Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erlend Loe

NYTT TEMA
Bardamu

Bardamu
13.10.04 16:32
Seriøst!
Veldig bra er han ikke...
erIendy

erIendy
14.10.04 08:20
Enig. Leste Naiv Super eller hva den het...på en ettermiddag. Var ikke fascinert nok til å kjøpe flere av ham.
hath

hath
14.10.04 09:37
Jeg kom meg aldri gjennom Naiv Super. Gikk lei etter ca halve boken. L synes jeg imidlertid var kjempemorsom.Mange artige betraktninger der.
Fakta om Finland ble lagt bort etter 2 kapitler.
rsol

rsol
14.10.04 11:40
Vel, smaken er jo subjektiv. Selv synes jeg Erlend Loe er meget bra, føler at ironien og humoren treffer meg, samtidig som han greier å beskrive alvorligere temaer som depresjon, det å være utenfor, å være annerledes m.m på en interessant måte. Jeg har alltid antatt at han er en 'generasjons-forfatter', dvs at han henvender seg til sin egen generasjon. Muligens treffer ikke innholdet så godt for de som er over 40 eller under 25? I hvertfall har han veldig mange referanser til oss som er rundt 30, som kanskje ikke andre forstår?
Bardamu

Bardamu
15.10.04 15:38
rsol skrev:
Vel, smaken er jo subjektiv. Selv synes jeg Erlend Loe er meget bra, føler at ironien og humoren treffer meg, samtidig som han greier å beskrive alvorligere temaer som depresjon, det å være utenfor, å være annerledes m.m på en interessant måte. Jeg har alltid antatt at han er en 'generasjons-forfatter', dvs at han henvender seg til sin egen generasjon. Muligens treffer ikke innholdet så godt for de som er over 40 eller under 25? I hvertfall har han veldig mange referanser til oss som er rundt 30, som kanskje ikke andre forstår?

Bøker blir ikke ironiske og humoristiske ved en krampeaktig og konsekvent bruk av korte setninger og platte og uorginale betraktninger, men hvis du synes det så deg om det. Jeg synes Loe lider av et fantasiløs språk uten antydninger av finnesse eller interessant meningsformidling. Dessuten er ikke historiene hans noe særlig heller.

- If you ever drop your keys into a river of molten lava, let them go, because, man they`re gone.
Grimble

Grimble
15.10.04 16:30
Har aldri hatt noe spesiellt forhold til bøkene hans, de har gjerne vært helt greie. Doppler hadde jeg større glede av enn Naiv.Super og L tilsammen. Ble positivt overrasket i år.
rsol

rsol
18.10.04 08:30
Bardamu skrev:
Bøker blir ikke ironiske og humoristiske ved en krampeaktig og konsekvent bruk av korte setninger og platte og uorginale betraktninger, men hvis du synes det så deg om det.
--------------------------------
Aner jeg en anelse negativ hovering når du sier 'deg om det'?

Ser ikke helt problemet her, jeg forteller bare hvorfor jeg liker Loe. Jeg har ingen problemer med at du ikke liker bøkene hans, og jeg skjønner ikke hvorfor det virker problematisk for deg at jeg f.eks synes 'tatt av kvinnen' er en glimrende fortelling. Det er vel ikke verre enn at jeg liker Loe's humor og du ikke gjør det?
Bardamu

Bardamu
18.10.04 13:37
Sorry, var ikke meningen å være negativ i tonen. At du liker Loe er selvfølgelig helt greit, jeg liker sikkert masse som du synes er helt håpløst.
Hei sveis!

-George:
If we do happen to step on a mine, Sir, what do we do ?
Blackadder:
Normal procedure, Lieutenant, is to jump 200 feet in the air and scatter oneself over a wide area.
rsol

rsol
18.10.04 13:43
:o)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg