Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TOPP 15 morsomste nordmenn...

NYTT TEMA
Saforceda
SaforcedaInnlegg: 2893
20.12.05 15:33
1. Trond Kirkvåg (den norsk humorens ukronede Konge)
2. Knut Nærum (geniale bøker og sier alltid noe morsomt uten å le...)
3. Harald Eid (mye genialt han har gjort opp gjennom årene... uforglemmelig)
4. Øystein Sunde (geniale sangtekster og gitarist, utrolig morsom...)
5. Jon Almaas (veldig morsom han også...)
6. Bård Tufte Johansen (vinner mye på å ha vært sammen med Harald Eia, men er en god mann han også... det aller morsomste er når han går som en same etter et program om fiske på Finnmarksvidda)
7. Atle Antonsen (plysterer og er morsom)
8. Arthur Arntsen (Oluf er uforglemmelig også...)
9. Rolf Wesenlund (som Fleksnes)
10. Espen Eckbo (har mye genialt for seg han også...)
11. Kristoffer Schau (sprøyte gal og mye morsomt... selv om han av og til går litt for langt og ikke blir morsom...)
12. Espen Thoresen Hværsågod Takkskalduha (er litt slitsom av og til, men har noen geniale opptredener også...)
13. Lars Mjøen (som en av Brødrene Dal er det umulig å ikke bli nominert)
14. Han siste av Brødrene Dal...
15. Øystein Djupedal (så dum at det blir morsomt, er i ferd med å ødelegge SV og ikke noe ville vært bedre...)
16. Anne Kath Hærlan (veldig ustabil i humoren, men har mange bra gullkorn, er eneste kvinnelige humorist som er artig)

Mest oppskrytte humorist: Otto Jespersen
Saxon
SaxonInnlegg: 12980
20.12.05 15:34
"6. Bård Tufte Johansen (vinner mye på å ha vært sammen med Harald Eia, men er en god mann han også... det aller morsomste er når han går som en same etter et program om fiske på Finnmarksvidda)"
---

Nja, Bård er morsommere. Heller motsatt - Bård er limet i gruppa.
Saforceda
20.12.05 18:20
Saxon skrev:
Nja, Bård er morsommere. Heller motsatt - Bård er limet i gruppa."

Njaa... jeg synes Bård oftere er umorsom enn Harald Eia... Den beste serien de har laget, ur "Utivår Hage"...
fiskene
fiskeneInnlegg: 11543
20.12.05 18:31
hallo? er ikke han derre som har stemmen til syd i istid med i lista?
Saforceda
20.12.05 18:52
fiskene skrev:
hallo? er ikke han derre som har stemmen til syd i istid med i lista?"

Vet ikke hvem du snakker om.
comerford
comerfordInnlegg: 407
20.12.05 19:10
1 Espen Eckbo
2 Henrik Elvestad
3 Harald Eia
4 Kristopher Schau
5 Trond Kirkvaag
6 Jon Almaas
7 Espen Thoresen Hværsaagod
8 Rolv Wesenlund
9 Øystein Sunde
10 Otto Jespersen
11 Anne Kath. Hærland
12 Atle Antonsen
13 Knut Nærum
14 Bård Tufte Johansen
15 Egil Hegerberg
Saxon
SaxonInnlegg: 12980
20.12.05 20:05
Saforceda skrev:
Njaa... jeg synes Bård oftere er umorsom enn Harald Eia... Den beste serien de har laget, ur "Utivår Hage"...
---

Bård "sine" sketsjer er mer gjennomførte. Bedre manus, og morsommere.

Harald roter seg bort litt for ofte. Overspille, har han en tendens til å gjøre.
Francesco
FrancescoInnlegg: 4324
20.12.05 21:17
1. Espen Eckbo. Hvis dere har sett programmet Nissene På Låven(bør sees flere ganger) så skjønner dere at den mannen er genial. Han har parodiert reality-tv-deltagere fra overalt på en fantastisk måte, og det er en fantastisk sammensetning i Nissene På Låven. Eckbo er en av hjernene bak serien, pluss at han har to av de morsomste rollene i serien. Den paraoide hissigproppen Rhino og den noe tilbakestående barnslige stakkarslige Asbjørn. Jeg vil påstå at NPL er det beste som er laget noensinne innen norsk komedie. Har i tillegg vært med på Boyzvoice, Rikets Røst og Påske/julenøtter på tv2.

2. Bård Tufte Johansen. Vanskelig å skille han og Harald Eia som er omtrent like morsomme, men det de har fått til med så mange programmer Lille Lørdag, Åpen Post, Uti Vår Hage, Team Antonsen og Tre Brødre Som Ikke Er Brødre er utrolig gøy. Jeg går aldri lei. Bård var også morsom under fiskeprogrammene.

3. Harald Eia. Se over.

4. Thomas Giertsen. Er så naturlig frekk og morsom samtidig. Sjølironien han selv innehar er kanskje hans beste egenskap som komiker. Han er mest kjent fra torsdagsklubben, der han hadde mange morsomme sketsjer. Fulgte også med på "På Innsiden" nå i høst, og han er i tillegg en god stand-up komiker.

5. Henrik Elvestad. Utrolig morsom fyr som er kjent som Timothy i NPL og Boyzvoice, skjult kameramann i Torsdagsklubben og Rikets Røst. Har alt som skal til for å være morsom.

6. Anne-Kat Hærland. Kjent fra NRKs "Nytt på Nytt". Hun er den desidert morsomste kvinnelige komikeren. Hennes kjappe replikker kommer ofte fra ren impuls. Ligner egentlig litt på Giertsen.

7. Otto Jespersen. Synes ikke han er så morsom i Rikets Røst og det trekker litt ned, men man kan ikke unngå å le av han i Torsdagsklubben. Monologene hans er uforglemmelige, og alle burde laste de ned.

8. Rune Andersen. Han har en vanvittig bra egenskap, nemlig å imitere folk. Det er helt utrolig at han kan imitere så ufattelig mange forskjellige stemmer.

9. Rolv Wesenlund. Litt gammeldags kanskje, men rollen Fleksnes sitter jeg og ler meg i hjel av.

10. Nils Vogt. Utrolig morsom i rollen som Karl, og trakk opp nivået på i utgangspunktet dårlige norske komedier som Mot i Brøstet og Karl og Co. Når vi ser på hvor dårlig Holms er i forhold skjønner man at Vogt gjorde de to første Ryen-seriene til noe helt spesielt.

Andre morsomme nordmenn er Kristian Ødegaard, Zahid Ali, Atle Antonsen, Knut Nærum, Åsleik Engmark. Sikkert flere jeg har glemt.

Kristopher Schau, Trond-Viggo Torgersen, Trond Kirkvaag, Brede Bøe og Dagfinn Lyngbø synes jeg er litt oppskrytte og kjedelige.
J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
20.12.05 21:20
Hele "KLM-gjengen" fortjener egentlig å dele 1.prisen.

Sammen er de uslåelige i Norsk humor-historie.

Men som enkelt personer uten tvil Trond Kirkvaag (han skriver med to a'er :P , ikke å ;) ) kongen!

SirLes
SirLesInnlegg: 637
20.12.05 21:37
1. Bård Tufte
2. Harald Eia
3. Kristopher Schau
4. Egil Hegerberg
5. Erlend Loe
6. Atle Antonsen
7. Espen Eckbo
8. Espen Thoresen Hværsaagod
9. Rune Gokstad
10. Øystein Backe
11. Slå på ring-gutta
13. Zahid Ali
14. Knut Nærum
15. Otto Jespersen

De jeg husket i farta, sikkert andre som kunne sneket seg inn...

Blant de "komikerne" som er lengst unna lista kan Kristian Valen, Lisa Tønne og Tommy Steine nevnes..

Forresten noen som husker han Rune(?) fra U for en del år siden? Som var med i serien med bl.a. Håvard Lilleheie. Han var ustyrtelig morsom, men har ikke sett noe fra han siden...
andreas164
andreas164Innlegg: 3
20.12.05 21:51
Vet dere ikke hvem Dagfinn Lyngbø er???
Han er jo dritmorsom! En av de beste komikerne i landet
SirLes
SirLesInnlegg: 637
20.12.05 21:58
Vet godt hvem han er, men syns ikke han er SÅ morsom
Almagne
AlmagneInnlegg: 2
20.12.05 22:02
Denne listen må utelukkende være laget av østlendinger som ikke har forstått dialekten til Kristian Valen. Listen ser også ut til å mangle ett innslag fra Bergen, men det er det ikke min jobb som siddis å påpeke.................
14tizz
14tizzInnlegg: 2568
20.12.05 22:22
Ali sajid, my man!
wam_82
wam_82Innlegg: 1508
21.12.05 01:23
Hmmm, vanskelig, men vi gir det ett forsøk:

