Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er kunst bare for enkelte smale grupper?

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
20.02.15 01:19

Jeg vet at Bjarne Melgaard jobber og bor i New York, men hva har han med Norge og Edvard Munch å gjøre. Skal homofile få dominere diverse kunstformer som f.eks. bildende kunst? Har man lov til å sette grenser for hva som er vakkert i det offentlige rom som ett museum i hovedstaden?

Jeg får vel lage noen vaginabilder da og klistre på bilder av Tidemand og Gude? Holder en utbrettet vagina med både ytre og indre kjønnslepper og en diger klitoris? En på 4 meter? Med eller uten kjønnshår? Eller er det ikke likestilling i kunstens verden? Eller er det bare noen få vulgære  kunstnere som får henge opp dritten sin på munch museet?

Vi som så på barne tv på 80 tallet glemmer aldri Terje Strømdal og hans "Sinnataggen" med en errigert penis på 1 meter på en statue på 1 meter.Vitsen gikk ut på om kunstneren i Strømdal sin skikkelse kunne få statuen klar "tidsnok".Han tolket spørsmålet som tiss-nok, og mente da at den tissefanten var stor nok? Det merkelige er jo at det i det hele tatt ble sendt!

Ser ikke at bifile og lesbiske holder så høy profil som mange homofile fremdeles gjør. Dette er ikke en generelt angrep på homofile, men bare på en kunstner som bor i New York. Hadde det ikke vært avbilder 2-5 peniser i diverse størrelser, hadde jeg heller ikke reagert.

Dette bør de kristne i både Oslo og New York demonstrere mot.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41513
21.12.15 13:22

Kunst kan være laget for å provosere og ønsket om oppmerksomhet. Eller politisk for eksempel. Kunst er sjelden helt nøytral og er den det så er kunsten gjerne kjedelig. Sånt skaper ikke rabalder og da er det ingen eller få som gløtter et øye på kunstneren og hennes verk.

Lykten
LyktenInnlegg: 360
28.01.16 14:08

Jeg har studert kunst i flere år og kan si at de fleste er for konseptuell kunst og imot figurativ. Jeg som figurativ maler har blitt kalt, plakat-maler, gammeldags, kjedelig osv. En lærer jeg hadde uttalte til og med at hun hatet Nerdrum. 

Høstutstillingen forteller det meste om hvordan kunst-scenen er i dag. Moderne kunst er totalt meningsløs og ikke uten grunn. Sannheten har kommet frem om opphavet til denne bevegelsen. 

http://www.huffingtonpost.com/2013/04/25/modern-art-was-cia-weapon_0_n_3156994.html

https://www.youtube.com/watch?v=KdLB5l2wN3o

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg