Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Har du plass til en enslig mann på 59 julaften?

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
21.11.17 16:03

Kan betale for meg.Røyker eller drikker ikke.Østlandet.(Akershus,Oslo eller Østfold) Pinnekjøtt,Ribbe,Stek,Kalkun eller annet kjøtt.Drikker ikke Akevitt,men sier ja til Juleøl.

Ingen gave.Mat og familiehygge er presang nok.Enebarn.Far og mor døde jula 2004.

Sønn prioriterer mor og bror.

A_Øivind
A_ØivindInnlegg: 12353
28.03.18 08:56

Du er født alene og dør alene. Ingen hjelper deg, klar deg selv.

Mentos
MentosInnlegg: 36
05.11.19 12:24

Det er mange julearrangementer rundt omkring beregnet på de som ikke har familie, bor for langt unna familie, osv. Vet også om noen som velger åpne julearrangementer sammen med personer de omgås ofte i stedet for julefeiring med familie man knapt ser ellers eller der familieforholdene ikke er så bra. 

Det går også ann å melde seg til å jobbe som frivillig. 

laffano
laffanoInnlegg: 16395
05.11.19 12:28

Vær snill da Øivind!

skytsengelen
skytsengelenInnlegg: 2401
05.11.19 12:31
gamecrazy: .Røyker eller drikker ikke

men sier ja til juleøl... jada.p

skytsengelen
05.11.19 12:32
Mentos: Det går også ann å melde seg til å jobbe som frivillig.

i helvete heller... kunne regelrett ikke fallet meg inn...

skytsengelen
05.11.19 12:35
A_Øivind: Du er født alene og dør alene. Ingen hjelper deg, klar deg selv.

slik tenker bitre skaphomser oxo ,  som ikke våger seg ut av skapet .p

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 36078
05.11.19 12:36

VG hadde jo en slik tjeneste for et par år tilbake, men den forsvant fort. Folk kunne melde seg som verter og gjester.

Var det uheldige episoder som gjorde at dette ble et kortvarig eksperiment?

Selv er jeg såpass egoistisk at julaften tilbringes med familien og ingen andre. Tror det hadde blitt ganske awkward med en fremmed ved bordet.

Samtidig har jeg stor respekt for de som åpner hjemmene sine for fremmede eller ensomme. Og også for dem som er med på å  arrangere fellesarrangementer på selve kvelden.

Mentos
MentosInnlegg: 36
05.11.19 13:26

Er det den tradisjonelle familiejulefeiringen man ønsker seg, så sliter man litt hvis man ikke har familie selv å ty til. Media dyrker jo den vanlige julefeiringen og får folk til å føle seg utenfor hvis de ikke har så mye familie.

Men, det er jo ikke blitt uvanlig at folk reiser til varmere strøk i jula, Københavnbåten seiler fra Oslo julaften kl. 14, mange hoteller har arrangementer man kan være med på og bli kjent med folk, i tillegg til mange frivillige arrangementer.

Familieforholdene har jo endret seg mye de siste ti-årene med oppsplitting og mange har flytta langt unna av ulike grunner.Kanskje media kan ha litt fokus på alternativ julefeiring også så ikke så mange føler seg utenfor, og kanskje heller tenker på andre måter å feire jul på enn å stå fast i drømmen om den tradisjonelle julefeiringa?

For meg er jul i varmere strøk ikke utenkelig, har nær familie som bor i varmere strøk og som sitter ute og griller i hele jula, og jeg kjenner folk som har feira jul i varmere strøk.

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 16118
07.11.19 00:09

Nei.

AndreasKH
AndreasKHInnlegg: 29
02.12.19 20:24

Det er mange som er alene i juletidene og mange opplever dette trist.. Men om disse hadde et par juletider med mange flere ville de innse at det er bedre å være alene.. Var en juledag jeg brukte mye tid alene og hadde det bedre enn de andre ganger.. De fleste av oss liker oss alene, men ikke alle vet det.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 16172
02.12.19 20:33
AndreasKH: Det er mange som er alene i juletidene og mange opplever dette trist.. Men om disse hadde et par juletider med mange flere ville de innse at det er bedre å være alene.. Var en juledag jeg brukte mye tid alene og hadde det bedre enn de andre ganger.. De fleste av oss liker oss alene, men ikke alle vet det

Det mest fornuftige og sanne jeg noen gang har hørt fra en såkalt kjendis er Astrid Lindgren som sa.

Den beste gave gud har gitt meg er at jeg trives når jeg er alene. Jeg synest synd i mennesker som alltid må ha folk rundt seg for å ha det godt.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5604
08.12.19 17:47

Å kunne klare seg alene er en styrke, men å la det gå derfra til ensomhet er ikke bra. Jeg tror mange legger for mye vekt på at man absolutt må gjøre som alle andre i julen, men håper det ordner seg for deg ts. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg