Catch 22.
Kan ikke si den endra inngrodde tanker, men at det er mulig å skrive noe så hysterisk morsomt. Må være den engelskspråklige, den norske oversettelsen klarer ikke levere på samme nivå.
Hvis noen kan tipse om andre bøker på samme nivå så kom med det
(Innlegget ble redigert 22.05.19 00:27)

Tempus: gitt deg noe ekstraordinært å tenke på.
To favoritter er Catch 22 og Hitchhiker's guide to the galaxy
(Eller enda bedre: Ultimate Hitchhiker's guide to the galaxy. Fem av novellene til Douglas Adams i samme univers... He he....
Bøker man kan le seg skakk av om ikke annet... :)
(Innlegget ble redigert 22.05.19 22:34)

Jeg leste i voksen alder en biografi om Ole Lund Kirkegaard av Jens Andersen. Jeg kjente til Gummi-Tarzan, men hadde ikke lest noe av Kirkegaard før jeg begynte på biografien. Det var med ett noe mystisk ved han som fascinerte meg, og livshistorien hans er noe jeg stadig vender tilbake til, mye fordi jeg selv jobber med barn. Jeg skulle veldig gjerne likt å vite hvorfor han ikke vendte tilbake til skolen, der han trivdes så godt, når han så at forfatterskapet var på en nedadgående kurve. I stedet bestemte seg for å sitte sammen med flaska og presse ut nye idéer, i en tid da han egentlig ikke hadde noe mer å gi. Anbefales. En kortere dokumentar med forfatteren av biografien kan ses på vimeo.
(Innlegget ble redigert 23.03.20 23:57)