Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

sven hazel

NYTT TEMA
hair

hair
27.03.04 00:10
har noen lest alle bøkene hans. og hva er deres dom. ligner veldig på intet nytt fra vestfronten. var inne på en side som sa at det han skrev var løgn, og at han hadde vært en nazist under krigen. det var en danske som har den siden og han var en motstander i krigen
Poke

Poke
27.03.04 01:32
Jeg har lest alle bøkene til Sven Hazel, men hvor mye som er virkelig og hvor mye som er fri fantasi, har jeg null peiling på. Men jeg synes bøkene hans er meget underholdende, mye pga. hans beksvarte humor og rå sjargong midt oppi krigens elendighet, og ikke minst de utrolige personlighetene som de omhandler.
ToreTrygve

ToreTrygve
27.03.04 10:32

Sven Hazel er en omstridt person. Jeg betviler at alt han skriver er sant, ihvertfall at han har opplevd det selv. Men han har utvilsomt snakket mye med veteraner fra krigen. Jeg har lest alt han har skrevet, flere ganger. Den boken som for meg virker mest selvopplevd, er den forste, som jeg i farten ikke husker hva heter.

hair

hair
27.03.04 12:24
den første boka heter de fordømtes legion, tror jeg den er iallefall listet som nr.1 jeg og liker veldig godt bøkene hans, de kan jeg lese om igjen.da jeg fikk mitt første barn leste jeg døden på larveføttene, og lo godt.men ingen av hans bøker er på biblotek.
Winmann

Winmann
28.03.04 13:10
Har og lest alle bøkene hans. Om de er sanne eller usanne vet jeg ikke, og ikke bryr jeg meg så hardt heller da. Synes det er god underholdning med et veldig fascinerendes persongalleri å følge.
Bjaukster

Bjaukster
28.03.04 14:16
Skavvise....historien om Sven Hazel er en innviklet affære. Ihvertfall såpass komplisert at jeg ikke husker alle detaljer. Men hovedpoenget er at Sven aldri var ved fronten, eller, han var der ihvertfall ikke så mye som bøkene tilsier. Han ble arrestert av nazistene for å ha kopiert en naziuniform og utgitt seg for å være befal eller noe i den duren. De fleste av bøkene ble til i perioden han satt inne. Mens han satt inne, fikk han anledning til å snakke med mange frontkjempere, og det er da fornuftig å tro at han har hentet informasjonen herfra. Samtidig er det en del år som er borte, eller som ikke kan kartlegges, så det k_a_n jo hende at det er selvopplevd.
ToreTrygve

ToreTrygve
28.03.04 15:31

Ifolge en av personene som jobbet hos Hazels forlegger, er han helt forferdelig til aa skrive. Det er visstnok hans kone som renskriver manuskriptene.

hair

hair
28.03.04 18:18
det er og sønnen hans michal som skrier for han. men det jeg luer på om noen vet hvem han danske forfatteren heter som sier at sven hazel lyver.fant en gang hjemme siden hans, men husker ikke hva han het. og mener at noen har laget en hjemmeside til portas kjøkken
Hazel

Hazel
29.03.04 16:11
Hei! Han som slenger dritt om meg heter Erik Haaest ( usikker på hvordan det staves på dansk ). La meg si det slik; historien hans er nærmest like utrolig som mine, og jeg tror det er få vettuge personer som stoler blindt på Haaest, eller meg for den saks skyld.
Portas`s Kitchen er en fan-side.
hair

hair
30.03.04 11:52
det er det sikkert jeg ville bare inn å sjekke siden hans for der er det noen linker til andre sven hazel skriverrier
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg