Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beste bok?

NYTT TEMA
Thyra

Thyra
11.09.04 18:18
Beste boken jeg har lest er nok "Syndens høst" av Marius Gabriel. Den boken var rett og slett fantastisk!
trminator

trminator
14.09.04 18:21
Beste bok jeg har lest er Robert Jordan's Wheel of Time bok 9, Winters Heart. Alle beskrivelsene gjorde denne boka til en av de beste leseropplevelsene jeg har hatt!
AbuKadaver

AbuKadaver
14.09.04 18:21
Beatles - Lars Saabye Christensen
Bardamu

Bardamu
19.09.04 21:16
A confederacy of dunces. John Kennedy Toole. En helt utrolig bra bok med tidenes antihelt; Ignatius J. Reily, merk dere navnet damer og herrer...
laise

laise
19.09.04 21:39
Den beste boka jeg har lest er alle harry potter bøkene+ beatels
RichieMac

RichieMac
19.09.04 21:58
Bibelen troner øverst, da den legger grunnlaget for kristen sivilisasjon.
Blant mine verdslige favoritter er:

"Krig og Fred" (Voina i Mir) av Lev Tolstoy
"Forfengelighetens Marked" (Vanity Fair) av WM Thackeray
"A Tale of Two Cities" av Charles Dickens
"Buddenbrooks" av Thomas Mann
"Dr. Faustus" av Thomas Mann
"Der Untertan" av Heinrich Mann
"Markens Grøde" og "Victoria" av Knut Hamsun
"The Power and the Glory" og "Brighton Rock" av Graham Greene
"Livlegens Besøk" av Per Olov Enquist
anneapple

anneapple
23.09.04 04:23
The Glass Palace
- Amitav Ghosh

Amrita
- Banana Yoshimoto
Jamz

Jamz
23.09.04 22:40
mine er absolutt alle Harry Potter bøkene.
blir helt trollbundet :d
twosheds

twosheds
23.09.04 23:20
Bardamu skrev:
A confederacy of dunces. John Kennedy Toole. En helt utrolig bra bok med tidenes antihelt; Ignatius J. Reily, merk dere navnet damer og herrer...

Helt enig. Idiotenes sammensvergelse er sannsynligvis den morsomste leseropplevelsen jeg noengang har hatt. Trist at verden ble snytt for flere verk av Toole, og trist når man leser biografier om ham at han nok har hentet veldig mye av Ignatius J Reilly i seg selv. Genial bok, uansett.
Må ellers si at The larm and the fury, en heeelt annen type bok, av William Faulkner, nok er den beste boken jeg har lest.

Arthur "twosheds" Jackson
Bardamu

Bardamu
24.09.04 02:19
Vi er enige der ja,Toole døde så alt for tidlig har du lest neon bible? har ikke lest den selv og lurer på om den er bra. men jeg tror yndlingsboken din heter the sound and the fury, har lest den jeg også og den er drit bra! Faulkner er stor.
DrBrodsky

DrBrodsky
24.09.04 03:02
Bardamu skrev:
"A confederacy of dunces. John Kennedy Toole. En helt utrolig bra bok med tidenes antihelt; Ignatius J. Reily, merk dere navnet damer og herrer..."

> Men boka er jo helt håpløs å få tak i. Eller har noen et tips?
Bardamu

Bardamu
24.09.04 14:55
Trondsmo har den.
twosheds

twosheds
28.09.04 23:06
Neon bible skrev han vel som 16 åring, og ja , jeg har lest den, og den er bra. Jeg vil ikke strekke det lengre. Det er ingen Confederacy of Dunces dog.
Sound and the fury ja. Ha ha, jeg blander med den norske tittelen. Larmen og vreden.

Arthur "twosheds" Jackson
DrBrodsky

DrBrodsky
30.09.04 04:28
Bardamu skrev:
Trondsmo har den.

> Tusen takk.

Har merket meg at trondsmo gjør det vanskelig for cyberkunder, så jeg får ta et kroppslig besøk:)
monsanto2

monsanto2
30.09.04 07:18
DrBrodsky:
Trondsmo tar imot bestillinger pr.fax, og som postbestillinger. Ring og hør om detaljer.

Og til Bardamu: "The Neon Bible" er ikke særlig bra. Gi meg en postboksadresse eller adresse til en slektning/venn, så skal jeg sende den til deg, hvis du er interessert. Jeg har den liggende et eller annet sted, og kommer garantert ikke til å lese den igjen - typisk "ungdomsverk", etter min mening. Men det er jo artig å ha lest den, bare for å ha sammenlignet den med CoD.

"Dette er reisen til Kina, gutt, det er klart du skal til Kina, bare synd at det vil ta adskillige måneder å komme dit"
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg