Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

First look: Alien vs predator (ps3,360)

NYTT TEMA
bigboss420
bigboss420Innlegg: 3063
23.04.09 13:04

http://kotaku.com/5224038/first-look-at-new-aliens-vs-predator

While everyone's been focused on Gearbox's Aliens game, Rebellion's Aliens vs Predator title has slipped beneath the radar. Until now!

Previews of the game have begun appearing in European magazines, and while they consist of little more than a bunch of screenshots, they do manage to reveal that the game is set 30 years after the events in Aliens (the movie), on a planet where Colonial Marines are trying to root out a serious xenomorph infestation. And then, yes, as the name suggests, Predators turn up for a spot of hunting.

As with Rebellion's previous AvP effort, there will be three singleplayer campaigns (one for each race), and it will feature a multiplayer component as well (though details on this are scarce at the moment). The game is due for release in 2010. We can only confirm from the scans that the game is coming for the PS3, though since they come from a PlayStation-only magazine, that's not terribly helpful.

This scan, and info, come from Spanish mag PlayMania, so if you're kicking back on the Iberian peninsula, pick up a copy of the mag and see them in all their glory.

[Thanks Toni!]

Gleder meg allerede :D

tooommm
tooommmInnlegg: 23754
23.04.09 16:12

Vel og bra, men jævla synd at vi ikke får Aliens: Colonial Marines i år da:(

Spermklatt
SpermklattInnlegg: 3455
23.04.09 17:16

Kommer det ikke på PC?! AVP 2 var jo ett av de beste lan-spillene til pc.

(Innlegget ble redigert 23.04.09 17:16)

bigboss420
23.04.09 22:27
tooommm: Vel og bra, men jævla synd at vi ikke får Aliens: Colonial Marines i år da:(

hæ den skal jo komme i år ?

Old-King-Cole
Old-King-ColeInnlegg: 4276
24.04.09 07:18
Spermklatt: AVP 2 var jo ett av de beste lan-spillene til pc.

Single-player Marines biten var også fantastisk fett i det spillet. Klarer de å gjøre akkurat det like bra som Monolith (?) gjorde i AVP2 så er jeg fornøyd...

tooommm
tooommmInnlegg: 23754
24.04.09 11:52
bigboss420: hæ den skal jo komme i år ?

While this is very good news, it comes with a small dose of bad. The new Aliens vs. Predator will be the first title released as part of Sega's Aliens franchise, meaning that the eagerly anticipated Aliens: Colonial Marines isn't going to make its original 2009 release window.

bigboss420
24.04.09 17:59
tooommm: While this is very good news, it comes with a small dose of bad. The new Aliens vs. Predator will be the first title released as part of Sega's Aliens franchise, meaning that the eagerly anticipated Aliens: Colonial Marines isn't going to make its original 2009 release window.

NEEEEEEEEEEI, DER FORSVANT NR 5 SPILLET JEG SER MEST FREM TIL I ÅR.

http://gameplanets.blogspot.com/2009/04/alien-vs-predator-new-images-details.html

mer info :)

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10561
05.02.10 13:59

Nettopp prøvd multiplayer-demoen.

Førsteinntrykket var så som så. Grafikken imponerte ikke, men det er uansett ikke så viktig for min del. Jeg synes dessuten det var kjedelig å spille med Alien. Satser på Marines neste gang - neste gang fordi det tok usedvanlig lang tid å loade onlinematcher.

Men kommer først og fremst til å kjøpe dette spillet for historiedelen, så jeg satser på at noen saftige anmeldelser skal overbevise meg.

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
05.02.10 14:07
antonsen_86: satser på at noen saftige anmeldelser skal overbevise meg.

Jeg må nok overbevises. Når jeg så tittelen "Alien vs Predator" før i tiden fikk jeg ufrivillige spasmer og et sprengende behov for å handle. To, mildt sagt, stusselige filmer har derimot gitt meg et snev av et annet perspektiv. Dermed er jeg nok litt farget og litt misfarget av det de har gjort med denne franchisen (som egentlig er to).

Dermed slites jeg mellom lojalitet og (det man kan kalle) fornuft. Alien og Predator er kremmonstere som har vært en del av livet mitt lenger enn det bør (liberal filmtittermor) og det faktum at jeg KAN få et møkkaprodukt.

Skal teste multiplayer i kveld, så får jeg hvertfall et inntrykk.

antonsen_86
08.02.10 16:31
Smatti: Skal teste multiplayer i kveld, så får jeg hvertfall et inntrykk.

Fått spilt noe multiplayer eller?

Prøvde det en gang da jeg laste ned demoen, men etter det har det ikke funket. Finner ingen spillere. Skulle gjerne prøvd med marines også.

Smatti
08.02.10 18:46
antonsen_86: Fått spilt noe multiplayer eller? Prøvde det en gang da jeg laste ned demoen, men etter det har det ikke funket. Finner ingen spillere. Skulle gjerne prøvd med marines også.

Jeg var i group med noen kompiser, og trodde virkelig at vi skulle havne sammen med noen andre (står jo 8 players),men neeeei da; Vi ble 3... En marine, en xenomorph og en predator. Vi tok noen runder likevel. Jeg er virkelig ikke overbevist. Personlig syntes jeg veldig lite funket veldig bra + at grafikken ser ut som om den er laget til Playstation 2 eller Xbox (er på en måte prikken over i`en i negativ forstand).

Jeg er foreløpig overbevist om at jeg skal holde meg unna. Er villig til å sette penger på at det vil få litt under middels anmeldelser. Man kan jo håpe at dette bare var en betaversjon, men det er vel å håpe langt mer enn man tror (litt som med Julenissen når du begynner å bli gammel nok til å skjønne hvordan verden fungerer).

Smatti
08.02.10 19:00

Det er forøvrig meldt om matchmaking-problemer på PS3. På 360 er alt som det skal.

Testet på PS3, så jeg får ta en runde på 360en i kveld.

Hailstorm
HailstormInnlegg: 31
08.02.10 19:49
Smatti: Personlig syntes jeg veldig lite funket veldig bra + at grafikken ser ut som om den er laget til Playstation 2 eller Xbox (er på en måte prikken over i`en i negativ forstand).

Må dere huske på at spillet kjøres i directx 9 atm. Full versjonen kommer ut i DX 11

antonsen_86
08.02.10 19:51

Nei, grafikken var som sagt ikke mye å skryte av.

Fikk til en runde online rett etter at jeg skrev forrige innlegg, faktisk. Spilte som predator. Hakket morsommere enn med Alien, men online tror jeg ikke blir prioritert hvis jeg kjøper det.

antonsen_86
08.02.10 19:51
Hailstorm: Må dere huske på at spillet kjøres i directx 9 atm. Full versjonen kommer ut i DX 11

På PS3 også? ;-)

Facedancer
FacedancerInnlegg: 5821
08.02.10 22:49
bigboss420: Gleder meg allerede :D

Jeg gjorde også det for en god stund tilbake, men etter det jeg har sett og hørt av spillet så langt, aner jeg en ganske lunken karakter når det havner i butikkhyllene en gang i slutten av februar. Jeg synes rett og slett det ser litt kjedelig ut. Videosnuttene er kule nok, de, men det er selve gameplayet som virket litt uinspirerende. Skal bli spennende å lese den endelige omtalen hos teamxbox.com når den dagen kommer. Tipper rundt 7 av 10... og det er altfor lunkent til at jeg gidder å bruke tid på det, iallefall.

Sveinboer
SveinboerInnlegg: 1544
13.02.10 16:57

Da har IGN og Game Informer kommet med anmeldelser:
IGN: 85
Game Informer: 57.5

antonsen_86
27.02.10 01:04

Noen som har spilt singleplayer på dette spillet?

Multiplayer imponerte fint lite, og anmeldelsene har vært så som så, men hvis singleplayer-delen er god så blir det kanskje et kjøp med tiden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg