Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Høstens bøker

NYTT TEMA
pesico

pesico
17.11.03 10:36
Noen som kan anbefale meg noen av høstens bøker?

Det må være en norsk forfatter. Har planer om å lese tre-fire bøker.
Ågot

Ågot
17.11.03 11:21
Ut og stjæle hester av Per Petterson. En nydelig, lavmælt bok om svik, kjærlighet, tilhørighet. Virkelig fin og bra skrevet. En forfatter som både skriver bra og som har noe å melde, men som ikke stikker seg fram som så mange andre...

Marekors av Jo Nesbø hvis du liker krim. Jeg er ingen krimelsker, men Nesbø skriver bare utrolig kult, begynnelsen er genial.

Bipersonar av Carl Frode Tiller. Ok, denne har jeg kun lest noen sider av, men jeg har store forventninger til boka. Den forrige, Skråninga, er en stor bok.

Maskeblomstfamilien, Lars Saabye Christensen skuffer ikke. Dyster, men språklig elegant (som alltid...), en bok som krever litt av leseren.
neal

neal
17.11.03 11:35
Glassblåserens munn av Frøydis Kvåle
Trynefaktoren av Torgrim Eggen
Hundar i mørkret av Hans Sande
Simens stormer av Øystein Lønn
Utskrift - en novellesamling fra Gyldendal, 51 noveller til 49 kroner
pesico

pesico
18.11.03 10:20
Akkurat nå leser jeg en bok som heter Ingen reell fare av Rønnaug Kleiva. Måtte ha en bok på nynorsk og en av de burde være skrevet av ei kvinne. Passet dermed veldig bra mens jeg venter på at det lille biblioteket skal skaffe de andre bøkene.

Takk for de tipsene som har kommet og håper det kommer flere.
pesico

pesico
27.01.04 12:05
Har nå lest Ut og stjæle hester av Per Petterson. Det var jo en veldig interessant historie, men selv synes jeg setningene til Petterson kan bli litt vel langdryge en gang i blant. Enkelte av setningene hans er på størrelse med avsnitt. Er det noen som har lagt merke til det? Eller er det en stil Petterson har som dere synes funker veldig bra?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg