Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Sirius egentlig død?

NYTT TEMA
Kilpatrick

Kilpatrick
10.08.04 00:39
..Ja, er han det?

Apokalypse nå
jonas

jonas
10.08.04 14:53
Tidenes mest skuffende dødsfall. Her skryter JK Rowling i ett år om at noen skal dø i boka. Og så er det Sirius som nesten ikke har vært involvert i handlingen til da. Og hvordan dør han? Snubler inn i et speil. Argh.
Lovegood

Lovegood
10.08.04 18:59
Du er klar over at "speil" og "veil" er forskjellige ting, håper jeg?
Sirius er nok borte for godt. Når Rowling gråt da hun skreiv hans død tror jeg ikke hun mener at han skulle komme tilbake. Jeg syns ikke det er noe galt i at han dør på en udramatisk måte, jeg; man er da ikke nødt til å dø en episk død med flagget vaiende til topps selv om man er med i en fantasyfortelling. It's how he would have wanted to go.
Lenge leve Sirius.
Electro

Electro
10.08.04 19:31
Enig Lovegood, har hørt en del klaging over hvordan han døde, men selv om man er en betydelig person i en fantasy-bok betyr ikke det at en dramatisk og lang død er påkrevd. Og død er han nok ja, tror ikke Rowling ville grått om hun hadde planen klar for at han skulle komme tilbake i den neste boken.
jonas

jonas
11.08.04 11:05
"Electro skrev:
har hørt en del klaging over hvordan han døde, men selv om man er en betydelig person i en fantasy-bok betyr ikke det at en dramatisk og lang død er påkrevd."

Men å snuble gjennom et magisk hull? Virker så dårlig planlagt, som om hun slengte det med bare for å få drept noen(og få masse pr). Store deler av boken dreide seg jo om de ulovlige trolldommene. Når alle barna og Sirius slåss med en gjeng slemme trollmenn kunne man forventet at en eller annen skulle bruke drapstrolldommen. Men neida, han måtte snuble.
I neste bok blir faren til Ron overkjørt av en buss mens han går over gata. Sånn i ei bisetning.
Electro

Electro
11.08.04 11:08
Han snublet ikke, han ble truffet av (trolig) en lammelseformel, som slo ham i "hullet".
Lovegood

Lovegood
11.08.04 11:58
Stakkars Harry, da. Endelig en skikkelig pappatype, også blir han bare sveipet bort. Hadde jeg hatt en tryllestav skulle jeg satt fyr på håret til Bellatrix Lestrange.
Shadower

Shadower
11.08.04 15:14
Lovegood skrev:
Du er klar over at "speil" og "veil" er forskjellige ting, håper jeg?
Sirius er nok borte for godt. Når Rowling gråt da hun skreiv hans død tror jeg ikke hun mener at han skulle komme tilbake. Jeg syns ikke det er noe galt i at han dør på en udramatisk måte, jeg; man er da ikke nødt til å dø en episk død med flagget vaiende til topps selv om man er med i en fantasyfortelling. It's how he would have wanted to go.
Lenge leve Sirius.

Jeg tror ikke Sirius er død. Greit nok, Rowling gråt når hun skrev det, men det kunne jo bare være fordi hun sendte ham inn i den eteriske verden, og han har ingen øyensynlig mulighet til å komme tilbake igjen. Dermed har han bare forsvunnet, og forsvunnet og død er to helt forskjellige ting.
Jeg for min del tror Sirius kommer tilbake, enten av egen maskin eller ved hjelp av Harry.
Buggert

Buggert
12.08.04 00:13
Jeg tror Sirius er like forsvunnet som foreldrene til Harry.
Lovegood

Lovegood
12.08.04 11:25
Takk.
Det er ikke 'Buffy, the vampire slayer' akkurat.
Man vet selvfølgelig aldri, men det er liksom så ulikt Rowling å gjøre noe sånt. Hun har brakt mennesker tilbake fra de døde før, men da har det vært fra en falsk død og alle de håpene som tas vekk fra Harry på slutten av boka gjør at jeg mista håpet også.
Frik4ever

Frik4ever
12.08.04 15:40
Noen ETA på den 6. boka?
Kilpatrick

Kilpatrick
12.08.04 15:51
Jonas skrev:
I neste bok blir faren til Ron overkjørt av en buss mens han går over gata. Sånn i ei bisetning.

--->For det første: Hvordan vet du det? Det er en mengde spekulasjoner selvfølgelig, om hva som skjer i neste bok, men hvor har du hørt det? Dør han?

For det andre: Hvis du vet noe viktig, så må du jo ikke si det da vettu. Noen av oss vil faktisk vente til boken kommer.

Apokalypse nå
jonas

jonas
12.08.04 17:42
Kilpatrick, det jeg skrev var som et virkemiddel for å poengter hvor meningsløs jeg synes døden til Sirius var. Poenget var at å bli overkjørt av en buss hadde vært like logisk som å bli truffet av en trolldom som fikk Sirius til å snuble gjennom det hullet. Jeg vet fint lite om hva som skjer i Halvblodsprinsen.
Kilpatrick

Kilpatrick
12.08.04 19:06
Å ja, den tok jeg ikke.

Apokalypse nå
Mushroom

Mushroom
12.08.04 22:16
Selfølgelig er han ikke det dere :p *lenge leve optimismen*
Tror han bare har "forsvunnet" på en måte jeg, og at Rowling kommer til å få han inn igjen ett eller annet sted! En av de trollmennene som jeg har smaken for kan ikke bare forsvinne!
Buggert

Buggert
13.08.04 00:13
Mushroom skrev:
En av de trollmennene som jeg har smaken for kan ikke bare forsvinne!
------------------------------
Ja, du liker høye, mørke menn som er dømt til livstid i fengsel?
Lovegood

Lovegood
13.08.04 00:19
Livstid i fengsel eller ikke; Sirius er sexy og vil bli dypt savnet. *knurre*
Buggert

Buggert
13.08.04 00:24
*knurre* som i sint-knurring, eller som i litt tøsete tiger-knurring? Du kan jo uansett fantasere om han selv om han er borte... For minnet om han vil leve evig! :P
Mushroom

Mushroom
14.08.04 05:27
*villdyret våkner knurring* :p
Lovegood

Lovegood
14.08.04 11:51
Litt begge deler. Er mest sint på Bellatrix, egentlig. Føler liksom Harrys rettferdige harme på kroppen. Men litt "villdyret våkner-knurring" også. Man er da ikke varulv for ingenting.
Fudge

Fudge
14.08.04 15:08
Haha, varulv ja:P *knurre*

Uansett, så tror jeg nok desverre at Sirius er borte, vandret heden. Men jeg skal leve i håpet om at han kommer tilbake en gang, han var en av de beste personene i boken.

Angående Order of Phoenix, så syns jeg at det ble litt for mye negative og triste ting i boken, Rowling kunne undt Harry et par gode ting, som for eksempel Cho Chang;)

Ftang Whee!
LQ77

LQ77
14.08.04 18:10
Enig i det, det ble litt mye alvor for Harry i OotP. Og jeg ble egentlig litt skuffa over at det ikke gikk så bra for ham og Cho.

Og Sirius var ikke vond å se på nei...hehe...
Mushroom

Mushroom
15.08.04 01:12
Trodde Cho var en årntli jente jeg, men det viste seg at hun var ei real tøs, var jo bare problemer med henne..Begynner å like henne litt mer nå da :p
Buggert

Buggert
15.08.04 12:04
Ja, du liker de tøsete, lette på tråden-jentene?
Nei, Hermione er digg, bare synd at hun er etter Ron :/
Fudge

Fudge
15.08.04 13:52
Buggert skrev:
Nei, Hermione er digg, bare synd at hun er etter Ron :/

Klart hun er det, han ligner jo noe forferdelig på katten hennes, i neste bok ligger han vel på fanget hennes mens hun klør ham bak øret:P

Ftang Whee!
Buggert

Buggert
15.08.04 15:39
Jeg synes det burde blitt Hermione og Harry, men Ron passer vel bedre...
Men hvem skal Harry ende opp med da? Må jo få seg dame han og...
Kanskje Luna, eller Moaning Myrtle? :P
Mushroom

Mushroom
15.08.04 16:11
Sikkert søstra til Ron, er ofte sånn, så går de på dobbel date...hva skal skje med de bøkene her!
Zakari

Zakari
15.08.04 22:12
Sirius Black - RIP

^ZaKaRi^ - "Man skal vite mye for å vite hvor lite man bør vite for å vite hvor lite man vet" :-)

Buggert

Buggert
16.08.04 00:20
Nei, hun er jo ferdig med Harry, og han har aldri likt henne! I bok 4 gikk jo hun på ballet med Neville, og etter det var hun jo sammen med en annen kis, fra Ravenclaw, tror jeg...? Mulig det var i bok 5, jeg blander litt :)
Mushroom

Mushroom
16.08.04 01:48
ja, gud forby
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg