Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

gave til kjæresten? hvor mye bruke på det?

NYTT TEMA
Siljan
SiljanInnlegg: 84
02.12.18 15:02

Jeg er egentlig en raus person, men i julen så må jeg være forsiktig med hva jeg bruker av penger i julegaver. 

Jeg har kjøpt omtrent alle gavene. Har kjøpt de rimeligste gaver til hele familien, for de vet situasjonen min. Men kjæresten vet ikke noe om det. Når jeg leste litt på nettet, så leser jeg at mange mener at man bør bruke minst 500 kroner på kjæresten til jul. Og leste at folk brukte opp til 4000 kroner på kjæresten sin i julegave. For meg er det umulig. Jeg skulle gjerne gjort det, men jeg har ikke økonomi til det. 

Virker det dårlig å gi en gave for maks 200 kroner til kjæresten? 

Hva synes dere? Hvor mye gir dere? 

Jeg mener at det viktigste er å bare gi en liten gave, etter hva lommeboken tåler. Livet er mer enn materialer. 

vif_support
vif_supportInnlegg: 6989
02.12.18 21:00

Viktigste er selvfølgelig tanken bak. Da har jo ikke prisen noe å si.

Jeg derimot kjøper meg fri fra å ha en tanke bak. Da blir det dyrt. Jeg er nok 'spott on' på de tallene du nevner

Siljan
SiljanInnlegg: 84
03.12.18 07:24

Viktigste er tanken bak, og ikke beløpet. Men man må ta hensyn til økonomien i det man kjøper gaver også. Ville gjerne ha kjøpt en dyr kjempeflott gave til kjæresten min, men økonomien tilsier at det kan jeg ikke. Men jeg forsøker å til en personligpreget flott gave til han,selv om prisen er rimeligere enn hva den skulle vært. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 36153
07.12.18 15:37

Gavene til min(e) bedre halvdel(er) har tilpasset seg livssituasjonen. 

Som fattig student var det vanskelig å finne noe som man hadde råd til og som man kunne være fornøyd med å legge under treet. 

Men etterhvert som man har fått jobb og nye og bedre betalte stillinger så har også gavene blitt dyrere. 

Likevel er det mer sjarm over en gave som er rimelig, men som giveren har lagt sjelen sin i. 

Jeg ville aldri ha løpt innom en gullsmed og kjøpt ett eller annet glitrende. For meg så er det en fallitterklæring. 

Jeg har radaren ute hele året og har en bra treffprosent på gavene. Uansett pris. 

Edit: Ser du sier at kjæresten din ikke er klar over din økonomiske situasjon. Jeg tror det hadde vært greit å ta opp. Det vil komme for en dag, og det er likegreit å rive av plasteret. Så slipper du i allefall at du får en svær dyr gave og syns det er ubehagelig at du har kjøpt det du har. 

(Innlegget ble redigert 07.12.18 15:40)

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5624
13.12.18 17:52

@PapaSmurf

Fallitterkæring å kjøpe smykke? Hva baserer du den uttalelsen på? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg