Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bernie Saw Colour: It's A Dogs Life Among the Gods

NYTT TEMA
eternityfish
eternityfishInnlegg: 4
21.04.18 23:03

(krysspostet i religionsforumet)

I desember 2017 vandret jeg inn i Bodhgaya, India, stedet der den historiske Buddha Shakyamuni sies å ha oppnådd opplysning.

I det jeg kom inn i Mahabodhi tempelet, og kom frem til Bodhitreet som sies å være stedet hvor hendelsen fant sted, ble jeg mottatt av en thailandsk munk som spurte om jeg var forfatter. "Kanskje en dag" smilte jeg, mens jeg krysset fingrene og lo, i det han velsignet et blad fra treet og ga det til meg.

...og for en drøy uke siden publiserte jeg min første bok.

Og med det: så følger litt skamløs selvpromo! :D

Bernie Saw Colour: It's A Dogs Life Among the Gods

Bernie is a a dude from a colour blind species, who somehow was presented with the gift of seeing colour. An analogy for an atheist stumbling upon the world of the unseen and unknown. The one usually reserved for the people of faith and superstitions.

In this book the author ventures into exploring the similarities and likenesses between religion and the world of science. Giving a go at bringing a small contribution towards bridging the gap between them.

Recommended reading for anyone interested in psychology, science, philosophy and spirituality.

Som beskrivelsen sier, så utforskes skille- og møtepunktet mellom vitenskap og religion, bevissthet og ånd, kontra kropp og materie. Om det at selv troløse ateister, kan komme til å erfare det man omtaler som den åndelige sfæren, og forbli ateister, selv etter det.

Jeg tror selv dette er relevant for folk av alle trosretninger, måtte det være, monoteister, polyteister ateister, agnostikere eller hvem enn. Vitenskapelig anlagte med innbitt religionsmotstand, fantatiske bibelfektere, samt de som mener begge deler er fullt ut mulig.

Ta gjerne en titt. Har du en kindle koster den drøyt 20kr.

https://www.amazon.com/dp/B07C6Q1Q8F

Takk for titten, og kom gjerne med en tilbakemelding om du bestemmer deg for å ta en tit! :)

mvh

- debutant.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg