Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lesebøkene på skolen : korttekst som ikke glemmes

NYTT TEMA
emmari

emmari
19.03.04 17:41
Inspirert av "Hvilken bok..." : Piken med svovelstikkene får klumpen i halsen, - men da vi leste "Margrete Kind" av Dikken Zwilgmeier ble det dødsstilt i klasserommet. Så begynte noen å snufse og hulke, - og det var den timen. Piken med svovelstikkene var trist, men fjernt fra oss, egentlig. Ei som var utafor, derimot....
Innlegg trenger ikke å være bare minne om noe som har fått gråten fram, - det viktige er at det har gjort et uforglemmelig inntrykk.
emmari

emmari
30.03.04 10:15
Skuffende med 0 svar på innlegget over, - er leserne for unge? Far og andre på samme alder har mange minner fra Nordahl Rolfsens skattkammer fra deres skoletid, - er det bare jeg som husker flere ting fra Egners lesebøker fra grunnskolen?
bean

bean
30.03.04 10:35
> Far og andre på samme alder har mange minner fra Nordahl Rolfsens skattkammer fra deres skoletid, - er det bare jeg som husker flere ting fra Egners lesebøker fra grunnskolen?

Jeg hadde Egner på skolen såvidt jeg husker, men husker dessverre ikke dette. Allerede i første klasse leste jeg såpass mye bøker på fritiden at jeg i liten grad falt for de lesestykkene som sto i skolebøkene.

Bean.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg