Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Terry Pratchett

NYTT TEMA
Simplemeg

Simplemeg
28.01.04 18:16
Jeg leste for en tid tilbake boka Nightwatch av Terry Pratchett. Ikke en fantastisk bok, men jeg maa innroemme at jeg smaahumret innimellom. Siden dette er bok nummer 27, saa antar jeg at han har gjort bedre saker enn dette. Noen anbefalinger?
Utyske

Utyske
28.01.04 19:25
Har definitivt humret mest av "Pyramids"

Kjempekulturelt c",)
Utyske

Utyske
28.01.04 19:27
Men ellers har jeg egentlig humret av de fleste
phb

phb
29.01.04 15:21
Mye poeng i å lese Nightwatch når man ikke har lest "Guards, Guards", "Men At Arms", "Feet of Clay", "Jingo" etc.
faben

faben
29.01.04 15:22
Har lest 4 Pratchett bøker, og må seie at Men At Arms var den beste av dei.

----------------------------------------
---Røysekatten frå helvete---
☻ www.home.no/faben ☻
Simplemeg

Simplemeg
29.01.04 15:24
phb skrev:
Mye poeng i å lese Nightwatch når man ikke har lest "Guards, Guards", "Men At Arms", "Feet of Clay", "Jingo" etc.

Simplemeg skriver:
11 timer paa buss er grunn nok til aa ploey alt av literatur man kommer over.
Litotes

Litotes
29.01.04 16:13
phb skrev:
Mye poeng i å lese Nightwatch når man ikke har lest "Guards, Guards", "Men At Arms", "Feet of Clay", "Jingo" etc."

Jeg har vurdert å lese Pratchett, men ikke kommet så langt ennå. Vil du anbefale den rekkefølgen du angir her? Eller er det bedre bøker å innlede med, for å få en idé om, hva det dreier seg om?
faben

faben
29.01.04 16:17
Det er laga såkalte "reading guides" for bøkene. Dei er delt opp i witches-, wizards- og watchbooks. Guiden kan du sjå på her:

http://www.co.uk.lspace.org/books/reading-order-guides/index.html

----------------------------------------
---Røysekatten frå helvete---
☻ www.home.no/faben ☻
Litotes

Litotes
29.01.04 16:26
Ok, flott!

Takk skal du ha :-)
ExDeathh

ExDeathh
30.01.04 00:52
Les "Magiens Kilde". En hysterisk morsom bok, og den første i serien (tror jeg).
bluetom77

bluetom77
31.01.04 18:47
Ble innfoert i Pratchetts verden av dama og maa innroemme at jeg ikke har humret saa mye saa lenge paa lenge. Erkebritisk toerr humor og en enorm observasjonsevne gjoer alle Discworld boekene til hoeydare for undertegnede.

Nil Satis Nisi Optimum
JonasRH

JonasRH
01.02.04 00:02
Jeg leste på norsk, noe som ofte er dumt, gjerne når det er humor. Men uansett: Leste Magiens Farge. Tok meg lang tid til tross for lengden. Synes den begynte veldig bra, og den fikk meg til å bryte ut i en hysterisk latter et par ganger, men jo lenger ut jeg kom i boka, jo færre morsomme setninger, og det hele dabbet simpelthen litt av, spør du meg.

Men i neste bok, Det fantastiske lyset, åpnet Pratchett virkelig med en hel del geniale setninger og tåpelige hendelser som er så morsomme at det virkelig var verdt å lese videre. Har ikke lest så alt for langt ennå, men så langt er det supert.

Har hørt mye bra om mange andre bøker i serien. Det er bl.a. mange som mener "Guards! Guards!" ("I lovens navn") er den beste. Tror jeg leser den på engelsk, kanskje. Dessuten skal jeg få lest Good Omens (ikke Discworld), ettersom en særdeles interessant filmatisering med Terry Gillian som regissør pågår. Det blir spennende. Jeg har hørt masse bra om boka. Og når det vi har Gillian bak kamera, er det vel dømt til å bli bra?
Simplemeg

Simplemeg
02.02.04 10:57
Da faar jeg starte med "Guards! Guards!".

Faben: Takk for bokoversikten forresten.
Salthjerne

Salthjerne
02.02.04 12:27
"Mort" er også definitivt å anbefale, etterfulgt av "Soulmusic"

"Death comes to everyone, when he came to Mort, he offered him a job" =D

Men unngå for all del "Legenden om skiveverdenen" (den norske oversettelsen).. den er blasfemi mot Discworld!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg