt de siste års juletråder har vært veldig bra!

I denne tråden teller vi altså ned til julaften 2017. Da det ikke er skuddår neste år går det fortere enn det gjorde i år da det var 29 dager i februar. Jeg håper på mange gode bidrag som har med julen å gjøre, og jeg lover dere å være aktiv selv. Det er mange høydepunkter de neste 12 månedene. 1.januar er en merkedag for da trenger vi ikke lenger vente til neste år før julen kommer. Det er en merkedag den 24. hver måned og det er selvsagt kjekt når vi er på 300 dager, 200 dager og ikke minst nede på 100 dager! Vi vet jo at julebrusen kommer tidlig, noe også julemarsipanen pleier å gjøre.

Jeg ønsker dere alle en fortsatt fin jul og så starter jeg herved nedtellingen:

I dag er det 365 dager igjen til jul!

(det virker lenge nå, men tiden flyr jo fort. Håper i det minste januar kan gå raskt slik at vi kan se vår og lysere dager i møte. Før vi vet ordet av det nærmer vi oss ny solsnu og mørkere tider. Den deilige julen kommer tilbake før vi vet ordet av det!! :)

Juleklem fra Vigi

(Innlegget ble redigert 24.12.16 23:56)

Vigi
25.12.16 00:07

Og siden vi har bikket midnatt og nå skriver 1.juledag er det bare å telle ned en dag allerede nå. Tenk så fort dagene går og så for hver eneste dag så er vi enda nærmere julen! :)

Men for all del. Midt oppi all julegalskapen så ser jeg jo med blide øyne på det som venter også. Jeg er ikke helt sprø... bare litt. ;)

I dag er det 364 dager igjen til jul!

Bevegelse
BevegelseInnlegg: 3504
25.12.16 03:14
Vigi: æren

Æren er våres, Vigi:)

Ser virkelig frem til denne jultråden og skal forsøke bidra så godt jeg kan.

Ønsker alle en fortsatt fredelig og flott Jul.

Hos oss har det gått i ett i hele desember, men i morgen har vi litt fri. Den skal nytes med litt rester fra en fantastisk julemiddag, og se over fangsten som var meget hyggelig i år:-)

Vi har det bra Spinny og jeg, og skal hilse så mye og ønske dere alle, som jeg, en God Jul :-) :-)

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2923
25.12.16 08:33
Vigi: Det er nemlig nå akkurat 10 år siden den første juletråden ble laget av meg her inne på VG-debatt.

Kan du ikke legge ut en link til denne tråden så vi kan se hvordan julen ble feiret i gamle dager :)

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 58064
25.12.16 09:07

Supert!  God Jul

Da er denne lagt til i favoritter.

Siden det er 1. Juledag skal det spilles en av mine aller fineste Jule sang  :    - O Helga Natt              

(Innlegget ble redigert 25.12.16 09:08)

William_S3
William_S3Innlegg: 5820
25.12.16 10:05

Det er nå den egentlige jula er da - dvs for 90% av folka i verden. Som halvt britisk sier jeg god jul fortsatt. 

Vigi
25.12.16 19:07
Luna_mendax: Kan du ikke legge ut en link til denne tråden så vi kan se hvordan julen ble feiret i gamle dager :)

Har googlet og googlet og lett og lett. Den er ikke å finne dessverre. Det var i forbindelse med en omlegging i VG-debatt der juletråden kun var sesongbasert, dvs at den ble lagt under utdebatert sammen med andre tråder. Så fikk jeg og en annen fyr jeg ikke huser hvem var snakket med VG slik at vi fikk en ny fast tråd som heter Jul og Høytid, en gruppe som gjelder hele året. :) Jeg tror juletrådene våre oppi gjennom årene var med på å gjøre sitt til at VG ikke bare kalte gruppa for høytider, men faktisk kalte den Jul og Høytid. ;)

Men den gamle nedtellingen til jul for ti år tilbake er dessverre borte vekk.

TH76
TH76Innlegg: 404
25.12.16 21:48

Gratulerer med 10 års jubileet Vigi. Denne siden har gitt mye glede så tusen takk for at du startet nedtellingstråden. Jeg var en av dem som fulgte med noen år før jeg begynte og kommentere, men nå har det blitt til en hyggelig side å besøke hele året rundt. Nå gledes det til en ny nedtelling mot julen 2017 og jeg skal være med så ofte jeg klarer :) Ha en fin romjul Vigi og ha en fin romjul alle julevenner :)

startelver
startelverInnlegg: 56728
25.12.16 22:06
Vigi: Det er fortsatt jul en stund til, men det er nå uansett en gang slik at vi er ferdige med nedtellingen til årets jul, og det er på tide å starte en ny nedtellingstråd.

At dere gidder?  La nå julen komme når den kommer. Makan altså. 

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31788
25.12.16 22:06
Vigi: Men den gamle nedtellingen til jul for ti år tilbake er dessverre borte vekk.

Det er godt å se at den nye julenedtellingstråden er i gang og jeg føler meg 100 prosent sikker på at trådstarter vil lede oss eksemplarisk og presis fram mot julaften 2017 :)

Forøvrig er vel julenedtellingstråden 2008 også noe antikvarisk og kan leses her :) 

Ønsker dere alle en fortsatt strålende romjul :)

trondergutt
25.12.16 22:10

Var forøvrig debatant Antozz som kringkastet smultringen når vi nådde julaften 2008 :)

trondergutt
25.12.16 22:11
startelver: At dere gidder?  La nå julen komme når den kommer. Makan altså.

Forøvrig godt å se deg på tråden også startelver, da er alt som det skal være :) 

Daylights
DaylightsInnlegg: 6277
25.12.16 23:43

Jeg har aldri markert meg som noen stor bidragsyter i juletrådene, men det tenkte jeg å endre på nå.

Etter mange år i filmforumet, avløst av litt krangling i Politikk - norsk, kjenner jeg tiden er inne for å investere et år i en ren feelgood-tråd. 2016 ble forøvrig også et saklig år, all den tid jeg stort sett oppsøkte Dagens treningsøkt-tråden for å stjele noen tips til kroppsbyggerprosjektet mitt.

Men som sagt, 2017 skal gå med til å glede seg til jul. Forhåpentligvis på ukentlig basis. Minst.

lisa-f
lisa-fInnlegg: 371
26.12.16 01:53

Det er 363 dager igjen til jul :-)

Vigi
26.12.16 14:27
TH76: Gratulerer med 10 års jubileet Vigi. Denne siden har gitt mye glede så tusen takk for at du startet nedtellingstråden. Jeg var en av dem som fulgte med noen år før jeg begynte og kommentere, men nå har det blitt til en hyggelig side å besøke hele året rundt. Nå gledes det til en ny nedtelling mot julen 2017 og jeg skal være med så ofte jeg klarer :) Ha en fin romjul Vigi og ha en fin romjul alle julevenner :)

Det som er så rart er at da du og andre nevnte dette i tråden den gang, altså at dere satte pris på tråden og at dere fulgte med, ble jeg veldig lettet. Da jeg holdt på alene i starten tenkte jeg vel at det ble med det året og at GURI jeg er sær!! Hehe.... Og det er vel greit å være sær, men det er også greit å få avklart at også andre har samme sære interesser. Derfor er det godt å høre at du og andre skal bidra fremover. Det er som Timmy Gresshoppe sier: "Hvis du bare tror kan du lage jul hver eneste dag". :)

Ønsker deg også en flott romjul!

Vigi
26.12.16 14:30
Daylights: eg har aldri markert meg som noen stor bidragsyter i juletrådene, men det tenkte jeg å endre på nå. Etter mange år i filmforumet, avløst av litt krangling i Politikk - norsk, kjenner jeg tiden er inne for å investere et år i en ren feelgood-tråd. 2016 ble forøvrig også et saklig år, all den tid jeg stort sett oppsøkte Dagens treningsøkt-tråden for å stjele noen tips til kroppsbyggerprosjektet mitt. Men som sagt, 2017 skal gå med til å glede seg til jul. Forhåpentligvis på ukentlig basis. Minst.

HERLIG! :) Og du har rett i en ting; Dette er en feelgood-tråd. Dette er tråden der vi kan kose oss med nedtellingen til jul hele året. Den første solfylte vårdagen, etter en dag på stranden, etter 17.mai-toget; ja, her kan man alltid kose seg med en liten dose jul hver dag. 

Vi høres igjen!

Vigi
26.12.16 14:32

I dag er det forresten på sin plass å minnes artisten og låtskriveren George Michael. Hans julehitt "Last Christmas" er en av mine favorittsanger, og til hans ære har jeg bestemt at Last Christmas skal være en del av min spilleliste på nyåret selv når det ikke er jul. 

Så julen som var ble faktisk George Michaels last christmas! :(

EL-FERNANDO
26.12.16 14:38
Vigi: I dag er det forresten på sin plass å minnes artisten og låtskriveren George Michael. Hans julehitt "Last Christmas" er en av mine favorittsanger, og til hans ære har jeg bestemt at Last Christmas skal være en del av min spilleliste på nyåret selv når det ikke er jul.
Så julen som var ble faktisk George Michaels last christmas! :(

Bokstavelig talt det.

En fin gest det. En meget fin JuleSang .

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4813
27.12.16 13:59
lisa-f: Det er 363 dager igjen til jul :-)

Ser at folk allerede har hengt opp julepynten.. :)

EL-FERNANDO
27.12.16 14:53
KapteinKaos: Ser at folk allerede har hengt opp julepynten.. :)

HOHOH   galgen humor!!  tomle

Vigi
27.12.16 15:52

362 dager til jul!!

Ja, her har man pyntet til jul overalt allerede. ;)) 

Synes egentlig julepynten skal få henge til midt i januar jeg. Ja, egentlig kunne vi pyntet til jul hele året, men til og med jeg kan erkjenne at det hadde i så fall betydd at julepynt hadde mistet sin hensikt en smule. 

Har planlagt et par ting neste år allerede: i februar skal jeg se på The julekalender, en episode før leggetid hver kveld. Og så skal jeg se en julefilm jeg ikke fikk sett før jul på påskeaften. 

Herlig med noen julehøydepunkt hele året  :)

Vigi
28.12.16 20:44

361 dager igjen til jul!

Har hatt min årlige innkjøpsrunde av julebrus i butikkene nå i kveld slik at jeg kan ha julebrus hele året. Det negative er at Grans Julebrus ikke lengre kommer i flasker, men enten i boks eller i plastflaske. Dermed er holdbarheten bare i juni. Ergo blir det ikke grans julebrus på stranden i fellesferien.

Men heldigvis har jeg min egen lokale julebrus, et helt lager som ligger på hytta. :)

Bare tre dager til nytt år dere! 

Vigi
29.12.16 00:38

Et litt rundt tall i dag! :) Nå er det nemlig nøyaktig 360 dager igjen til jul. To kjappe måneder nå så er det vår og ikke minst 200 og noe til julekvelden 2107! 

(Innlegget ble redigert 29.12.16 00:38)

EL-FERNANDO
29.12.16 00:40
Vigi: Nå er det nemlig nøyaktig 360 dager igjen til jul.

Jepp, 360 lange dager, men still ferdig pynta:)

EL-FERNANDO
29.12.16 10:50

Michael Bublé   Christmas

På full " pinne" !!  :))

trondergutt
30.12.16 11:53

God Romjul kjære julevenner.

Med vinden ulende og regnværet piskende mot ruten kan jeg i et særdeles begredelig romjulsvær konstatere at en forhåpentligvis snøfull jul kun er 359 dager unna :)

Ellers håper jeg alle til tross for dårlig vær har hatt en fin jul så langt. Undertegnede har som alltid spist altfor mye av det meste og det kan vel være greit at hverdagen presser seg på igjen fra mandag.

Det heter seg jo at julen varer til 13 dag jul og enkelte mener den varer til påske. Men de fleste av oss føler vel at julen er over når man når 2. januar og hverdagen er tilbake. Men selv om julen er over bevares julestemningen året rundt, iallfall på julenedtellingstråden :)

HYYYL
HYYYLInnlegg: 50314
30.12.16 21:28
trondergutt: Undertegnede har som alltid spist altfor mye av det meste og det kan vel være greit at hverdagen presser seg på igjen fra mandag.

Du er ikke aleine om det.
Her er det buksen som kommer til å presse når jeg tar den på før jobb mandag.
Foreløpig bruker jeg taits.

liber_baron
liber_baronInnlegg: 2027
31.12.16 13:04

Jeg ønsker alle Ett Godt, Nytt År.

ABBA: Happy New Year

HYYYL
HYYYLInnlegg: 50314
31.12.16 23:26

▄▌▐▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▌
         ▄▄██▌█ ❤ GODT ❤ ❤ ❤▐
 ▄▄▄▌▐██▌█  ❤ ❤ NYTTÅR ❤▐
 ███████▌█▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▌
   ▀❍▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀▀▀▀▀❍❍▀

trondergutt
31.12.16 23:32
HYYYL: Foreløpig bruker jeg taits.

Bortsett fra i formelle anledninger har jeg også brukt joggebukse, men har kjørt finskjorte hele jula da :) 

Ellers i de aller siste minutter av 2016 vil jeg få ønske deg og alle andre på julenedtellingstråden et riktig godt nytt år. Det skal bli en glede å telle ned til julaften 2017 med dere. 

Og husk, om bare noen få ørsmå strakser kan vi si at julen er i år igjen :)

Klikk for å gå tilbake til toppen