Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Halvbroren, er han egentlig broren?

NYTT TEMA
Kamfjord

Kamfjord
13.09.04 21:43
Jeg har lest boka, og jeg sendte en mail til et nettmøte med Lars Saabye Christensen for å spørre om halvbroren EGENTLIG er broren ( i forbindelse med voldtekten tidlig i boka ).
Han svarte bare "hehe du får lese boka igjen, svaret ligger i boka"

Så da leste jeg boka igjen, og jeg blir ikke helt enig med meg selv.. noen som har innspill?
ævdunn

ævdunn
14.09.04 11:25
Hva med den siste setningen til fred da?

"for å fortelle deg alt dette."

??
Kamfjord

Kamfjord
14.09.04 13:36
Jeg mener at halvbroren er broren, men er han det? eller er det bare jeg som har feil inngangsvinkel og er forutinntatt når jeg leser boka?
ævdunn

ævdunn
14.09.04 19:58
Hvis du har lest boken to ganger, har du vel lagt merke til at det er en del ting som tyder på at de er brødre....
Kamfjord

Kamfjord
14.09.04 21:20
Ja, men da synes jeg det er så rart at nesten ingen av de jeg har snakket med som også har lest boka, ikke er enig med meg.

Men du er enig, så det er jo bra for meg.
ævdunn

ævdunn
14.09.04 23:36
Ja, jeg er ganske så sikker på at de er halvbrødre. Skjønte det på reaksjonen han faren til Barnum hadde første gang han så moren igjen. Da han kjørte oppover kirkeveien.
aidshore

aidshore
15.09.04 02:19
"ævdunn skrev:
Ja, jeg er ganske så sikker på at de er halvbrødre. Skjønte det på reaksjonen han faren til Barnum hadde første gang han så moren igjen. Da han kjørte oppover kirkeveien."

Du mener "hel"-brødre. Det er vel relativt åpenbart hvordan stå er allerede når faren blir introdusert i boken. Er vel neppe dette Christensen anser som hovedbudskapet i boken, det skal ikke være et plot å løse.

- You are Slade, officer 999; special negotiator of the hand. I am the chimpanzee who shot alpha primate Kennedy. So don't fuck with me, man-turd.
ævdunn

ævdunn
15.09.04 17:51
Ja, helbrødre.

Men hvordan tolker dere den siste setningen i boka?
aidshore

aidshore
16.09.04 23:26
Det han forteller har du nettopp lest 600 sider om.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg