Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bok om Fernando Pessoa

NYTT TEMA
Hockeytennis
HockeytennisInnlegg: 5
15.09.18 01:40

Jeg har i løpet av årene lest det meste av Fernando Pessoa som er blitt oversatt og gjendikta til norsk. Kjenner til en del av historien om denne giganten innenfor litteraturen, men jeg har aldri lest en biografi, monografi, eller en annen type bok om han. Er det noen som har lest noe som er å anbefale? Tips mottas med stor takk.

kytec
kytecInnlegg: 36481
15.09.18 01:50
Hockeytennis: Er det noen som har lest noe som er å anbefale? Tips mottas med stor takk.

Hardyguttene er spennende. 

monsanto3
monsanto3Innlegg: 2372
16.10.18 23:45

Jeg vil anbefale boken "Det året Ricardo Reis døde", av nobelprisvinneren José Saramago. Særdeles godt oversatt av Christian Rugstad.

"Magisk realisme"-historie om heteronymet Ricardo Reis som møter sin skaper Fernado Pessoa kort tid etter Pessoas død. Det var denne romanen som skaffet Saramago nobelprisen.

Mvh

monsanto3

Hockeytennis
HockeytennisInnlegg: 5
21.10.18 20:28

Jeg har boka stående i hylla. Har dog ikke lest den ennå. Har søkt litt rundt for å sjekke om det finnes noe om Pessoa som kan virke interessant på engelsk, svensk, dansk. Får vel bare fortsette å lete. Virker som det ikke finnes så mye på andre språk enn portugisisk.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester