Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EB games og Gamestop

NYTT TEMA
King_Mercury
King_MercuryInnlegg: 812
22.04.09 17:46

Er det slik at de kjøper spillene dine kontant? Eller bare så du kan bytte dem mot andre?

oddsern
oddsernInnlegg: 3233
22.04.09 18:05

De kan kjøpe alle spill kontant, men da må du være 18 år eller ha med deg en som er det. Problemet med å selge kontant er at de da trekker fra 20(?)% av det du ville fått hvis du ikke skulle ha det kontant.

King_Mercury
King_MercuryInnlegg: 812
22.04.09 18:12

okei, takker for svar. Godfather 2 skal ut snarest!

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
22.04.09 18:54

Godfather får du 300,- for. Trekk fra 25% hvis du ønsker cash. Du sitter ikke igjen med store verdien, og gamestop tjener fett på din bekostning.

Draciger
DracigerInnlegg: 10150
22.04.09 23:57

Da vil det nok være bedre å kjøpe et annet spill for en billigere peng.

Mifune
MifuneInnlegg: 12287
23.04.09 01:11
ErikJm: Godfather får du 300,- for. Trekk fra 25% hvis du ønsker cash. Du sitter ikke igjen med store verdien, og gamestop tjener fett på din bekostning.

tar heller de 300 enn å la et spill stå å trekke støv unødvendig

superted
supertedInnlegg: 1930
23.04.09 08:29
Mifune: tar heller de 300 enn å la et spill stå å trekke støv unødvendig

Med mindre du har lagt all spilling på hylla, ville jeg definitivt kjøpt meg et nytt spill, fremfor cash...

Mifune
MifuneInnlegg: 12287
23.04.09 12:10
superted: Med mindre du har lagt all spilling på hylla, ville jeg definitivt kjøpt meg et nytt spill, fremfor cash...

selvsagt....har bare tatt i mot pengene en gang.....da bytta jeg inn en haug ps2 spill og fikk 1800 kr

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17431
24.04.09 08:43

Tar de inn PS2 spill enda? Har 20-30 spill som jeg aldri kommer til se på en gang.

Old-King-Cole
Old-King-ColeInnlegg: 4394
24.04.09 09:11

De gjør det, men verdien er laber... byttet vel inn en 10 stk eller noe som jeg fant i en eske og fikk knapt 200 kroner for de. Noen var helt nede i en femmer stykket. Hadde jeg gidda så hadde jeg eller solgt de på eBay, hadde garantert fått mer for de der.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17431
24.04.09 09:19
Old-King-Cole: De gjør det, men verdien er laber... byttet vel inn en 10 stk eller noe som jeg fant i en eske og fikk knapt 200 kroner for de. Noen var helt nede i en femmer stykket. Hadde jeg gidda så hadde jeg eller solgt de på eBay, hadde garantert fått mer for de der.

Okai, kanskje jeg prøver å legge de ut som samle pakke en gang. Ellers så er jeg bare glad for å bli kvitt de egentlig.

Bloodgulch
BloodgulchInnlegg: 387
30.06.09 01:03

En ting jeg lurer på. Om man kjøper brukte spill på Gamestop, går da en viss prosentandel til utgiver/utvikler?

Jeg liker å kjøpe brukte og billige spill, men hvis svaret på spørsmålet mitt er nei må jeg revurdere sterkt. Iallefall når det kommer til spill jeg virkelig liker.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13754
01.07.09 12:26
Bloodgulch: En ting jeg lurer på. Om man kjøper brukte spill på Gamestop, går da en viss prosentandel til utgiver/utvikler? Jeg liker å kjøpe brukte og billige spill, men hvis svaret på spørsmålet mitt er nei må jeg revurdere sterkt. Iallefall når det kommer til spill jeg virkelig liker.

Nei, det går nok ingenting til utvikler. Men det vil ikke si at de ikke tjener på at du kjøper det. For det første så stikker du jo av med en brukt kopi av spillet, slik at noen andre må kjøpe det samme spillet nytt. For det andre, så er det indirekte reklame for spillet, ved at du fjerner det fra brukthylla (spill som står i brukthylla får ofte litt dårlig rykte da det opplagt er spill som folk ikke liker) og kanskje ved at kompiser kanskje prøver det hos deg og kjøper det selv, eller noe sånt.

Jeg har i alle fall ikke dårlig samvittighet av å kjøpe brukt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg