Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Håp for dette århundre!

NYTT TEMA
pesico

pesico
19.01.04 10:05
Jeg har heldag og skriver nå en tekst som skal omhandle "Håp for dette århundre". Jeg har startet men trenger inspirasjon og tenkte at dette kanskje er den rette plassen og spørre.

Dette er det jeg har skrevet så langt. Ikke mye og sikkert dårlig men inspirasjonen min er på bunnnivå nå:

"Siden menneskene først satte sin fot på jorda, har den vel sett sine bedre dager. Menneskene har hugget ned skog, kriget og kjempet om rikdom på tusen andre måter. Nå er vi i starten av et nytt århundre. Det er tid for å tenke etter. Ta oss en liten pause fra dagens mas, og tenke over situasjonen og fremtiden. Hva vil vi med det nye århundre?

Jeg vet selv en hel del om dagens mas. Alle har dårlig tid. Vi haster fra det ene til det andre. Det er jo alltid noe. Kommer du hjem fra jobb skal du haste til noe annet. Du rekker så vidt å ete middag før du er på vei til noe nytt. Folk må lære seg å ta seg tid til en pause en gang i blant. På jobb tar man seg jo alltid det. - Jeg skulle gjerne snakket med sjefen jeg, er en vanlig kommentar når du er i en butikk. Svaret du får, ja det føles ofte nok, at han har matpause eller noe slikt. Poenget mitt er at folk har tid til å ta pause når de jobber, men når de kommer hjem så har de ikke tid til noe. Hva har dette med håp for det nye århundre spør du kanskje, men en av mine håp er at folk stopper opp og tenker en gang i blant."

Tar imot hjelp og inspirasjon med takk!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg