Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jean Genet - Tyvens dagbok (noe for seg selv)

NYTT TEMA
oyssles

oyssles
23.12.03 12:44
Vi hadde besøk av en forfatter på skolen her for noen uker siden. Han sa at "Jean Genet - Tyvens Dagbok" hadde forander livet hans. Forfatteren var Stig Sæterbakken (akkkurat gitt ut "Kapital"). Jeg tenkte jeg fikk lese denne boken så jeg var på biblioteket å lånte den...
Har begynt på boka 4 eller 5 ganger, men klarte aldri mer en 10 sider liksom. Men i går natt ble det en 20 - 30 sider. Boka handler om livet til Genet, han var homofil tyv og levde i Frankriket på 1920 tallet (Han var alt det motsatte av det man skulle være på denne tida)! Grunnen til at jeg kun leste 20 sider er at noen av bildene (du får i hodet) Genet skaper når han skriver er såpass frastøtende og provoserende at det er vanskelig å fortsette 40 - 50 sider i strekk (i hvertfall hvis du ikke er vant til homofile beskrivelser i bøker da, noen jeg ikke er som den hetro personen jeg er).

Noen andre som har lest eller kan tenke seg å lese den? Vil gjerne ha noen andre meninger om boka enn mine egne!!!

Tre er en for mye "Jan Eggum"
Klikk for å gå tilbake til toppen