1. Espen Eckbo
- Norges morsomste mann. Hjernen bak fantastiske humorting som "Nissene på låven", "Boyzvoice" og "Påske-/Jule-nøtter" Er helt klart aller best i rollen som Asbjørn Brekke i Nissene på låven, en karakter jeg ler bare jeg ser.
2. Knut Nærum
- Skriver noen fantastisk gode bøker, som f.eks. "Norsk litteraturhistorie etter hukommelsen" (?), og er også den klart morsomste i "Nytt på nytt". Har en herlig evne til å komme med utrolig morsomme kommentarer, uten en gang å trekke på smilebåndet selv. Skriver også mye for andre humorister.
3. Bård Tufte Johansen
- Den morsomste mannen i "Åpen Post", "Ut i vår hage" og "Team Antonsen". Har dessuten vært utrolig morsom i "Bård og Lars på fisketur"
4. Jon Almaas
- Programlederen i "Nytt på nytt", som selvsagt har mye av materiale ferdigskrevet, men som allikevel har morsomme poenger på sparket. Skriver også bra bøker, som f.eks. "Slik blir du husets herre", samt "Bare så du vet det"
5. Henrik Elvestad
- Udødelig i rollen som "Timothy Dale", både i Nissene på låven og i "Get ready to be Boyzvoiced". Beste øyeblikk da han må forlate Nissene på låven med en cd fra "Freddy Fender" (Before the next teardrop falls)
6. Thomas Giertsen
- Meget bra alene på scenen, har gode stand up show. Ble i min mening bare dårligere og dårligere i "Mandagsklubben"/"Torsdagsklubben", men har i år vært meget underholdende i "På innsiden"
7. Rune Andersen
- En av norges beste til å parodiere. Er også en knakandes god stand up komiker.
8. Øystein Backe/Rune Gokstad
- Vanskelig å skille, da de som regel gjør ting sammen. Liker helt klart best "Bakstadgutane" og "Villmarkshjørnet"
9. Harald Eia
- Eia blir i mine øyne dratt såpass høyt opp, mye takket være Bård Tufte Johansen. Men har stått for mye morsomt i de samme seriene som jeg ramset opp for Johansen. (med unntak av "Bård og Lars på fisketur")
10. Jonas Rønning
- God stand up komiker, som vanligvs har med seg megafon. Er veldig god til å parodiere "Klanen"
eppaen
eppaenInnlegg: 27014
21.12.05 02:30
Klarer ikke 10 stykker, men mine favoritter:
1. Kristian Valen (jeg er litt lokalpatriot men dog, utrolig dyktig i det meste han foretar seg)
2. Knut Nærum (herlig fyr! rett og slett)
3. Jon Almaas (feiende flott programleder med god humor)
4. Espen i "Løvebakken" som forøvrig er et helt genialt program.
5. Rolf Wesenlund som fleksnes (Herlig og lun humor på sitt beste).
6. Bård Tufte Johansen. (eneste jeg finner morsom av den "gale" gjengen)
7. Dagfinn Lyngbø (faktisk en morsom bergenser) :p
8. Thomas Giertsen.
kearmy
kearmyInnlegg: 2175
21.12.05 11:34
Har dere alle sammen glemt vår kjære Oluf fra Raillkattlia??
Moslet
MosletInnlegg: 4870
21.12.05 12:15
1: Pia Haraldsen
2: John Arne Riise
3: Kristian Valen
4: Mia Gundersen
5: Ari Behn
6: Ole Klemetsen
7: Martin Schanke
8: Mira Craig
9: Oddvar Stenstrøm
10: Thomas Giertsen

Æresplass: Tore Ryen
urrepus
urrepusInnlegg: 8
21.12.05 13:15
1.Harald Eia
2.Bård Tufte
3.Dagfinn Lyngbø
4.Esben Ecbo
5.Knut Nærum
6.Atle Antonsen (Men det er berre fordi han er blitt tatt inn i varmen av Bård og Harald)
7.Trond Kirkevaag
8.Harald Rønning (i senkveld)
9.Esben Toresen Hværsågod Takkskaduha
10.Johan Golden

Mest oppskrytt:
Kristian Valen, Otta Jespersen og Trond-Viggo Torgersen. Dei tre er faktisk ikkje litt morrosame ein gong.
Heirwolf
HeirwolfInnlegg: 594
21.12.05 13:21
9. Rolf Wesenlund (som Fleksnes)

Synes han er morsomst i Norske Byggeklosser :
Elektriker Steen
Snekkeren Trygve
Bygningskontrollør Berrefjord (ler bare jeg tenker på han)
Den infame naboen
pirlo
pirloInnlegg: 780
21.12.05 22:43
1. Rolv Wesenlund aka Fleksnes
2. Trond Kirkvaag
2. Lars Mjøen
2. Knut Lystad
5. Otto Jespersen
6. Harald Eia
7. Bård Tufte
8. Espen Eckbo
9. Knut Nærum
10. Atle Antonsen
11. Henrik Elvestad
12. Jon Almaas
13. Thomas Giertsen
14. Zahid Ali
15. Anne Kat Hærland

Har sikkert glemt noen.
Rote
RoteInnlegg: 5092
21.12.05 23:03
andreas164 skrev:
Vet dere ikke hvem Dagfinn Lyngbø er???
Han er jo dritmorsom! En av de beste komikerne i landet

Lyngbø kan være morsom, men gjentar seg selv for ofte. Dette er en fallgruve
standuperne er utsatt for.
Alle glemmer Are Kalvø som har skrevet mange vanvittig morsomme bøker, og som er like morsom som person. Må være eneste sunnmøring i verdenshistorien som ikke tar seg selv høytidelig.
Razor616
Razor616Innlegg: 4869
22.12.05 06:18
Det finnes ikke femten morsomme folk i norge. Og hvorfor listet du 16? Er du high eller no? ;-)
Saforceda
22.12.05 10:05
Razor616 skrev:
Det finnes ikke femten morsomme folk i norge."

Hehe... jeg fant faktisk 16...

"Og hvorfor listet du 16? Er du high eller no? ;-)"

Fordi jeg hadde skrevet 15, og så fant jeg plutsetlig på en til som måtte med...
McAnton
McAntonInnlegg: 501
23.12.05 14:36
Er ikke dette sånn omtrent fasiten?

1. Rune Andersen- Ingen over! Pr definisjon norges morsomste mann!
2. Are Kalvø- Scene, radio, bøker, tv, like genial overalt!
3. Espen Beranek Holm- har en fantastisk form for humor, gjerne sammen med de to over. Hallo i uken!!
4. Harald Heide Steen jr - For lenge siden....
5. Rolv Wesenlund- For like lenge siden.....
6. Robert Stoltenberg- Trenger vel ikke si noe mer…..
7. Knut Nærum- Tørr humor og meget bra forfatter. Fantastisk kombinasjon.
8. Geir Schau- Hvem glemmer vel Glenn Rodney og andre udelikate typer?
9. Atle Nielsen- Hvem andre finner på å skrive bøker om totalt unyttige ting?
10 og 11. Øystein Bache og Rune Gokstad- Et fantastisk tospann som må stå sammen.
12. Gustav Nilsen- Meget lovende imitator og morsom type. Dansebandsanger fra Toten i det siste showet til Kalvø.
13. Trond Kirkevaag- Jo da, heavyrockeren må vel med på lista han og.
14. Morten Rørt- En fantastisk "figurmaker". Nesten på høyde med 6.plassen.
15. Pål Espen Kilstad- Bjarne Rimi, Stoltenberg og alle de andre figurene hans må jo selvfølgelig med på lista de og.

Det ble lite med damer på lista, men det ble jo spurt om "nordmenn"....
Det er jo noen som er veldig nære å komme på lista, Espen Eckbo, Espen Thoresen, Atle Antonsen, Øyvind Loven for og nevne noen. Men de rakk dessverre ikke helt opp denne gangen. Kanskje neste gang....?
hÅcNo
hÅcNoInnlegg: 81
24.12.05 00:58
1. Harald M Eia
2. Bård Tufte Johansen
3. Knut Nærum
4. Atle Anonsen
5. Are Kalvø
6. Espen Eckbo
7. Rune Andersen
8. Trond Kirkvaag
9. Dagfinn Lyngbø
10. Rolf Wesenlund
11. Harald Heide Steen jr.
12. Anne Kat. Hærland
13. Jon Almaas
14. Henrik Elvestad
15. Kristoffer Schau
Mokakka
MokakkaInnlegg: 192
24.12.05 01:48
Er ikke d dagfinn lyngbø?---
Saforceda
24.12.05 09:36
McAnton skrev:
Det ble lite med damer på lista, men det ble jo spurt om "nordmenn"...."

Lite damer? Det er ikke tilfeldig... Det er utrolig få morsomme damer i Norge... De som forsøker å være morsom, mislykkes som regel totalt. Årets morsomste dame må være Mira Craig, ikke fordi hun er morsom, men at hun mislykkes totalt med det stupet... Slike ting er morsomt, damer som forsøker å være morsom, stand-up etc., mislykkes som regel totalt... Det er en humor som i alle fall ikke gutta synes så veldig om.
Potetgullet
PotetgulletInnlegg: 3601
24.12.05 09:42
1.Harald Eia
2.Atle Antonsen
3.Bård Tufte Johansen
4.Egil Hegerberg
5.Espen Eckbo
6.Kristoffer Schau
7.Otto Jespersen(før. Ikke nå.)
8.Espen Thoresen Hversaago
9.Trond Kirkevåg
10.Thomas Giertsen
11.Herodes Falsk
12.Knut Nærum
13.Johan Golden
...kommer ikke på flere som er morsomme, jeg...
Wavy
WavyInnlegg: 11886
24.12.05 13:10
Jeg vil jo påstå at Pernille Sørensen, Kari Slaatsveen og Hege Schøyen er morsomme, men jeg er enig i at det er færre morsomme damer enn menn.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg