Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

douglas adams - detektiv historier

NYTT TEMA
Trylle

Trylle
10.03.04 01:53
jeg leste at en liten snutt av noe som var begynnelsen på en detektivhistorie av douglas adams (leste den i den antologien som kom ut etter at han døde) men han hadde vel egentlig bestemt seg for at dette istedet skulle blitt den siste boken i hitcchiker serien.
det jeg lurer på er; han hadde skrevet noen bøker før om denne vannvittige detektiven. noen som vet hva disse bøkene heter og hvor mange det er av dem?

hilsen trylle
sim-sala-bìm!
EITHLOS

EITHLOS
10.03.04 08:53
Adams skrev to bøker om Dirk Gently: "Dirk Gently`s Holistic Detective Agency"
og "The Long Dark Tea-time of the Soul"

Begge anbefales selvfølgelig. : )
neal

neal
10.03.04 10:32
Kan jo nevne at i The ling dark tea-time of the soul er det våre norrøne guder han tar for seg. Og jeg støtter anbefalingene av begge bøkene. The meaning of Liff anbefales også
EITHLOS

EITHLOS
10.03.04 10:48
Hvis man skal ha det moro med gamle guder, er jo Neal Gaimans " American Gods" verdt en kikk. :)
Spredo

Spredo
10.03.04 14:43
Guder, myter, figurer og morro...

Støtter forslaget om Neil Gaiman.
Men ta også en titt på Tom Holt. Endel av hans bøker er også hysterisk morsomme.

SP
Lovegood

Lovegood
10.03.04 21:46
Er akkurat ferdig med "Salmon" selv, og maa si jeg er blitt dypt og inderlig glad i den.
Naar det gjelder mannen i den latterlige rode hatten synes jeg "Dirk Gently's holistic..." er hakket bedre enn "The long dark tea-time...". Men det er kanskje fordi jeg for oyeblikket tilbringer tid paa et Engelsk Universitet... Alle de nevnte skrudde professorene er representert. Men Tor er helt klart herlig. Det er et av de mindre hoydepunktene i "Hitchhiker" naar han sjekker opp Trillian og armmusklene hans beveger seg "like two Wolksvagens parking".
Trylle

Trylle
31.03.04 04:59
leste du dirk gently på engelsk?

hilsen trylle
sim-sala-bìm!
monsanto2

monsanto2
31.03.04 14:20
Hvis det er "The Salmon of Doubt" du sikter til, kan jeg ikke begripe at noen kan bli dypt og inderlig glad i den. En samling sammenraskede artikler og en høyst ufullstendig novelle utgitt posthumt i et svakt øyeblikk av en forkvaklet forelegger - nærmest en fornærmelse av Mesteren, etter min mening. Huff.

"Dette er reisen til Kina, gutt, det er klart du skal til Kina, bare synd at det vil ta adskillige måneder å komme dit"
Lovegood

Lovegood
02.04.04 14:40
Når Douglas Adams er død som en sild og man har lest alt man kan finne kan en tvilens laks være oppløftende for en fan. At du ikke liker den er ditt problem; your loss.
Finnes Dirk Gently på norsk??
Trylle

Trylle
03.04.04 07:36
Lovegood skrev:
Finnes Dirk Gently på norsk??
-----------------------------------------------
var egentlig det jeg lurte på...

hilsen trylle
sim-sala-bìm!
Klikk for å gå tilbake til toppen