Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Anthony Corbett/Karl Borgin

NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
08.10.08 22:47
Altså forfatteren Anthony Corbett som det nå etter hans død viste seg å hete Karl Borgin, mener jeg å ha lest at egentlig var Norsk. Noen som vet om dette stemmer? Og at han viste alt for mye om Midt Østen til at han turte å skrive under sitt egentlige navn. Har forøvrig slukt alle spenningsbøkene hans (med unntal av Gudenes Vrede) som jeg ikke har fått lest ennå
torem813
torem813Innlegg: 1
17.02.09 15:52

Ja, Anthony Corbett var norsk og het Karl Borgin. Han hadde leilighet på Elisenberg i Oslo, men bodde vanligvis i Cape Town og også i Nairobi. Var hjemme hos han en gang og så på hans samling spy-utstyr. Han var veteran fra 2vk i Norge og en meget facinerende person.

Tore

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
06.03.09 00:31
torem813: Ja, Anthony Corbett var norsk og het Karl Borgin. Han hadde leilighet på Elisenberg i Oslo, men bodde vanligvis i Cape Town og også i Nairobi. Var hjemme hos han en gang og så på hans samling spy-utstyr. Han var veteran fra 2vk i Norge og en meget facinerende person. Tore

Hei takk skal du ha. Kan du fortelle litt mere om han?

Har lest bøkene med stor interesse, og interessen min ble virkelig vekket da jeg leste at han egentlig var Norsk men skrev under hemmelig psevdonym. Så hvis du kan fortelle litt mere om han hadde jeg vært kjempeglad.

startelver
startelverInnlegg: 57763
24.05.19 21:28
Kjetil_e: Hei takk skal du ha. Kan du fortelle litt mere om han?

Visste ikke om dette før nå.

Han er på NRK arkivet i et debattprogram fra 1964, kanskje du kan lære mere om han der. 

https://tv.nrk.no/serie/aktuell-debatt/1964/FOLA64001664/avspiller

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg