Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilken bok bør jeg lese?

NYTT TEMA
kearmy

kearmy
07.04.04 21:36
Sitter her med fem uleste bøker, men vet ikke hvem jeg skal begynne med:

Robert Wilson: "Et lite drap i Lisboa"
John Le Carre: "Absolutt venner"
Gunther Grass: "I krabbegang"
Are Kalvø: "Syden"
Tom Kristensen "Hvitvasking"

Noen forslag? Noen som har lest en eller flere av bøkene som vil gi en vurdering?
Stekepanne

Stekepanne
08.04.04 14:31
Har bare lest "Syden" av de bøkene du nevner, men den kan jeg anbefale sterkt. Man får i hvertfall et helt annet syn på syden etter å ha lest den. Hvis man ikke har det synet allerede da.
svankmajer

svankmajer
09.04.04 22:35
Har også bare lest Syden. Vel, og jeg anbefaler den igrunn ikke.
Men nå er ikke jeg den personen han prøver å angripe, og jeg bryr meg nixognei om de faktiske heller. Bibelen 2 er litt megakul da.

S,
[[[[[[[makrobedødsdans]]]]]]]] 888.88
dacruz

dacruz
09.04.04 22:42
bibelen to er best i begynnelsen. Syns den taper seg litt etterhvert. Men lest av are kalvø på lydspor er det sitatet "typisk satan" som sitter best igjen. Tror jeg ler like mye hver gang jeg hører det. (humrer litt for meg selv bare av tanken).
-------------------------------------------------------------------
"I have nothing to declare but my brilliance"
svankmajer

svankmajer
10.04.04 00:27
Hehe ja, godt mulig du.. Jeg har bare lest begynnelsen jeg også, for så glemte jeg den og det kom innkall på den og det som verre var.

S,
[[[[[[[makrobedødsdans]]]]]]]] 888.88
eiriksnaes

eiriksnaes
10.04.04 13:31
Kalvø er morsom.
Hvis du vil lese krim anbefaler jeg Mankell. Han er fantastisk god!
Mushroom

Mushroom
10.04.04 18:23
Et drap i lisboa har jeg hørt mye bra om, men jeg har selv lest syden, og den viser Are kalvø på sitt beste! jeg hadde latter-tårer når jeg leste den!
HildeAnd

HildeAnd
11.04.04 22:04
Les "Et lite drap i Lisboa"
Janne911

Janne911
11.04.04 22:04
Unni Lindell " Sørgekåpen!"
spurso

spurso
12.04.04 14:55
HildeAnd skrev:
Les "Et lite drap i Lisboa"

En veldig bra bok ja ! Settingen og sammensmeltingen av de to seperate historiene i boka gir en veldig god tråd og fremdrift. Anbefales lest:-)

Hehe.. han/hun har sikkert begynnt på en annen bok med tanke på når innlegget ble postet, men bare måtte få med at "Et lite drap i Lisboa" er en god bok..
jontrygve

jontrygve
12.06.04 19:58
kearmy skrev:
Sitter her med fem uleste bøker, men vet ikke hvem jeg skal begynne med:

Tom Kristensen "Hvitvasking"

*Fantastisk bok!

----------------------------------------------------
Jon Trygve

jon@trygve.olsen.as
Malora

Malora
12.06.04 23:33
Du burde lese Dostovjesky's, brødrene karamasov ... kan ikke tro at et menneske kan skrive så bra!! Hvis du er jente, så er stolthet og fordom av Jane Austen også bra..
Klikk for å gå tilbake til toppen