Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen som har lest Artemis Fowl??

NYTT TEMA
Koren

Koren
18.09.04 13:53
Skal visst være en veldig bra bok.
Aebriol

Aebriol
18.09.04 18:00
Ja jeg leste en på anbefaling fra noen her inne.

Etter min mening, kan ikke disse bøkene være gode med mindre du er veldig ung (14 eller yngre), eller eventuelt omtrent ikke har lest bøker. De er rett og dårlige, og historiene er svake og henger så dårlig sammen at for de som har lest en god del ok og god litteratur, faller de helt sammen.

Men jeg tror de absolutt kan være interessante for en 12 åring som skal lære seg engelsk for eksempel.
Spredo

Spredo
19.09.04 19:11
Aebriol går kanskje litt sterkt ut her, men det er ingen tvil om at det er barnebøker vi snakker om.

Forfatteren bruker mye tid og krefter på å "forklare" gamle myter om dverger og troll og andre "mytiske" figurer, og han gjør en ganske underholdende jobb ut av det.

Etter min mening vil bøkene aldri havne blandt "de store" (heller ikke i barnebokgenren), men de er grei underholdning om du vil slå ihjel etpar timer (som jeg vel tror var gjennomsnittstiden jeg brukte pr bok).

Om du aldri har lest fantasy og ikke kjenner genren, vil jeg imidlertid ikke begynne med disse bøkene, for slik jeg leste dem trenger du litt "forståelse" for hvordan disse mytiske figurene vanligvis fungerer for å kunne le av dem i denne serien.

SPredo
Nå også på MSN og hotmail

"Jeg bekrefter herved at ovenstående innlegg er fritt for ironi og sarkasme og er alvorlig ment. Det inneholder IKKE reklame, og det er på ingen måte ment som spamming. Dersom noen skulle ha problemer med å forstå innlegget eller på annen måte ha problemer med det kan de ta kontakt (spredo@hotmail.com) for fyldestgjørende kommentarer og forklaringer til den del av teksten som måtte være uklar"
Lovegood

Lovegood
24.09.04 19:10
Jeg syns de er morsomme, jeg. Er enig i det som sies, men jeg liker dem for dét... særlig det entusiastiske teknologibabbelet à la Douglas Adams. (Nei, jeg likestiller dem ikke, men de har noe av den samme kjærligheten til teknologi; selv om det hos Adams er mer sublimt og hos Colfer mer spionromaninspirert).
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg