Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Raymond E Feist

NYTT TEMA
raghi

raghi
25.05.03 04:09
noen av dere som leser bøkene hans?
noen anbefalinger på lignende bøker\serier som er verdt å lese?
(ikke post ringenes herre, wheel of time, og slike åpenbare "har selvfølgelig lest de" bøkene :) )

streetluge.......finn noe mer talentløst enn det du!!
Narvi

Narvi
25.05.03 15:12
Har nok lest litt av det mannen har skrevet ja...alle faktisk:)
Ikke det beste jeg har lest, men på langt nær det verste heller for å si det sånn. Anbefaler da de jeg bruker å anbefale; A Song of Ice and Fire og A Tale of the Malazan Book of the Fallen...også kan du jo prøve deg på en serie som heter "Crown of Stars", skrevet av Kate Elliott. Problemet er bare at ingen av disse seriene er ferdige...det har kommet ut tre-fire bøker i hver av dem, alle på 600+ sider
Rohan

Rohan
25.05.03 16:03
Hvem feis?

--- Nîn o Chithaeglir lasto beth daer; Rimmo nîn Bruinen dan in Ulaer! ---
Tuco

Tuco
26.05.03 14:24
Feist: Riftwar Saga begynner jævlig bra med den første boka (som utgjør ca halvparten av sidene), før den taper seg veldig i de to siste bøkene. Forøvrig kan jeg bare slenge meg på anbefalingen av song of ice and fire. Den klart beste fantasy serien jeg har lest. Wheel of time er jo selvfølgelig kjent, og ganske bra, selv om den begynner å dra ut noe enormt. Må avsluttes snart for ikke å bli alt for dårlig.

Tuco

Conversation with her was like masturbating with a cheese grater: slightly amusing, but mostly painful.
Lili

Lili
08.06.03 20:54
Hva med seriene av David Eddings? Katerine Kerr og Elizabeth Moon er også veldig gode forfattere. Muligens de også er åpenbare...

Det er et par gode norske fantasyforfattere også, Olaf Havnes er ganske bra og Ingar Knudtsen er heller ikke å forakte.
AndreasB

AndreasB
09.06.03 06:33
Leste de to første av Riftwar Saga.
Er enig med deg, den første er utrolig bra. Dessverre blir alt for stort for han, og jeg skjønte underveis i bok2 at han ikke ville klarte å ro i land historien. Derfor stoppet jeg med den. Savner den gang fantasy var en bok med en faktisk slutt.

Liker den følesen man får i fantasy, når man lurer på om det som blir beskrevet som magi faktisk i realiteten er teknologi. Følte dette i Riftwar. Samtidig er det veldig skuffende når de faktisk røper at det er teknologi, slik som f.eks ble gjort i StarWars1 med forklaringen av jedi kraften som nanotech.
godtfred

godtfred
16.06.03 18:06
veldig enig med deg i det siste. det kan være utrolig ødeleggende for stemningen når alt forklares. spesielt når det gjelder magi og slike mystiske ting. personlig ser jeg helst at så lite som mulig forklares uansett, slik at man sitter igjen med masse løse tråder, men med sannsynlige og mulige svar, ingen sikre.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg