Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De dødes tjern.

NYTT TEMA
harmag

harmag
22.03.04 18:56
Er dette den beste norske krimbok noensinne?
Bjaukster

Bjaukster
22.03.04 19:02
Nei. Jernvognen er bedre. Men det er nå bare min mening...
cfossnes

cfossnes
22.03.04 19:06
Jernvognen er som sagt bedre. Men de dødes tjern er også helt klart verdt å lese!

"Det er ingen klubber som har levert flere spillere til europeiske nattklubber enn Start."
Svein Mathisen

Kilpatrick

Kilpatrick
22.03.04 20:12
André Bjerke var en god krimforfatter. Veldig god, faktisk. I tillegg var han en meget bra oversetter, og forfatter av en rekke strålende dikt.

Skål til ham.

Apokalypse nå
Joey

Joey
22.03.04 22:22
Liker boken godt, men personlig mener jeg det har vært skrevet bedre norske krimbøker enn dette.
Golgata

Golgata
28.03.04 18:23
Om det er den beste norske krimbok skal jeg la være usagt, men det er ihvertfall den beste norske filmen som er laget!
zaree

zaree
28.03.04 21:07
De dødes tjern?
Leste den i en alene hjemme-påske da jeg var fjortiss. Hadde greid å vri meg unna påskehytta og resten av familien - GRØSS den gjorde inntrykk. Hadde det ikke så helt bra resten av påsken....Husker jeg. Har ikke lest den siden, men glemmer den aldri.
;-)
Reinsdyr

Reinsdyr
01.04.04 19:45
Golgata:

"Om det er den beste norske krimbok skal jeg la være usagt, men det er ihvertfall den beste norske filmen som er laget!"

Å du hildrande du....

Hvis det du sier her er riktig, og vi tenker på den samme innspillingen (svart-hvitt, André Bjerke i rollen som Mørk), sier dette litt om norsk film :-) Den filmen var tåpelig og mislyktes fullstendig i å gjenskape Bjerkes atmosfære. Jeg ble nesten kvalm av å se den. Filmteknisk håpløs, dårlig musikk, dårlige skuespillere (Bjerke var kanskje den verste av dem)... Nei, huff og huff...
dodeca

dodeca
01.04.04 19:49
Grøssende bra er den i hvert fall... :)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg