Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hvordan like det man selv skriver

NYTT TEMA
gaIIagher
gaIIagherInnlegg: 21
19.04.18 09:11

Jeg er sytten(sikkert ikke relevant, men jeg kan enda skylde på hormoner), og har alltid likt å skrive og helt siden sist sommer har jeg skrevet så og si etter eller annet hver dag - men jeg får ikke følelsen av at jeg forbedrer meg. Skrivingen har blitt veldig viktig for meg i det siste, men det sliter på litt mer enn jeg tørr å innrømme når man har alt av dårlig selvtillit. Folk rundt meg etter de fant ut at jeg likte å skrive er også sånn WOW du bURDE BLI FORfATTER, og jeg sitter bare igjen med

eh, det hadde sikkert vært kult men ikke faen om jeg er god eller interessant nok. (for jeg har jo faktisk litt lyst å bli det :(( )

Vet ikke om dette er rett plass å spørre en gang, men er det noen som har noe tips til å like det man selv skriver? eller i alle fall fordra det? 

Jeg har en sånn greie at jeg kanskje kan være innmari stolt av noe i en dag, også når jeg ser tilbake på det jeg har gjort blir jeg bare pinlig berørt.

ednykonnie_larsen
ednykonnie_larsenInnlegg: 3
19.04.18 16:23

Nei, det er ikke lett og komme til et punkt der man er stolt over det man skriver. Det har tatt meg selv mange år å finne mot til å faktisk ville satse på det å bli forfatter. Er selv veldig uerfaren, og har først nå begynt å skrive på en bok.

Det jeg har funnet ut, er at å høre på andres tilbakemeldinger hjelper. Å prøve å faktisk å ta det til seg. Bli stolt av de positive kommentarene. Om du får kritikk lær av det. Det er slik man blir bedre. Ros deg selv, på de små tingen som er bra skrevet. Du er mest sannsynlig mer interessant enn du tror. Du har sikkert mange gode originale ider. Om du ønsker å dele noe av det du har skrevet. Leser jeg det gjerne :) 

gaIIagher
19.04.18 21:38

åh tusen takk!! tviler på at du orker å lese noe, men har drevet å delt litt av hvert på wattpad. Ganske fjortis side egentlig (perfekt for meg, med ander ord), men om noen er interesserte så har jeg noe greier ute her. 

https://www.wattpad.com/user/Groteskt

mye er halvhjertet og bare publisert uten å se igjennom, men tror starten av hamløper ganske sånn decent i alle fall. Den har kleine tendenser, da
https://www.wattpad.com/story/124590242-haml%C3%B8per

har også KVÅM, som skal være en novellesamling, men per dags dato er det bare en novelle. Var ganske stolt av den da jeg skrev den i februar, men det har dabba av og nå hater jeg den over alt på jord
https://www.wattpad.com/563549606-kv%C3%A5m-gratulerer-med-dagen-bestefar

forventer forresten ikke at noen orker å lese, men om noen bare leser litt og ser litt jeg kan jobbe med - si i fra

ednykonnie_larsen
20.04.18 17:20

Jeg leste første kapittel på Hamløper. Du hadde en veldig fin prolog som fanget interessen med en gang :) eneste kritiske jeg kan si om teksten din er at flyten i teksten stopper noen ganger opp. Som gjorde at jeg falt ut enkelte steder. Men, du har veldig gode karakter skildringer. Du fikk veldig bra frem angsten til Ylva, og hvem hun var. Vennina hennes Irene og Bjørn. Ble veldig investert i hovedkarakteren og hennes reise. Du fikk også handlingen bra frem :) Du har bra evner som du ikke må stoppe å utvikle. Jeg forstår godt at folk oppmuntrer deg til å fortsette. Du sier at du føler at du ikke er god nok eller interessant, men du bevist det motsatte i det du skriver. :)

Leste også novelle samlingen din Kvåm. Der har du skapt en veldig interessant verden. Som du skildrer veldig bra. Du blir tatt litt på sengen, og det er ikke det du forventer når du leser tittelen gratulerer med dagen bestefar. Veldig bra tvist på slutten, og du fikk veldig bra frem kontrasten med bestemorens død. Nok en gang bare litt problemer med tekst flyten. Men du har så mye bra, at med litt øvelse kommer du til å bli en skikkelig bra forfatter. 

Du er tross alt bare 17 :) mange år å forbedre seg på. De fleste blir jo ikke forfattere før de er 30. Du skriver allerede utrolig godt. Du kan se om du finner noen kurs du kan gå på. Jeg selv skall begynne å lese Skriveboka av Merete Morke Andersen for å forbedre min skriving. 

gaIIagher
20.04.18 21:43

åh tusen takk!! jeg aner ikke hva jeg vil bli, så jeg tenkte jeg skulle ta en folkehøgskole med forfatterlinje etter videregående

ednykonnie_larsen
23.04.18 12:40

Det er en fantastisk ide, jeg har selv gått på folkehøgskole og anbefaler det på det sterkeste :D 

gaIIagher
26.05.18 21:10

har merket at det ikke er så aktivt her, men jA 

jeg har skrevet en novelle som jeg er ganske stolt av! den er veldig mørk,,,, men om noen vil, les. Gi tilbakemelding og, om noen orker.

https://www.wattpad.com/564498692-kv%C3%A5m-snegle

Føler dette er litt som å sende flaskepost, bare håper noen kommer til å se det

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg