Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julen 2018 - Nedtelling

NYTT TEMA
Vigi
VigiInnlegg: 11927
24.12.17 01:12

Jeg og flere andre andre har foreslått noen gode kandidater til denne tråden, men en etter en har de takket nei. Da jeg ønsker å ha kun seriøse kandidater til denne herlige VG-debatt-nedtellingen «brøyter» jeg meg frem og tar ansvaret. Dette altså for å unngå å få inn mer useriøse kandidater som ikke står for det vi ønsker i forhold til nedtellingstråden.

Jeg er jo aktiv og satte denne tradisjonen i gang allerede i 2005. Jeg håper derfor dere synes det er greit at jeg er trådens far også til neste års julefeiring. Jeg gleder meg til å telle ned sammen med dere.:)))  Til å finne juletegn og skrive om det i denne tråden. Til de første julenisseoppskriftene dukker opp i ukebladene i juli. Til julemarsipanen kommer. Ja, til solen snur, til vi når 300 dager, 200 dager osv. :))))

Det er en fornøyelse å telle ned til jul sammen med dere. Gleder meg til en ny flott reise mot julen 2018! :) Her inne er det jul hver eneste dag  

I dag er det 365 dager igjen til julaften 2018! :)

vigi

(Innlegget ble redigert 24.12.17 01:13)

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2923
24.12.17 03:46
Vigi: Da jeg ønsker å ha kun seriøse kandidater til denne herlige VG-debatt-nedtellingen «brøyter» jeg meg frem og tar ansvaret.

Meget bra. Nå starter den lange ferden mot neste jul :)

Vigi
25.12.17 00:39

Jepp, lang ferd mot neste jul, men så lenge vi tar den turen sammen så blir det en flott reise. :)

I dag er det 364 dager igjen til jul!

William_S3
William_S3Innlegg: 5819
25.12.17 16:44

Helt greit at Vigi gjør dette - trofast julenedtellingssjef som han er. Nå ønsker jeg meg bare trondergutt inn her. 

Andropov
AndropovInnlegg: 33416
25.12.17 17:42

Husker Dere da jeg var jule-general. Det var tider det.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 16172
25.12.17 17:43

Tider skal komme tider skal henrulle , Andropov skal følge Andropovs gang

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 58064
25.12.17 22:35
Vigi: I dag er det 365 dager igjen til julaften 2018! :)

364  DITJ

Nice du tok denne også. Supert!

Vigi
26.12.17 02:13

Takk skal dere ha El Fernando og William. 

Håper både dere, hyyyl, Trøndergutt og TH76 får anledning til å bidra. Har vært litt familie og/eller helsegreier på de to sistnevnte. 

Ellers er det sikkert mange flere, deriblant flere som bidrar med bare innlegg i juletråden. Flotte folk vi trenger her inne. 

I dag er det 363 dager til jul. Husk at vi får en liten markering allerede mandag. Da trenger vi ikke lenger vente til neste år på julen. ;)

(Innlegget ble redigert 26.12.17 02:14)

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31788
26.12.17 19:04
Vigi: I dag er det 365 dager igjen til julaften 2018! :)

God romjul kjære julevenner !!!

Det var et klokt valg du gjorde da julenedtellingstråden trenger en trådstarter med tyngde i faget og da er jo du selvfølgelig rette mann. Men deg bak roret anser jeg at veien fram mot julaften 2018 er så godt som spikret allerede :)

Håper alle har hatt en strålende jul så langt. Jeg også har hatt en fin og tradisjonell jul, selv om den ble noe dempet av at mor har vært og er på sykehus pluss at vi selv har vært syke nesten hele gjengen i tillegg. Var såpass ille at mor kunne ha dødd før jul, men er på bedringens vei nå og håper at hun er hjemme igjen om ikke så altfor lenge. Var på sykehuset hos henne i går og i dag fikk jeg et bilde fra henne om at hun var ute av sykesenga igjen for første gang på nesten 14 dager. Så da er der håp :)

Ellers ser jeg også med glede på at Gævlebocken fremdeles står uskadd på 2. juledag. Så varte den helt til jul i år og håper nå den får stå i fred resten av den planlagte tiden også. 

Vil ellers få berømme TvNorge for den etterhvert så utrolig geniale serien "Jul i Blodfjell" Jeg begynte å se med en viss skepsis, men serien tok seg bare opp og opp og opp og fortjener sånn sett en klassikerstatus som f.eks "nissene på låven" har. Rett og slett masse juleapplaus til TvNorge her. I adventstiden følte vi oss nesten alle som en del av familien Soot :) 

Og til slutt vil jeg få berømme P7 Klem Jul for at de omsider den 22. desember spilte fra Sissel Kyrkjebø sin juleplate. Det var altfor sent, men likevel godt det skjedde før jul :) I morgen på 3. juledag antar jeg julemusikken er borte fra radioen for denne gang desverre :(  

Forøvrig er det vel snart under 10 måneder til juleradioene begynner å spille på nytt :) 

trondergutt
26.12.17 19:05
Andropov: Husker Dere da jeg var jule-general. Det var tider det.

Til tross for stor skepsis med tanke på ditt verv som trådstarter, endte det da opp med en bra julenedtellingstråd likevel :) 

trondergutt
26.12.17 19:06
William_S3: . Nå ønsker jeg meg bare trondergutt inn her.

Er på plass på tråden og gratulerer igjen med at du lyktes med å være den første til å kringkaste smultringen :) 

HYYYL
HYYYLInnlegg: 50314
27.12.17 10:39

Har bestemt meg for å delta i 2018 juletråd.
Har vært borte siste halvår av forrige juletråd, pga en kjedelig episode i midten av året, skal ikke avspore med årsak men ser frem til å delta i denne tråden.

