Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

A Song of Ice and Fire

NYTT TEMA
eddard

eddard
15.12.03 11:52
Er det noen som vet når neste bok kommer ?

Til de som ikke har lest de tre bøkene enda, løp og kjøp ! Om du liker noe fantasy vil du ikke bli skuffet. Høyst sannsynlig blir du ikke skuffet uansett, bøkene er noe av det beste jeg har lest uansett sjanger, og for å si det sånn, jeg har vel egentlig lest for mye :o)...

Forfatter George R.R. Martin, vet ikke om han har skaffet seg de to R'ene for å ære Tolkien, men det er jo mulig....

Forresten, bøkene er i kategorien fantasy, men ligger mye tettere opp i mot det jeg vil kalle massiv historisk roman. Man blir ekstremt godt kjent med de forskjellige karakterene.
Mastah

Mastah
15.12.03 12:38
eddard skrev:
Er det noen som vet når neste bok kommer ?

www.georgerrmartin.com
strawfoot

strawfoot
16.12.03 23:20
Den kommer når den kommer, ifølge Martin. For min del er det greit, siden jeg ikke har somlet meg til å bestille den tredje ennå.

Bøkene er for øvrig fantastisk underholdning! Det er etter min mening det makabre i serien som er så fascinerende. Hvis jeg skal spikke litt fliser, kan jeg nevne at jeg synes både Catelyn og Jon Snow er nokså kjedelige, samt at den utstrakte bruken av kursiv for å illustrere karakterenes tanker kanskje er litt vel såpeoperaaktig.
Narvi

Narvi
17.12.03 09:29
...men du må innrømme at The Faceless Men, Daenrys Stormborn, brødrene Clegane og Tyrion Lannister er geniale aktører i serien:-D
strawfoot

strawfoot
17.12.03 12:36
"Narvi skrev:
...men du må innrømme at The Faceless Men, Daenrys Stormborn, brødrene Clegane og Tyrion Lannister er geniale aktører i serien:-D"

Klart. The Faceless Men har jeg ikke stiftet bekjenskap med ennå, men de andre er absolutt blant de beste. Arya og Sansa er også morsomme. Samtidig har jeg stor sympati med Theon; vet ikke helt hva det sier om meg.
Narvi

Narvi
17.12.03 13:19
Sansa liker jeg dårlig...ihvertfall fram til bok tre. Hun er sutrete og generelt plagsom...Arya er derimot riktig så fornøyelig:-D

Theon ja...mannen tar seg jo så absolutt vann over hodet...må innrømme at jeg håper han får hevn mot alle de som spiller på hans naivitet
strawfoot

strawfoot
17.12.03 19:15
"Sansa liker jeg dårlig"

Ja, hun er ganske teit. Det er miljøet rundt henne som er underholdende.

Merk at jeg bare har lest de to første bøkene foreløpig.
godtfred

godtfred
18.12.03 18:07
jeg gleder meg til arja blir litt eldre så hun kan begynne å gi bank. en ting med serien er at det går til helvete hele tiden med hovedpersonene, ingenting går deres vei, og dette blir så utrolig deprimerende til tider! men, men, får vente å se da...

fantastisk persongalleri.
favorittpersoner? mine er, fruten Arja;
Daenerys
Littlefinger (hva er det med denne karen? mystisk. umulig å vite hvor man har han)
den syke ungen (Robert?) til søsteren til Catelyn (har glemt navnet, Lysa?)
the mountain, gregor clegane. ufyselig psycho

Terry21

Terry21
10.08.04 12:03
Hmm.

Sansa liker jeg ikke.
Men den personen jeg liker minst er Dany.
Jeg blir ofte fristet til å hoppe over hennes kapittler.
Noen andre som synes hun bør dø snart?:-)
Ikke sannsynlig desverre.
Jon Snow er jo den mest spennende karakteren pga the Others.
Catelyn er vel den tredje mest kjedelige personen.
Håper det går litt bedre med de snart.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg