Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Topp 5 - Stand-Up Komikere

NYTT TEMA
-MitchHedberg-
-MitchHedberg-Innlegg: 915
08.04.10 00:51

1. Mitch Hedberg

2. Stephen Wright

3. Ricky Gervais

4. Sarah Silverman

5. Dave Chapelle

Hvem er dine?

illpriyanu
illpriyanuInnlegg: 734
08.04.10 12:08

Ingen norske? Nei vel.

-Dagfinn Lyngbø

-Jonna Støme

-Jerry Seinfeld

-Pablo Francisco

-Lene Kongsvik Johansen

-MitchHedberg-
08.04.10 12:26
illpriyanu: Ingen norske?

Nei. Ingen norske :) Synes alle de jeg nevnte er morsommere enn de norske. Lyngbø er jo OK. Men litt irriterende i lengden. Ellers liker jeg jo Espen Echbo og Harald Eia, men de er bedre på karakterer enn på stand-up. Men om du finner noen nordmenn som er bedre enn mine fem nevnte så skal de vurderes :) Støme har også sine øyeblikk, men ikke bra nok. 

Men det er mange håpløse norske komikere som Torjussen, Golden, Steine osv. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan le av dem. Seinfeld er på min 6. btw :) Har sett 80(!) Seinfeld episoder siden lørdag. Det tar på med ferie :)

Men sjekk ut mine topp fem og se om du liker dem, du finner Mitch Hedberg på Spotify om du har det. Det er bare en helt fantastisk og absurd form for Stand-Up. Silverman er grusom, men på en god måte. Hun overrasker deg. Gervais, kjenner du nok fra 'The Office', men Stand-upen hans er like smart. Chapelle har litt av alt, karakterer, litt om rasisme, men også om samfunnet generellt, han er veldig smart, men er også kjent for å være veldig deprimert :) Stephen Wright var han som inpirerte Mitch Hedberg, er like absurd form for Stand-Up, men hysterisk.

(Innlegget ble redigert 08.04.10 12:28)

craaazy
craaazyInnlegg: 6212
09.04.10 09:52

1. George Carlin

2. Mitch Hedberg

3. Brian Regan

4. Lewis Black

5. Eddie Murphy

Når det kommer til stand up er norge lysår bak amerikanerne. George slår Mitch på ansiennitet:)

(Innlegget ble redigert 09.04.10 09:52)

illpriyanu
illpriyanuInnlegg: 734
09.04.10 10:30

Får vel sjekke de amerikanerne dine da.

80 episoder? :)

nordfrost
nordfrostInnlegg: 5117
10.04.10 21:14

Jeg har bare navn på en stand up komiker,og det er selveste oluf det,han har vært stand up komiker i over 40 år.

De nye som er kommet til rekker ikke Oluf til støvelskaftene engang !

(Innlegget ble redigert 10.04.10 21:15)

craaazy
craaazyInnlegg: 6212
13.04.10 15:01

Oluf er en karkakter, altså er det han driver med skuespill. Men det er sjelden jeg har ledd så mye som når jeg så et av hans show for en del år tilbake:) Satt i to timer og hørte på fyren drite ut nordlendinger, Herlig:) 

fredonor
fredonorInnlegg: 672
26.04.10 01:22

I helt tilfeldig rekkefølge - kanskje bortsett fra førstnevnte:

Bill Hicks (To ord: Uovertruffen og intelligent!)

Russell Howard (Brite som er på vei opp - anbefales)

George Carlin (Mannen trenger vel ingen introduksjon)

Billy Connolly (Til de som ikke har sett ham: Anbefales! Ikke noen satiriker, men en jævel til å fortelle morsomme historier og anekdoter - men det er en fordel å justere hjernen sin inn på skotsk først)

Robin Williams (når han er på sitt beste - da er han fantastisk)

Sieceres
SieceresInnlegg: 3396
27.04.10 09:54

Hvordan kan dere ha glemt Eddie Izzard? Han er jo kongen(/dronningen).

-MitchHedberg-
30.04.10 01:39
fredonor: I helt tilfeldig rekkefølge - kanskje bortsett fra førstnevnte:

Bra smak! I must say!

Det kommer ut en film om Bill Hicks nå, som heter The American, hvor de intervjuet 10 personer som har stått ham nærmest, kommer ut på kino 15. Mai, mens den allerede er ute i USA. Ser frem til Det. Howard er flink. Liker også Williams.

Brightside
BrightsideInnlegg: 92
14.05.10 23:32

Min liste, rangert:

1. Mitch Hedberg
(2. hvis type "show" teller: Rowan Atkinson)
2. (3.) Demetri Martin
3. (4.) George Carlin
4. (5.) Dagfinn Lyngbø
5. (evt. ute av listen) Robin Williams

Så nylig Best of Comedy Central Presents - uncensored, som jeg kjøpte nesten bare pga Mitch. Flere gode komikere der, bl.a. Lewis Black, som ble nevnt over, og Jim Gaffigan som jeg ikke kjente til fra før. Ellers mistenker jeg at Bill Hicks kunne vært med å kjempe om en plass på listen om jeg hadde sett mer av ham.

Bloodraw
BloodrawInnlegg: 5836
09.06.10 19:13

1) Jimmy Carr

2) Russell Peters

3) Maz Jobrani

4) Dave Chappelle

5) Pablo Francisco

-MitchHedberg-
09.06.10 22:31
Bloodraw: 1) Jimmy Carr 2) Russell Peters 3) Maz Jobrani 4) Dave Chappelle 5) Pablo Francisco

Har ikke sett noe av Jobrani. Men må gjøre det :) 

sheldon.cooper
sheldon.cooperInnlegg: 3
05.07.13 10:16

1) Jerry Seinfeld

2) Eddie Izzard

3) Eddie Murphy

og to norske:

4) Hans Morten Hansen

5) Per Inge Torkelsen

taknina
takninaInnlegg: 37129
05.07.13 10:18