I dag er det 362 dager igjen til JuL

Ha en fortsatt fin romJuL alle Julevenner.

William_S3
William_S3Innlegg: 5819
27.12.17 12:33
trondergutt: Håper alle har hatt en strålende jul så langt. Jeg også har hatt en fin og tradisjonell jul, selv om den ble noe dempet av at mor har vært og er på sykehus pluss at vi selv har vært syke nesten hele gjengen i tillegg. Var såpass ille at mor kunne ha dødd før jul, men er på bedringens vei nå og håper at hun er hjemme igjen om ikke så altfor lenge. Var på sykehuset hos henne i går og i dag fikk jeg et bilde fra henne om at hun var ute av sykesenga igjen for første gang på nesten 14 dager. Så da er der håp :)

Uff da - håper din mor kommer seg, ikke kjekt med syke familiemedlem. Hehe ja jula er ofte tid for sykdom også - ikke sjeldent omgangssyke og sånt går som en farsott igjennom en del familier da (du har vel unger i barnehagealder såvidt jeg husker) 

TH76
TH76Innlegg: 404
27.12.17 18:26

Godt å se at nedtelling til julaften 2018 er godt i gang. Jeg ser alltid like mye frem til ny nedtellingstråd som til selve julaften. Romjul har i de seinere åra blitt en godt tid. Før var jeg aldri noen stor fan av romjul, men nå nytes den med sjakk, Olsenbanden og diverse familieselskap. 

Ha en fortsatt fin romjul alle julevenner :)

Vigi
28.12.17 02:02

Hyyyl og TH! Kjekt at dere blir med på ferden mot neste jul. Her inne er det som kjent jul hver eneste dag. Og vi vet jo også at tiden går fort. Et par kjappe uker nå så er vinteren halvveis og våren og sommeren står der ny og frisk med sitt fine vær og flotte lyse kvelder. Og når vi så vet hva som venter rundt neste sving så.... :))

Trøndergutt: takk for tilliten. Gleder meg til ny nedtelling. Som jeg vel nevnte forleden så må jeg bare si fortsatt god bedring til din mor. Håper hun blir helt frisk igjen og at hun kan få mange flere julekvelden med deg i mange år fremover. 

——————

361 dager igjen til julekvelden 2018! Altså to måneder til vi er under 300. Jeg liker også alltid å trekke fra 24 dager fra totalen for å vise hvor lenge det er til desember= 337 dager. 

Forslag til markeringer: 

1.januar = julen er i år! 

300/299 dager = milepel

1.mars= vinteren er over. To årstider igjen til julen er i butikkene. 

200/199 dager = milepel

100/99 dager = juhuuu! 

Ellers har vi 2.pinsedag som er siste høytidsdag før ferien... Vi følger med på nissene i ukebladene, nisser på hagesentrene, julepapir på søstrene grene, aviser som skriver om årets julekalendere osv. 

361 er altså dagens tall! Godt det alltid kommer en ny jul! 

EL-FERNANDO
28.12.17 11:34

Vet at denne mer hører Påsken til ,  det er noe som heter " Fra fødsel til sin død "   Nyt, load:     Gethsemane 

Ha en fortsatt Fortreffelig God Jul!

Vigi
29.12.17 02:36

360 dager igjen til jul!

Trening
TreningInnlegg: 1664
29.12.17 23:40

hva spiser dere da i julaften da.god Jul

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
29.12.17 23:40
Trening: hva spiser dere da i julaften da.god Jul

Hallo, hallo. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
29.12.17 23:41

Har dere skjegge?

Trening
TreningInnlegg: 1664
EL-FERNANDO
30.12.17 11:32

359  DITJ

Julefrua
JulefruaInnlegg: 42
31.12.17 10:23

Om ca 14 timer kan vi snakke om årets julefeiring når vi snakker om den vi har foran oss - om bare 358 dager :)

EL-FERNANDO
31.12.17 11:35
Julefrua: Om ca 14 timer kan vi snakke om årets julefeiring når vi snakker om den vi har foran oss - om bare 358 dager :)

God Jul, Julefruo

EL-FERNANDO
31.12.17 11:36
gurglebassen: Har dere skjegge?

"Hakke tid, for jeg må finne det"

Vigi
31.12.17 16:21

Ønsker alle i tråden et riktig godt nyttår! :)

Som det ble sagt så er det slik at i morgen er det jul i år! ;)

Vigi
01.01.18 00:59

Huhuuuu! Julen er i år!! 

Det er 357 dager igjen til julekvelden! Bare tre uker nå så er vi på 200-tallet til desember! Jeg hører julebjellene klinge allerede. 

Godt nyttår! 

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2923
01.01.18 12:02

Godt nytt år.

EL-FERNANDO
01.01.18 20:46

gåttår

Vigi
02.01.18 00:23

356 dager igjen til jul! 

I dag starter mange jobb igjen etter en lengre juleferie. Jeg sliter alltid med 2.januar og jobbstart. Det er nok fordi jeg ikke liker januar så godt. Fortsatt mørkt og trist og så er den deilige julen forbi. 

Jeg har dog noen gyldne fridager innimellom på hverdager og disse verdsetter jeg skikkelig. Og når januar er over og lyset ligner mer på vår så er alt så meget bedre. :)

Kjekt at vi har denne tråden i alle fall. Kose oss med litt julesnakk hele året. :)

Ha en fin tirsdag og lykke til med hverdagen! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg