Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Deichmanske..

NYTT TEMA
Nautheus

Nautheus
31.08.04 19:32
Var i dag på Deichmanskes hovedfilial, og må si jeg ble litt skuffet over deres skjønnlitterære avdeling. Når sant skal sies, så var ikke den større enn den mitt hjemsteds lokale biblioteks sl-avdeling.
Hvorfor?
Er ikke det Deichmanske bibliotektet det "største & beste"? Eller har de rett og slett puttet alle de eldre skjønnlitterære bøkene i kjelleren, slik at de kun er for spesielt interesserte?
Meget bra på faglitteratur, dog.

Endte opp med 4 bøker, 2 faglitteratur, Wonderboy og Agnar Mykles første bok i hans samlede verker.
Hysteria2

Hysteria2
01.09.04 12:34
De har jo veldig mange bøker stuet både oppe på loft og nede i kjellere. Spør du betjeningen, finner de stort sett det du trenger.
hpl

hpl
01.09.04 13:20
"Hysteria2 skrev:
De har jo veldig mange bøker stuet både oppe på loft og nede i kjellere. Spør du betjeningen, finner de stort sett det du trenger."

Og det de ikke har kan de bestille fra et annet bibliotek.

HPL
---
http://laberg.no
"Maintenant, le mouton ... le landing ... les wheels, bon."
Nautheus

Nautheus
01.09.04 14:56
Problemet er jo at man ikke alltid -vet- hva man skal lese når man går til et bibliotek, da er det fint med et litt større utvalg enn det det lokale biblioteket oppe i Gudbrandsdalen hadde å tilby - men det hadde da altså ikke Deichmanske.

Likevel, jeg kom ut med to bra bøker (håper jeg)

Wonderboy av Henrik Langeland
og
Agnar Mykle - Samlede Verker, bind 1.
Hysteria2

Hysteria2
01.09.04 15:16
Wonderboy er i hvert fall fenomenal. Kanskje den beste boken jeg har lest i år.
Kilpatrick

Kilpatrick
07.09.04 20:26
Det jeg personlig syntes var surt med Deichmanske, var at det bare var lov å låne tyve bøker av gangen. Det burde vært gullkort, for de mest flittige av oss bibliotekbrukere.

Apokalypse nå
Hysteria2

Hysteria2
08.09.04 12:53
Hvor lenge kan man egentlig låne en bok på Deichmann? Altså, når må den leveres inn igjen?
knockturne

knockturne
08.09.04 12:59
de fleste biblioteker har vel en frist på fire uker, men man kan jo fornye så mye man bare orker. selv lånte jeg 'gravity's rainbow' i nærmere tre måneder fra fredrikstad bibliotek, kan godt hende de er mindre løssluppne (eh.) på deichmanske.
Hysteria2

Hysteria2
08.09.04 13:00
Ok, takk.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg