Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Desidert beste historiebok du har lest

NYTT TEMA
Politeia

Politeia
05.12.03 13:52
Hva er den garantert beste historieboken du har lest?
Trogg

Trogg
05.12.03 13:55
The Covenant av James Mitchener (Historien om Sør-Afrika)
cfossnes

cfossnes
06.12.03 00:12
Vanskelig å si, har lest flere i det siste. Et alternativ er "Guns germs and steel" av Jared Diamond, en glitrende skildring av hva som er årsaken til at "ting er som de er i verden". Her forklarer han utfra historien hvordan land og kulturer formes og utvikles. Han tar spesielt for seg konflikter mellon urbefolkning og innvandrere. F.eks blir spaniernes erobring av Inkariket grundig analysert. Spennende!!

Ellers holder jeg på med "A global history" av L. Stavrianos, diger bok men meget bra, verdenshistorisk oversikt.

Not quite friends but not quite strangers
LoisLane

LoisLane
14.12.03 19:59
Vil anbefale på det sterkeste å lese Courtney-bøkene av Wilbur Smith. Her følger vi samme familie fra midten av 1800-tallet og nesten fram til i dag i Sør Afrika. Får med masse historie - både fra de hvites side og de fargedes. Jeg slukte nesten alle bøkene i sommer - man blir helt hekta når man først har begynt. Ble også veldig interessert i Sør-Afrika - historien, kulturen, naturen og dyrelivet. Veldig spennende bøker!
vhermstad

vhermstad
15.12.03 02:21
Må være historieboka vi hadde i 3 klasse på videregående det, den om norsk historie! Knall!
MayFan

MayFan
16.12.03 10:24
Akkurat nå leser jeg "6 Wives - The Queens Of Henry VIII" av David Starkey. Synts den er meget bra!
Klikk for å gå tilbake til toppen