Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stjålne bøker????!!!!

NYTT TEMA
Shania

Shania
04.09.04 18:33
Har selv hatt endel opplevelser med at bøker, og andre ting som filmer og musikk og annet som jeg/vi har lånt bort aldri finner veien tilbake!!
Dette har resultert i at nå låner vi ikke bort noe!!!!
Andre som har lignende erfaringer??
Og som kanskje har svar på hvordan ellers ærligew folk kan få seg til å gjøre sånt mot venner??
Salemonsen

Salemonsen
04.09.04 18:35
hele tiden ha oppført en liste feks i Word om hvem du låner hva til (bøker, penger, filmer wct) og zstryk ut med en gang du finner det tilbake.

en grei måte og holde styr på ting
Shania

Shania
04.09.04 18:38
Joda..Skrev opp og jeg men hva skal men gjøre når de nekter?
Gidder ikke krangle om såne små saker blir bare til at jeg kutter dem fra vennene mine..........!!!
Buggert

Buggert
05.09.04 00:49
Ja, det er sikkert like greit. Hvis de ikke vil levere tilbake, er de ikke så gode venner, er de? De utnytter deg ihvertfall....
Shania

Shania
05.09.04 09:40
Ja har ikke savna de jeg!!
Har ikke noe til utlån lenger heller....
Shania

Shania
05.09.04 09:48
Uff!!
Så på de innleggene mine...!!
Ser ut som jeg har lese å skrivevansker...
Ps. Har ikke det da... Har nok bare gått litt fort i svingene..
Koz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ceur

Ceur
05.09.04 09:52
Jeg så ikke forskjell på det sisteinnlegget og de andre.
Kilpatrick

Kilpatrick
05.09.04 12:44
Shania skrev:
Joda..Skrev opp og jeg men hva skal men gjøre når de nekter?
Gidder ikke krangle om såne små saker blir bare til at jeg kutter dem fra vennene mine..........!!!

--------->Jeg synes kanskje det var mer drastisk enn å krangle.

Apokalypse nå
Shania

Shania
06.09.04 16:56
Joda.. Men syntes ikke de "vennene" var verdt mere tid og energi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hander

hander
06.09.04 20:30
Du er vel i den alderen hvor man ikke skjønner hva et ekte vennskap er.. Det høres ihvertfall sånn ut på hvordan du skriver med 20 utropstegn etter en setning.. Vent til du kommer i puberteten, det er da venner begynner å bli ekte venner.. (Det er vel bare 7 år igjen for deg, er det ikke?)

:)
Shania

Shania
07.09.04 10:16
Jeg synes vel egentlig innlegget ditt sier mest om deg selv....
Buggert

Buggert
09.09.04 22:01
Måten du bruker ditt første innlegg her til å oppføre deg som en patetisk drittsekk som bare vil kritisere andre, uten å komme med noe som helst saklig, sier en del om deg.

:)
Shania

Shania
10.09.04 20:55
Tusen takk.. Ville bare høre om andre hadde liknende erfariger.. men det er vel sikkert bare jeg som har opplevd dette!!..
Buggert

Buggert
11.09.04 22:39
Shania skrev:
Tusen takk.. Ville bare høre om andre hadde liknende erfariger.. men det er vel sikkert bare jeg som har opplevd dette!!..
----------------
Jeg håper du forstod at jeg ikke siktet til deg, men han andre kisen, med innlegget mitt ovenfor :)

Nei, jeg har nok ikke opplevd lignende... Jeg og mine venner er forholdsvis flinke til å gi tilbake ting man har lånt og slikt. Jeg låner kanskje ting litt lenger enn nødvendig (f.eks. lånte jeg et telt 1 år lenger enn jeg trenge :P), men jeg leverer ihvertfall alltid ting tilbake. Det kan jo hende jeg glemmer av ting, men det er ikke med vilje.
KjartanA

KjartanA
12.09.04 13:39
Shania skrev:
Har selv hatt endel opplevelser med at bøker, og andre ting som filmer og musikk og annet som jeg/vi har lånt bort aldri finner veien tilbake!!
Dette har resultert i at nå låner vi ikke bort noe!!!!
Andre som har lignende erfaringer??
----------------------
Ja, dessverre. Har vel "mistet" 10 DVD'er opp gjennom tidene på den måten. Sørgelig at folk som låner ting ikke kan sørge for å ta ansvar for de tingene de har lånt, men som deg så har jeg konkludert med at jeg ikke raserer et vennskap på grunn av dette. Har likevel kraftig endret utlånsstrategien. For det første er alle mine ting nå merket med navnelapper og jeg låner maks ut to filmer/bøker om gangen. Dermed skal det ikke gå så lang tid fra utlån til innlevering. Jeg har også klart sagt at jeg ikke liker at de låner tingene videre til andre.
Noen må bare læres til bedre lånekultur.
Shania

Shania
14.09.04 17:03
Hei.. Trodde det var meg du mente faktisk.. Nå ble jeg glad..
Er selv en person som er flink til å levere tilbake hvis jeg MÅ låne noe.. Og det prøver jeg helst å unngå.. Og i hvertfall aldri penger.....
Koz til deg..
Shania

Shania
14.09.04 17:08
Det var flere med samme opplevelser ja... Tenkte meg dessverre det.
Jeg har alltid merket tingene mine med navn og tlf. så det skulle jo egentlig ikke vært noe problem.. Men videre utlåning er vel kanskje noe av problemet...
Da mister man fort oversikt over hvem, hva, hvor osv....
Jeg låner i dag "nesten" aldri ut noe.. Bare min aller nærmeste venner....
Og de kan jeg stole på heldigvis.. Man lærer med årene...
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg