Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Caravaggio

NYTT TEMA
terjebn
terjebnInnlegg: 390
07.01.16 21:36

Hei.  Jeg er p.t. meget opptatt av den sene renessansemaleren Caravaggio, f.1571-død 1610.  Hans liv er meget interessant, dramatikk, lys og skygge, slagsmål og drap.   Men det jeg er ute etter nå, er tolkning, forståelse av hans utrykksmåte. Hans bruk, mere massive bruk av scioroscuro ("kjellerlys") setter jo ham som en banebryter, og en maler som har påvirket kunsten på en avgjørende måte.

det som får meg til å gå inn her på VGD er om det er noen der ute som vet hvor/hvorledes jeg kan få kjøpt enten slides, dvd m/kun malerier, eller annet materiale hvor jeg kan få visst hans malerier på lerret, eller på tv som stillbilder.      Er det noen som kan hjelpe meg.  Vennlig hilsen

Lykten
LyktenInnlegg: 343
28.01.16 13:58

Det eneste jeg kan komme på er å lete på Ebay etter prints på lærret. Du kan også bruke google og søke, "Carvaggio high resolution". 

Carvaggio's Secrets

terjebn
terjebnInnlegg: 390
10.07.16 21:27

Kunstmaler, sveitser, H.Bruchardt.

Hei. Jeg søker litt bakgrunnstoff for en sveitsisk maler, H.Bruchardt.

Er det noen som kan hjelpe? Takknemlig for all opplysning.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg