Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tur til biblioteket

NYTT TEMA
ginoe

ginoe
29.12.03 17:18

Neste uke har jeg tenkt å ta meg en tur til biblioteket. Jeg har lest veldig få bøker tidligere, så jeg trenger litt hjelp i startfasen.

Jeg er en gutt på 19 år. Eventyr og science fiction (Ringenes Herre går under denne kategorien) er ikke av interesse.

Hva skal jeg lese?

Livet er herlig, og det regner sjelden
Litotes

Litotes
29.12.03 17:25
Hva interesserer deg? Det finnes så mange kategorier...
ginoe

ginoe
29.12.03 17:38

Ikke spør så vanskelig :)

Det er mye enklere å si hva jeg ikke vil lese... kan du ikke bare komme med en bok du liker? Du virker så belest :)

Jeg vet at jeg er litt vanskelig nå

Livet er herlig, og det regner sjelden
cfossnes

cfossnes
29.12.03 17:52
Selv om du ikke liker science fiction, er Hitchickers guide to the galaxy ganske festlig lesning. Hysterisk morsom bok som tar for seg livets store og små spørsmål på en fabelaktig morsom måte.

Ellers: les alt av Hamsun!! Begynn med "Pan", "Victoria" og "Mysterier".

Not quite friends but not quite strangers
horizon

horizon
29.12.03 18:05
Prøv med Erlend Loe, Ingvar Ambjørnsen, Henning Mankell.

Av fakta: bøker om verdensomseilinger, polfarere (a la Gutta på tur), Ragnar Torseth, Helge Ingstad.

Eller selvsagt andre ting hvis dette ikke interesserer. Mange menn liker fakta om 2. verdenskrig, så som forræderne Quisling og Henry Rinnan, eller spennende skildringer av bragder under krigen.
Vil anbefale en bok om Gunvald Tomstad. Veldig spennende. Eller Englandsfarere av Evensmo, eller Ni liv.
hjøbbels

hjøbbels
29.12.03 18:34
Vil anbefale "Nålen" av Ken Follett. En aldeles glimrende bok.
filleriste

filleriste
29.12.03 18:47
Les George Orwell. "1984" og "Kamerat Napoleon" (Animal Farm). Virkelig gode romaner med et fengslende politisk innhold. Disse bøkene er riktig fine hvis man er i startfasen og ønsker å oppdage god, gammel litteratur. Relativt lettleste er de også, hvis det er en fordel.

Liker du disse, kan du jo også lese "Keep the Aspidistra Flying", selv om denne romanen ikke kan måle seg med de allerede nevnte romanene hans.
saskia

saskia
30.12.03 10:24
Lån det du kan av Fredrik Skagen, kjempebra bøker!
svankmajer

svankmajer
30.12.03 12:42
Hvis du er av den mer radikale typen, prøv "Razor Wire Pubic Hair" av Carlton Mellick III.

S,
- en kamel
"It's always in our hands"
STARE/MOV/masc8.mov
Ginger1

Ginger1
30.12.03 23:45
Steven King er veldig kjekt, syns jeg....
monshine

monshine
01.01.04 03:23
"1984" støttes på det sterkeste. Ellers er jo Gabriel García Márquez alltid briljant.
shes

shes
03.01.04 18:46
noe av lars saabye christensen!! Beatles feks...
eller jens bjørneboe..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg