Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor kjøper dere bøker fra?

NYTT TEMA
Rooney_no_1fan

Rooney_no_1fan
11.09.07 21:42
Har lyst til å kjøpe meg noen nye bøker, gjerne på engelsk. Sender Amazon til Norge? Og hvor lang tid tar det? Noen norske nettsteder dere vet om?
franzsigel

franzsigel
11.09.07 21:48
Kjøper du fra Amazon i England så pleier det å rimelig kjapt

www.amazon.co.uk

Kjøper du fra USA tar det fort en måned...

Ellers så er dette ett ypperlig nettsted om du vil kjøpe brukte bøker:

http://www.abebooks.com/

Ellers finnes det jo en del norske nettbutikker. Søk etter bokkilden eller haugenbok. Men like dyrt der som i norske butikker...
Rooney_no_1fan

Rooney_no_1fan
11.09.07 22:02
thanks!
Salpetriere

Salpetriere
12.09.07 12:48
Jeg pleier å kjøpe gjennom jobben, men amazon pleier også å levere veldig raskt til Norge.

Ellers kan vel alle bokhandler bestille bøker til deg, så sant de fremdeles er i trykk, men da tar det gjerne litt lenger tid en om du bestiller de direkte.
Edvaldo_Neto

Edvaldo_Neto
12.09.07 17:14
Amazon UK klarer å få bøkene fram utrolig kjapt.
Aebriol

Aebriol
12.09.07 21:00
Jeg kjøper stort sett alle bøkene mine:
- amazon.co.uk
- outland butikken i oslo
- justmanga.com
- flyplasser
absint

absint
13.09.07 11:10
Jeg kjøper mesteparten av ngelsk paper-back hos Ark Pocket. Alle koster
kr. 99,-. Har rabattkort der og får hver 10. gratis.
Alexani

Alexani
13.09.07 11:43
Amazon har det største utvalget, og hvis du bestiller fra den engelske siden går det rimelig fort.

Play.com har ikke det samme utvalget, men de har fri levering, og blr dermed ofte litt billigere totalt.

bookdepository.co.uk har også fri levering, men her kan man ikke forhåndsbestille.

Ellers kjøper jeg av og til bøker i norske nettbutikker, f.eks. bokkilden eller haugenbok, men som regel er det dyrere.

Tidligere kjøpte jeg mye i diverse bokhandler, men det har jeg nesten helt sluttet med. Nettbutikkene har nesten alltid bedre utvalg og lavere priser.

Alexani - it's no fun till someone dies
Ulrich2

Ulrich2
13.09.07 11:47
Som en hovedregel: alltid kjøp engelske bøker på engelske steder hvis du skal ha de billigst. Amazon.co.uk og play.com er raske, billige og pålitlige.
Hvis du kjøper bøker i litt større kvanta er det mye å spare i forhold til norske nettbutikker.

MVH
Ulrich

In cerevisia veritas
Aebriol

Aebriol
13.09.07 15:14
Husk også at det ikke er mva på bøker så du kan se bort i fra 200 kr grensa.
edstrom

edstrom
19.09.07 14:08
www.brukbarbok.com kan også være et alternatiov. Det kommer ann på hva du leter etter.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg