Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Last Unicorn - Peter S. Beagle

NYTT TEMA
Amused99
Amused99Innlegg: 22764
23.06.09 16:48

Var Patrick Rothfuss tror jeg, som nevnte dette som sin absolutte favorittbok noensinne. Ble smånyskjerrig, men har slitt med å få tak i boken i Oslos bokforretninger, så det blir fort til at man bestiller den på nett.

Uansett, er det noen som har lest boken, og som vil dele litt med meg og flere?

trollbrt
trollbrtInnlegg: 29935
26.06.09 21:56

original

spesiell

sær

trollbrt
29.06.09 14:10

så ikke noe for serieklisje fantomer

the little folk

fra endel senere

er også bra

han skrev manuset til tegneserie versjonen av halve lord of the rings og

Suntouch
SuntouchInnlegg: 1
30.06.09 20:50

Har lest den, og sett filmen. Leste boka når eg var i tenåra, og då er den veldig fin. Filmen er vakker, med nydelige sanger.

http://www.youtube.com/watch?v=TdsmqwCRoM8

Kos deg med den. :-)

trollbrt
01.07.09 17:16

trodde filmen var sentimental

der boka er rå

men manus av beagle selv ser jo ok ut

Aebriol
AebriolInnlegg: 14684
03.07.09 22:38

Jeg har litt vanskelig for å si hva jeg syntes om den. 

Språket er veldig bra. Han griper deg med en gang, og du blir dratt inn i historien. 

Det sagt: så er det, etter min mening, på mange måter en barnebok og ett eventyr når det kommer til karakterenes kompleksitet og tema.

Men språket og lengden er, etter min mening, litt lang for å kunne være en barnebok.

Min personlige opplevelse av boken var: Jeg ble grepet, den var veldig bra, språket er fantastisk, etterhvert kjedet jeg meg og mistet interessen når språket i seg selv ikke lenger var nok til å gripe meg, fordi historien og karakterene (delvis med unntak av the last unicorn selvfølgelig) ikke klarte å holde interessen min.

Det vil ikke si at jeg syntes det er en dårlig bok på noen måte. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester