Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den mest kompliserte og fascinerende karakter :)

NYTT TEMA
Nødutgang
NødutgangInnlegg: 17008
01.10.17 20:54

Min absolutte favoritt, Severus Slur.

Hvem synes dere?

jonas
jonasInnlegg: 30193
06.10.17 16:24
Nødutgang: Min absolutte favoritt, Severus Slur.

Hvis en Harry Potter-karakter er den mest kompliserte du har lest om er det bare å ønske deg en god litterær ferd videre, du har mye igjen å oppdage.

-Jolla
-JollaInnlegg: 15935
06.10.17 16:38

Umulig spørsmål, men karakterer som er flere hundre, om ikke flere tusen år gamle er jo kompliserte på en annen måte enn en 14-åring, men det er ikke derimot sagt at de er MER kompliserte, selv om de kanskje har flere selvmotsigelser som de har gjort eller bygd opp over årene.

En komplisert karakter og en fascinerende karakter er heller ikke synonymer. Victarion Greyjoy er jo blant de MINST kompliserte karakterene i ASOIAF-serien, men det at han har et såpass A4-syn på verden, og hvordan alt er naturlig og forståelig er jo fascinerende.

(Innlegget ble redigert 06.10.17 16:40)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 52062
06.10.17 18:54
jonas: Hvis en Harry Potter-karakter er den mest kompliserte du har lest om er det bare å ønske deg en god litterær ferd videre, du har mye igjen å oppdage.

Da er det virkelig mye å glede seg til ja. :-)

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 17008
06.10.17 19:04
jonas: du har mye igjen å oppdage.

Takk :)

Har du noen forslag?

Kvitlauk
KvitlaukInnlegg: 6482
06.10.17 21:13

Uten at det nødvendigvis svarer helt på spørsmålet, så syns jeg Myshkin fra Idioten er utrolig fascinerende.

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 5093
12.10.17 15:03

Jokke fra 'Pondus'-bøkene er vel et opplagt valg her?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester