I neste uke starter fjerde sesong av Norgescupen i quiz. Siden jeg vet at det er noen her på forumet som kan være interesserte i den slags, tenkte jeg å skrive litt om hva dette er.
Norgescupen i quiz er en serie med individuelle quizer som ble startet opp i 2014 etter initiativ fra Eskil Åsmul, men etter det første året overtok Norges Quizforbund hovedansvaret. De tre første sesongene har alle blitt vunnet av Stig Sanner fra Eidsvoll.
Terminliste for 2017 ligger her.
Hvem kan delta i Norgescupen?
Alle kan delta, det eneste kravet er at et gyldig arrangement må ha minst to personer til stede og være åpent for alle som ønsker å være med. Det betyr at det ikke blir mer enn ett arrangement per by/sted. Bor du f.eks. i Oslo, må du delta i arrangementet der, hvis du ikke reiser til en annen by som arrangerer.
Hvordan deltar man?
På NQFs forum opprettes det tråder for hver enkelt av de 23 rundene. Der kan man ta kontakt enten ved å opprette bruker og skrive en forespørsel eller ved å sende e-post (se tråd for første runde). Tråd for årets første runde er nå opprettet.
Ellers er det selvsagt bare å spørre meg her eller på NQF-forumet, der brukernavnet mitt er Jon Inge.