Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rødstrupe av Jo Nesbø

NYTT TEMA
AntiFlag

AntiFlag
03.12.03 21:41
Hva handler den om?

Er de bra?
Ulrich2

Ulrich2
04.12.03 11:35
http://www.mao.no/cust/cdeploy?ecaction=ecproditemview&ecpid=1754196&ecpiid=1757157
Tredje bok med Harry Hole. Absolutt leseverdig. Har lest alle untatt den siste av Nesbø, og alle er gode og spennende bøker.

In cerevisia veritas
Reddikk

Reddikk
04.12.03 11:37
Kan du ikke ramse opp slutten for meg,har lest nesten hele,men så la jeg den fra meg,å siden har jeg ikke orket å lese mer
doit

doit
04.12.03 11:40
Jeg leser vanligvis ikke krim, men Rødstrupe hadde et såpass spesielt plott at jeg likte den veldig godt. De andre er litt mer ordinær krim.

Min anbefaling: Les den, men hold fast og ikke la deg forvirre i begynnelsen.....
Keane80

Keane80
07.12.03 21:24
Rødstrupe er etter min mening den beste boka til Nesbø,(har ikke lest Marekors enda).
Handlingen befinner seg på 2 steder samtidig,Norge i nåtid og østfronten under 2 verdenskrig.
Ta det med ro når du leser fort gjort og falle ut litt.
Knallbok.
spurs10

spurs10
22.12.03 18:01
Er det slik at det lønner seg å starte med Nesbøs første bok, dvs. går man glipp av nyttig bakgrunnsinformasjon om man starter starter med Marekors?
Gnalen

Gnalen
22.12.03 22:54
Ja, du vil nok ha størst utbytte av å lesa bøkene i rekkefølgje. Det er ikkje så mykje det at du går glipp av noko, men heller at du spolerer dei første bøkene litt når du veit korleis det går. Det ligg eit bakgrunnsplott på tvers av bøkene, med utviklingar, innviklingar og forviklingar både i politistyrken og i privatlivet.

Eg las nyleg Sorgenfri (er det siste eller nest-siste?), og det var ei fantastisk god bok. Eg trur det er den beste krimboka eg har lese nokon gong. Plottet er så intrikat og engasjerande at eg stadig måtte bla tilbake og lesa om att.

Etterpå las eg Rødstrupe, og følte at den boka ikkje var fullt så bra. Det kan jo ha noko å gjera med at litt av bakgrunnsplottet var avslørt på førehand :) Eg har likevel inntrykk av at plottet her er enklare. Veldig fint fortalt likevel, Nesbø er skikkeleg flink.
Klikk for å gå tilbake til toppen