Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

QUIZMANESJEN 2011: Kvalifiseringstråd #7

NYTT TEMA
Coach
CoachInnlegg: 74442
01.03.11 20:21
Vahlley: FASIT: Daniel Day-Lewis (etternavnet hans er Day-Lewis pga. bindestreken; derfor kan ikke Daniel Lewis godtas som svar)

Men man får altså ikke engang advarsel om man dropper bindestreken i besvarelsen.  Støtter dette, og skal huske det til neste anledning...  ;-)

Coach
01.03.11 20:26
Vahlley: Hva står D-en for i operativsystemet DOS?

Drit

Coach
01.03.11 20:27
djsturm: Direct

Og der dukket sannelig DJ'en opp i quizen også! 

Men med feil svar, og så fra en IT-bransje-mann, da...  ;-)

PillarsOfCreation
PillarsOfCreationInnlegg: 1794
01.03.11 20:38
Coach: Men man får altså ikke engang advarsel om man dropper bindestreken i besvarelsen.  Støtter dette, og skal huske det til neste anledning...  ;-)

I og med at antall tegn i xxxxxxxxxxx' besvarelse korresponderer med fasiten, og at det heller ikke er to eller flere skrivefeil, – er jo det helt i henhold til Vahlleys regelverk.

Nå kan det riktignok argumenteres for at det er kjappere å bruke space fremfor bindestrektasten, og det er jeg for så vidt helt enig i, – men å begynne å gradsvurdere skrivefeilene blir vel i overkant avansert til en VGD-quiz å være.

(Innlegget ble redigert 01.03.11 20:39)

Coach
01.03.11 21:14
PillarsOfCreation: I og med at antall tegn i xxxxxxxxxxx' besvarelse korresponderer med fasiten, og at det heller ikke er to eller flere skrivefeil, – er jo det helt i henhold til Vahlleys regelverk. Nå kan det riktignok argumenteres for at det er kjappere å bruke space fremfor bindestrektasten, og det er jeg for så vidt helt enig i, – men å begynne å gradsvurdere skrivefeilene blir vel i overkant avansert til en VGD-quiz å være.

Og dette skal jeg som sagt huske på til neste anledning...  ;-)

Vahlley
VahlleyInnlegg: 67467
01.03.11 21:16

AVLYSNINGEN BLIR ET FAKTUM!

Her er årsaken.

Og på NRK Nordlands nyhetssending kl. 2055 meldte de at feilen trolig vil bli utbedret tidligst i løpet av natten.

Det positive er at det neppe er været som er årsaken til at jeg ikke har bredbånd, så da blir det sannsynligvis quiz i morgen.

...med mindre strømmen går.

(Innlegget ble redigert 01.03.11 21:19)

Coach
01.03.11 21:18
mashadar2: Ser ikke helt problemet her. OK, så finnes det flere Dogepalasser, og da synes jeg det er greit at den første som skriver en riktig by får poenget. Menmen, Masteren bestemmer.

Er så enig at det knapt lar seg gjøre å bli mer enig.  Myggbalsam har rett og slett blitt frastjålet to velfortjente poeng denne uka.

Coach
01.03.11 21:22
Vahlley: Et tvetydig spørsmål skal alltid annulleres. Et annullert spørsmål betraktes som ikke-eksisterende. Man kan ikke få poeng for å svare på et ikke-eksisterende spørsmål.

Men spørsmålet blir først "ikke-eksisterende" når du annullerer det.  Og den første setningen her tar faktisk for seg tolkningsmateriale (veldig mange spørsmål viser seg å være tvetydige om man er tilstrekkelig sær i tolkningsprosessen)...

Coach
01.03.11 21:24
Rufs: En bedre link her :-o)

Apropos bakgrunnen for kontroversen:

Ikke så rart at linken blir "bedre" når du tar med hele adressen...  ;-)

Her er en til, for de som leser engelsk lettere enn italiensk.  :-)

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15313
01.03.11 21:26
Coach: Er så enig at det knapt lar seg gjøre å bli mer enig.  Myggbalsam har rett og slett blitt frastjålet to velfortjente poeng denne uka.

Takk for sympatien.

Synes forøvrig det blir feil med to kvalifiserte+LL i morgen, gir meg færre LL-poeng å ta. Men skal ikke plage Vahlley mer, stakkaren bor jo i Nordland.. Får være straff nok. Jeg har lyst på kviss i daag! blææ

Coach
01.03.11 21:29
Coach: Her er en til, for de som leser engelsk lettere enn italiensk.  :-)

Og her er en om doger generelt.  Faktisk mer utbygd artikkel på norsk enn italiensk og engelsk!  :-)

Altså ikke så rart at det finnes slike palasser i flere byer (uten at det forandrer mitt syn på poengkontroversen det minste).

Vahlley
01.03.11 21:34
Myggbalsam: Synes forøvrig det blir feil med to kvalifiserte+LL i morgen

Hva mener du er rett?

(Ikke for å lage ny debatt, for beslutningen (jf. Q-reglementet) er endelig. Men jeg er bare nysgjerrig.)

mashadar2
mashadar2Innlegg: 14899
01.03.11 21:36
Vahlley: Her er årsaken.

Hmm, da kan man snevre Vahlleys bosted ytterligere inn. Greit å vite i tilfelle jeg får lyst til å begynne å stalke han...

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15313
01.03.11 21:40
Vahlley: Hva mener du er rett? (Ikke for å lage ny debatt, for beslutningen (jf. Q-reglementet) er endelig. Men jeg er bare nysgjerrig.)

F.eks to runder med kvalifiseringer i morgen. Vet det er mye å forlange, og ser hvorfor du har valgt løsningen, men det er åpenbart færre LL-poeng å sloss om siden det blir en dag mindre. For deltakere som ikke har vært aktive i starten av en kvalikk-uke, får de færre poeng å sloss om en de som har vært med i starten. Alt i alt er det vel likt for alle, men du ser vel at LL-poengene kan bli skjevt fordelt? En løsning kan være å la runden i morgen gå til 10 poeng, med 2 poeng per spørsmål. Men jeg stoler på at du har full kontroll og respekterer selvsagt regelverket.

Vahlley
01.03.11 21:47
Myggbalsam: En løsning kan være å la runden i morgen gå til 10 poeng, med 2 poeng per spørsmål.

Et interessant forslag. Skal kanskje vurdere den foran neste sesong av Quizmanesjen.

Coach
01.03.11 21:51
Vahlley: AVLYSNINGEN BLIR ET FAKTUM! Her er årsaken. Og på NRK Nordlands nyhetssending kl. 2055 meldte de at feilen trolig vil bli utbedret tidligst i løpet av natten. Det positive er at det neppe er været som er årsaken til at jeg ikke har bredbånd, så da blir det sannsynligvis quiz i morgen. ...med mindre strømmen går.

Og her bosetter folk seg (mer eller mindre) frivillig...  ;-)

X-nes
X-nesInnlegg: 9911
01.03.11 22:55
Coach: Lag klikkbar link da, din...  ;-)

Djiiz, hvor vanskelig er det?

Marker, ctrl+c, ctrl+t, ctrl+v ... Ikke bare går det fort, selvfølelsen stiger også når man utfører en slik hurtigtastoperasjon.

(Innlegget ble redigert 01.03.11 23:00)

X-nes
01.03.11 23:01
Vahlley: foran neste sesong av Quizmanesjen.

Vi snakker våren 2013 eller? :-)

Elsker langtidsperspektivet i Vahlleyland.

Coach
01.03.11 23:59
X-nes: selvfølelsen stiger også når man utfører en slik hurtigtastoperasjon

Langt derifra, den stjeler derimot både sekunder og tastetrykk.  ;-)

Så du forresten det første innlegget jeg skrev til deg i kveld?

(Innlegget ble redigert 02.03.11 00:00)

X-nes
02.03.11 16:08
Coach: Så du forresten det første innlegget jeg skrev til deg i kveld?

Nei, men ser nå at det var et meningsløst innlegg spekket med vås.

Liv Ullmann anno 1991 - 53 år gammel - var et syn for guder. GUDER, Coach, GUDER!

Skulle ikke forundre meg om hun takket nei til å spille rollen som senere tilfalt frk. Binnecie.

Vahlley
02.03.11 16:11

Bredbåndet er tilbake. Det blir quiz i kveld.

Med mindre strømmen går pga. uværet.

(Innlegget ble redigert 02.03.11 16:12)

Coach
02.03.11 16:40
X-nes: Nei, men ser nå at det var et meningsløst innlegg spekket med vås. Liv Ullmann anno 1991 - 53 år gammel - var et syn for guder. GUDER, Coach, GUDER! Skulle ikke forundre meg om hun takket nei til å spille rollen som senere tilfalt frk. Binnecie.

OK, det var ikke det innlegget jeg siktet til...  ;-)

Men takk for opplysningen om at bergensere ikke ser forskjell på 53-åringer og tenåringer (som Bonnevie var da hun spilte rollen), ser ikke bort fra at den informasjonen en gang kommer til nytte på ett eller annet vis.  :-)

Og så får du fortsette å scrolle deg oppover til det innlegget jeg faktisk postet først til deg på mandag...

X-nes
02.03.11 16:46
Coach: Og så får du fortsette å scrolle deg oppover til det innlegget jeg faktisk postet først til deg på mandag...

Skavvise, gjør et nytt forsøk ... Dette innlegget bør være bra ...

X-nes
02.03.11 16:56
Coach: Skuffende oppfølging, X-nes.  Her fulgte jeg rådet ditt, og så slapp du fra deg en haug med LL-poeng som gjør at jeg nå er hektet av på den lista!  Ja ja, gratulerer med at du i det minste ungikk det helt store mageplasket, og avanserte...  ;-) Sannheten er naturligvis at jeg skulle ta meg en liten hvil ved ni-tida, men tydeligvis var så trøtt at jeg sovnet og først våknet igjen ca. halv tolv, hvorpå jeg fant det mer hensiktsmessig å sove videre enn å starte opp PC'en for å sjekke om dere fortsatt holdt på.  Spørs om ikke semifinale-toget gikk for min del der;  nå virker som sagt LL-plass urealistisk, og med din seier er både mashadar og Puttemans fortsatt med i kampen om de to siste direkteplassene...

Omsider - jeg bladde meg gjennom samtlige innlegg fra kl. 00.00 den aktuelle dagen, men ser nå at du beordret meg til å scrolle oppover fra Ullmann, så der har jeg bare meg selv å takke.

Jodajoda, unngikk det helt store mageplasket.

Ønsker du kommentar på dine i quizsammenheng svært ukloke søvnvaner, også? :-)

Coach
02.03.11 17:15
X-nes: Omsider - jeg bladde meg gjennom samtlige innlegg fra kl. 00.00 den aktuelle dagen, men ser nå at du beordret meg til å scrolle oppover fra Ullmann, så der har jeg bare meg selv å takke. Jodajoda, unngikk det helt store mageplasket. Ønsker du kommentar på dine i quizsammenheng svært ukloke søvnvaner, også? :-)  

Tenk om du hadde sett det om å "scrolle oppover fra Ullmann" med en gang, men hatt visning av nyeste innlegg øverst, og ikke fått med deg at det var snakk om mitt første innlegg til deg for dagen?  Da snakker vi humor...  ;-)

Og søvnvanene mine passer egentlig utmerket med quiz, dette unntakstilfellet er i så måte ikke så interessant.  Det jeg skulle ha deg til å se var den "offisielle" versjonen, der du fikk i øreflagrende ordelag for å ha lurt meg unna deltakelse.  Fysj og fy og synd og skam og slikt, det der!  :-)

biermann
biermannInnlegg: 47557
02.03.11 18:05
X-nes: Vi snakker våren 2013 eller? :-) Elsker langtidsperspektivet i Vahlleyland.

Spørs jo hvordan det går, nå som Vahlley skulle på jobbintervju i Bergen. Hva om "det pulserende storbylivet" (?) tar ham? Hva om han møter kravstore bergenstøser? Kanskje vi bør starte folkeaksjonen (H)VINN - (Hold) Vahlley i Nord-Norge?

Vahlley
02.03.11 18:11
biermann: Spørs jo hvordan det går, nå som Vahlley skulle på jobbintervju i Bergen.

Dette er den første av muligens mange jobbintervjuer fremover. Jeg skal nemlig søke på 10-20 stillinger landet rundt. Så om jeg ikke havner i Bergen, havner jeg et annet sted i Norge. Jeg har forlengst sagt opp min nåværende jobb og nåværende leilighet, med virkning fra 31. juli.

(Innlegget ble redigert 02.03.11 18:12)

Vahlley
02.03.11 18:28

Lysene har begynt å blafre hjemme hos meg nå. Jeg bare nevner det, i tilfelle jeg blir borte.

(Skulle det heller ikke i kveld bli quiz, går de tre beste på LL-lista til finalen.)

biermann
biermannInnlegg: 47557
02.03.11 18:30
Vahlley: Så om jeg ikke havner i Bergen, havner jeg et annet sted i Norge.

For vår del får vi håpe du havner på et sted med mangelfullt kulturtilbud og uteliv ;-)

(Men med stabile værforhold; Rendalen, kanskje, eller Åmli?)

(Innlegget ble redigert 02.03.11 18:32)

Vahlley
02.03.11 18:35
biermann: Rendalen, kanskje, eller Åmli?

Er det videregående skoler der?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester