Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jo Nesbø -> Harry Hole bøkene

NYTT TEMA
djs86

djs86
25.12.03 12:05
Har nå lest Rødstrupe og Sorgenfri, synes det er bra bøker som har fenget meg hele vegen. Noen litt bråe vendinger i bøkene, men artig å lese. Men nå som jeg uheldigvis har startet midt inne i serien om Harry, har jeg da ødelagt for meg med tanke på Kakkerlakkene og Flaggermusmannen?
Er spent på om Harry får tatt opp jakten på Waaler i Marekors, man må vel bare kjøpe boka, men kanskje lese Flaggermusmannen og Kakkerlakkene først.
Ashtead

Ashtead
25.12.03 12:15
Jeg fikk Marekors til jul, men har ikke rukket å lese den ennå.... Ellers ville det være dumt å røpe for mye av hva som skjer, uansett, når jeg har lest den.

Ellers synes jeg de bøkene hans står såpass mye for seg selv, at man nok ikke mister for mye ved å lese dem i en annen rekkefølge enn de kom ut.

Ashtead
Ashtead

Ashtead
26.12.03 13:45
Oppdatering:

Nå har jeg lest den, og du kan glede deg!

Ashtead

Tharuub

Tharuub
26.12.03 20:11
Selv leste jeg "Kakkerlakkene" (bok nr. to) før "Flaggermusmannen" (bok nr. én), og det var ikke noe problem, for å si det slik.
Det må uansett nevnes at enkelte oppklarende ting fant veien til mitt hode etter å ha lest "Flaggermusmannen", men dette var ingen viktige ting som hadde noe med handlingen å gjøre. Det handlet om små detaljer vedrørende Holes liv, osv.
Jeg kan også si at du kan glede deg til å lese Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø; de er meget gode.
djs86

djs86
26.12.03 20:19
Flott. Da tenker jeg at jeg tar fått på Flaggermusmannen, Kakkerlakkene og Marekors etter nyttår, yeah.
HrSmith

HrSmith
26.12.03 20:35
Kakkerlakkene er som en dårlig blåkopi av Flaggermusmannen. De siste Hole bøkene holde en helt annen standard.
Blurb

Blurb
26.12.03 20:39
Den første boka var den beste. I den var Nesbø fortsatt famlende og ydmyk. Han var uforutsigbar som en god kriminalfilm.

Helt konge. Kakkerlakkene var heller ikke værst.

Resten ble for mye for stakkars Nesbø.

Blurb
Gnalen

Gnalen
26.12.03 20:39
Eg les bøkene "baklengs" for tida, og det skulle eg ikkje ha gjort ;) Litt kjedeleg liksom, når du veit kven som kjem til å døy og sånt...

Gler meg til å få tak i første og siste boka på biblioteket på nyåret.
Klikk for å gå tilbake til toppen