Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Wonderboy.

NYTT TEMA
Nautheus

Nautheus
08.09.04 21:06
Ble nettopp ferdig med denne boken. Er det meg det er noe galt med, eller finnes det fler der ute som rett og slett ikke klarer å se det helt fantastiske med denne boken?
Den ga meg absolutt ingenting, annet enn en pen beskrivesle av området jeg bor i. Grei lektyre, men ikke mer.
kennis82

kennis82
10.09.04 00:01
Synes det var morsom underholdnig, selv om ikke mye er så realistisk av det som skjer i den.
guttemann

guttemann
10.09.04 11:09
Hvis jeg hadde lest boken bare med tanke på det utrolige raidet av norsk forlagsbransje, tror jeg at jeg ville blitt skuffet. Det jeg la vekt på i lesningen av boken var hovedpersonens forhold til sin kone. Kanskje bildet han kjøpte som han ikke hadde pakket inn, var et symbol på hvor lite han egentlig kjente til sin kone.

Jeg synes også at sekretæren var en facinerende skapning. Hun virket til å være mer i takt med Wonderboy enn noen andre i boken, et unntak kan være broren som han ofte hadde lunsj med.

Sosialrealismen vil jeg påstå at er fraværende i denne boken. Dette ser jeg på som meget posetivt. Karakterene synes jeg betyr noe, og om de mangler litt dybde så mener jeg at det bare reflekterer tilbake på hovedpersonen og at personene var så engasjerende at jeg syntes boken var bra.

Jevnt over, så synes jeg at boken faktisk var så god som kritikerene som roste boken syntes. Etter å ha lest boken, så tenkte jeg at det var tid vel brukt.
kennis82

kennis82
10.09.04 14:41
Stort sett enig med guttemann her.
Nautheus

Nautheus
10.09.04 16:12
Jeg leste boken uten å vite noe om den på forhånd, bare at den er veldig populær. Kanskje man må gå inn i den med en forhåndssatt mening/vinkel for lesning.
Joey

Joey
10.09.04 18:51
Synes dette var en meget bra bok. Svarte absolutt til forventningene jeg hadde på forhånd.
Nautheus

Nautheus
10.09.04 20:00
Da er vel problemet mitt at jeg gikk inn i boken helt uten forventninger?
kennis82

kennis82
10.09.04 21:14
Det er vel ikke et krav at man har forventninger til ei bok når man starter på den. Som oftest har man vel likevel en viss antakelse av hva det er man begir seg i kast med.
Kamfjord

Kamfjord
13.09.04 21:44
Jeg putter boka i haugen med "Lett sommerlektyre". Hverken mer eller mindre. Men noe mesterstykke og en klassiker er det slettes ikke.
Nautheus

Nautheus
13.09.04 22:33
Helt enig. :-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg